خبرگزاری کار ایران

تیم منتخب نیم فصل نخست لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۲۵۸

نیم فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، تیم منتخب نیم‌فصل اول لیگ برتر انتخاب شد. بدون شک بازیکنان دیگری هم بودند که می‌توانستند در این تیم قرار بگیرند، اما در نهایت اجماع روی این نفرات بود. باید دید این ۱۱ بازیکن آیا در نیم‌فصل دوم هم آن قدر خواهند درخشید که در تیم فصل قرار بگیرند؟! 

سیدحسین حسینی (استقلال)

میان دروازه‌بان‌های لیگ برتر، ۲ گزینه برای ورود به تیم منتخب نیم‌فصل مد نظر بودند که در نهایت سیدحسین حسینی به دلیل گل خورده کمتر انتخاب شد. علیرضا بیرانوند نیز فقط یک گل بیشتر از حسینی خورده بود و شایسته بود. علاوه بر این دو پورحمیدی هم ۱۰ بار کلین‌شیت کرده بود، اما به دلیل نمایش پرنوسان در نهایت سید حسین حسینی بود که به این عنوان دست یافت. حسینی به واقع در ۱۵ بازی که در ترکیب استقلال به میدان رفت روند یکسانی داشت و به جز یکی، دو مورد در گل‌هایی که دریافت کرد، مقصر نبود. حسینی فصل پیش بشدت زیر تیغ انتقادات هواداران بود و جایگاهش را در این تیم از کف داده بود، اما با انجام تمرینات ویژه به فرم مطلوب بازگشت تا استقلال از بابت پست دروازه‌بانی خیالش آسوده شود و بتواند روی یک شماره یک آماده حساب بیشتری باز کند. حسینی حالا مدعی بازی در ترکیب تیم ملی هم هست.

 

پدرام قاضی‌پور (ملوان)

پدرام قاضی‌پور، شماره ۱۹ باشگاه ملوان در فصل جاری عملکرد بی‌نقصی در ترکیب انزلی‌چی داشته و نشان داده در قد و قواره بازیکنان بزرگ لیگ برتر است. قاضی‌پور در ۱۵ بازی که با ملوان در لیگ برتر ۳ بار موفق به گلزنی شده نشان داده از جمله مدافعانی است که هرگاه فرصت پیدا کند، از گلزنی غافل نمی‌شود. قاضی‌پور از جمله بازیکنانی است که هم قابلیت بازی در پست دفاع راست را دارد و هم در پست دفاع چپ بازی می‌کند. بازیکنانی با این ویژگی معمولاً کم در فوتبال ظهور می‌کنند، اما قاضی‌پور اکنون در فوتبال ایران جزو معدود مردانی است که چنین شاخصه مهمی دارد. قاضی‌پور یکی از بازیکنان تأثیرگذاری در ملوان محسوب می‌شود که در خلق نتایج مطلوب این تیم در فصل جاری تأثیر بسیاری داشته است. شماره ۱۹ ملوان به همراه دیگر مردان دفاعی این تیم جزو بهترین خطوط دفاعی لیگ برتر با ۱۲ گل خورده هستند و تیمی سختگیر به حساب می‌آیند. تارتار در نیم فصل دوم بیشتر به توانایی قاضی‌پور و بازیکنانی همچون جعفری و صفرزاده تکیه خواهد زد.

 

مسیح زاهدی (گل‌گهر)

اگر دنبال یک مدافع آینده‌دار می‌گردید که قابلیت بازی در تیم‌های بزرگتر را هم داشته باشد به ساق‌های مسیح زاهدی خیره شوید. این بازیکن در ترکیب تیم گل‌گهر بسیار درخشان ظاهر شده و نشان داده از کیفیت فنی بسیار مطلوبی برخوردار است.

زاهدی هم در جای‌گیری بی‌نقص عمل می‌کند و هم در تخریب بازی حریف. آنچه امروز به عنوان یک بیلان کاری مطلوب از گل گهر باقی مانده حاصل نمایش بازیکنانی همچون زاهدی است که در قلب دفاع تیم گل‌گهر چشم‌ها را به سمت و سوی خود کشیده‌اند.

زاهدی با عبور از ۳۰ سالگی عملاً به کوهی تجربه در سطح باشگاهی لیگ ایران تبدیل شده و سرمربی یونانی تیم گل‌گهر از داشتن چنین بازیکن به خود می‌بالد. شاید اگر زاهدی درخشش در فوتبال ایران را قدری زودتر شروع کرده بود اکنون چندین بازی ملی هم داشت، اما اوج‌گیری او به زمانی موکول شده که تیم ملی مدافعان خود را شناخته است.

 

آرمین سهرابیان (استقلال)

استقلال بهترین خط دفاع لیگ برتر را در نیم فصل اول داشته و نشان داده از این حیث تیمی متفاوت با فصلی است که ریکاردو ساپینتو در آن حضور داشت. سهرابیان که ابتدای فصل جاری از گل گهر به استقلال ملحق شد، یکی از بازیکنانی است که نقشی بسیار در رقم خوردن چنین آماری برای استقلال داشت. سهرابیان علاوه بر اینکه در خط دفاع مهره قابل اتکایی بود و به جز یک مورد اشتباه تأثیرگذارش در دربی در باقی بازی‌ها نمایشی دل‌انگیز داشت، در گلزنی نیز عصای دست نکونام بود و نشان داد در این خصیصه نیز تبحر بسیار بالایی دارد. سهرابیان اگر با همین منوال فصل را به اتمام برساند قطعاً شانس بازگشت به لیست دعوت شده‌های تیم ملی را نیز خواهد داشت. او سابق به اردوی تیم ملی دعوت شده بود و تداوم صدرنشینی با استقلال و به جا گذاشتن آمار مناسب در خط دفاع می‌تواند او را به گزینه محتمل برای حضور در ترکیب آینده تیم ملی نیز تبدیل سازد.

 

رامین رضاییان (سپاهان)

رامین رضاییان به حدی آماده، قبراق و سرحال است که اگر در نیم فصل دوم نیز به همین منوال ادامه دهد، بدون شک با اتفاق آرا به عنوان برترین بازیکن فصل برگزیده خواهد شد. در تأثیرگذاری رضاییان در ترکیب سپاهان همین بس که به نتایج این تیم در ۳ هفته پایانی نیم فصل رجوع کنیم که سپاهان در غیاب این چهره تأثیر‌گذار که به دلیل مصدومیت نتوانست تیمش را همراهی کند، روزگار بدی را گذراند. رضاییان، اما بدون شک بعد از جام ملت‌ها و در بازگشت به ترکیب سپاهان دوباره عصای دست مورایس خواهد شد و این تیم را احیا خواهد کرد. پاس‌های دقیق او برای مهاجم سپاهان و در کنارش شم گلزنی بالا به خصوص در ضربات کاشته از این بازیکن یک چهره متفاوت در فصل جاری پدید آورده است. بیش از همه پرسپولیسی‌ها از فقدان چنین بازیکنی در ترکیب خود افسوس می‌خورند. رضاییان آنقدر درخشیده که هیچ بعید نیست بعد از پایان فصل دوباره لژیونر شود. او حتی می‌تواند در جام ملت‌های آسیا به مرد اول پست خود بدل گردد.

 

مهدی مهدی‌پور (استقلال)

در ترکیب صدرنشین نیم‌فصل لیگ برتر مهدی مهدی‌پور نیز علاوه بر سیدحسین حسینی و آرمین سهرابیان خوش درخشید. مهدی‌پور نیز با ارسال ۴ پاس گل یکی از موقعیت‌سازترین بازیکنان در نیم‌فصل اول محسوب می‌شود، اما چنانچه در بازی‌های استقلال دقیق شویم به این نتیجه می‌رسیم که اگر مهاجمان استقلال قدر موقعیت‌هایی که مهدی‌پور بار‌ها در جریان بازی ساخته را می‌دانستند شاید تعداد پاس‌های منجر به گل این بازیکن در پایان نیم‌فصل تا دو برابر بیشتر از چیزی که اکنون به ثبت رسیده نیز افزایش می‌یافت. مهدی‌پور غالباً با ارسال پاس از نقطه کرنر و ارسال ضربات ایستگاهی به مدد استقلال آمده و حقیقتاً عنصری مهم در ترکیب کنونی استقلال به شمار می‌رود. مهدی‌پور حتی می‌توانست در فهرست نهایی تیم ملی هم جایی داشته باشد، اما به هر حال قلعه‌نویی اعتقادی به این بازیکن نداشت و در نهایت تصمیم گرفت بازیکنان دیگری را برای خط میانی با خود به قطر ببرد. اگر مهدی‌پور قدری قدرت بدنی خود را افزایش دهد، بیشتر به چشم خواهد آمد.

 

امید عالیشاه (پرسپولیس)

شاید عجیب باشد، اما براساس آنچه در نیم‌فصل اول رقم خورد، امید عالیشاه عملکرد بهتری در قیاس با دیگر بازیکنان پرسپولیس از خود به جا گذاشت. عالیشاه با ارسال ۳ پاس گل وضعیت مطلوبی در جدول پاسور‌های لیگ برتر نسبت به سایر بازیکنان پرسپولیس دارد و گل ارزشمند او در دربی نیز باید به عنوان یکی از دستاورد‌های مهمش در نیم‌فصل اول لیگ برتر محسوب شود. عالیشاه در همه این سال‌ها که پرسپولیس در اوج بوده به یک مهره دم‌دست و همواره در خدمت تیم تبدیل شده است. او در این ایام بار‌ها تا آستانه جدایی از ترکیب پرسپولیس پیش رفت، اما هر بار مربیان پرسپولیس به این نتیجه رسیدند که بودن این بازیکن در ترکیب پرسپولیس تصمیم بهتری است که البته نتیجه این اقدام را هم گرفتند و عالیشاه همچنان یک بازیکن مؤثر است بدون توجه به دقایق حضور در ترکیب اصلی تلاش می‌کند در زمان حضور در میدان بهترین عملکرد را از خود به جا بگذارد.

 

ریکاردو آلوز (تراکتور)

اگر به آمار ریکاردو آلوز خیره شوید می‌بینید که او در رده تیم‌های پایه پرتغال سابقه‌ای طولانی دارد و تا سالیان طولانی برای تیم‌های پایه پرتغال در سطح ملی بازی کرده است. آلوز، اما در دورانی که به رده بزرگسالان رسیده از تیم ملی پرتغال فاصله گرفته و در رده باشگاهی نیز آنطور که می‌خواسته موفق نبوده است. با این حال او آن قدر نبوغ و استعداد نهفته دارد که در لیگ ایران که از داشتن پاسور‌هایی همچون او همواره در مضیقه بوده بدرخشد. آلوز اکنون با ارسال ۶ پاس مستقیم گل تبدیل به بهترین گلساز لیگ برتر فوتبال ایران شده و در صدر جدول جا خوش کرده است. جایگاهی که اکنون تراکتور در لیگ برتر دارد و تنها ۴ امتیاز در پایان نیم‌فصل اول از صدرنشین لیگ برتر کمتر امتیاز به دست آورده، در واقع مرهون تلاش‌های بازیکنی همچون آلوز است که به خوبی توانسته در ترکیب تراکتور نقش محوری ایفا کند. هیچ بعید نیست با ادامه این روند تعداد پاس‌های گل آلوز در پایان لیگ بیست‌وسوم دو رقمی شود.

 

رضا اسدی (سپاهان)

مهاجم گرگانی باشگاه سپاهان در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از مهاجمان گلزن فوتبال ایران شده است. او اکنون در ترکیب سپاهان در نیم‌فصل ۸ گل به ثمر رسانده است. اسدی قبل از اینکه پیراهن زرد را به تن کند در تراکتور نیز نبوغ خود در گلزنی را به رخ همه کشید و در ۲۸ بازی ۱۱ گل به ثمر رساند. اسدی با ۲۷ سال سن حتی می‌تواند به یک گزینه بسیار جدی برای حضور در خط آتش تیم ملی تبدیل شود. او توانایی تبدیل شدن به یک آلترناتیو جدی برای مهاجم کنونی تیم ملی را هم دارد. اگر اسدی در جام ملت‌های آسیا قدر تک موقعیت‌هایی که قلعه‌نویی احتمالاً در اختیارش قرار خواهد داد، بداند، جایگاهش در تیم ملی نیز محکم خواهد شد. تردیدی نیست اسدی در نیم‌فصل دوم نیز به سمت گلزنی‌های بیشتر خیز خواهد برداشت. هر چند که ممکن است حس تیم‌دوستی دست او را برای رسیدن به کفش طلایی ببندد و گاهی به نفع هم‌تیمی‌اش مغانلو نیز از خودگذشتگی کند.

 

شهریار مغانلو (سپاهان)

آمار گلزنی شهریار مغانلو از زمانی که پیراهن سپاهان را به تن کرده بسیار قابل توجه است و این بازیکن روند بسیار رو به رشدی در گلزنی داشته است. مغانلو که پیش‌تر در پرسپولیس هم حضور داشت، اما دوران سپاهان را هرگز فراموش نخواهد کرد چرا که در ترکیب این تیم به اوج رسیده و اکنون نیز به عنوان مدعی اول آقای گلی لیگ برتر به حساب می‌آید. مغانلو که سابقه بازی در سانتاکلارای پرتغال را هم در کارنامه دارد، نشان داده اکنون آماده‌ترین شماره ۱۰ لیگ برتر محسوب می‌شود. شهریار البته آنقدر توانایی دارد که برای مهدی طارمی و سردار آزمون تبدیل به یک رقیب جدی شود و جایگاه این دو را در ترکیب تیم ملی به شدت تهدید کند. شاید در جام ملت‌های آسیا مغانلو تبدیل به یک ذخیره طلایی برای امیر قلعه‌نویی شود و او را در نقش یک گلزن فرصت‌طلب در ترکیب تیم ملی مشاهده کنیم. مغانلو هم در هوا و هم در زمین بازیکن بسیار خطرناکی محسوب می‌شود.

 

اصغر اعرابی (شمس آذر)

اعرابی پیش از آنکه در لیگ برتر با شمس آذر دیده شود، هیچ سابقه حرفه‌ای به جز بازی در همین تیم نداشته است. او در واقع جزو یکی از ارکان اصلی شمس‌آذر بود که راهی لیگ برتر شد و نقشی کلیدی در موفقیت تیمش در بازی‌های فصل پیش لیگ یک داشت. اعرابی در پست وینگر بازی می‌کند و تاکنون موفق شده ۳ بار با پیراهن شمس‌آذر گل بزند. آمار او از بسیاری از بازیکنان نامی لیگ برتر که قرارداد‌های نجومی گرفته‌اند بهتر است و در واقع عملکرد چنین بازیکنی نشان می‌دهد که مربیان فوتبال در ایران تا چه اندازه باید در انتخاب بازیکنان خود دقیق باشند و فریب ظاهر برخی چهره‌ها را نخورند. داشتن چنین بازیکنی برای بسیاری از تیم‌های لیگ برتری آرزو است و اعرابی اکنون به عنوان یکی از بازو‌های موفقیت در دستان سعید دقیقی محسوب می‌شود. اعرابی با ۲۸ سال سن البته شانس آنچنانی برای بازی در ترکیب تیم ملی ندارد، اما می‌توان سالیان متمادی در فوتبال ایران حرفی برای گفتن داشته باشد.

 

سرمربی برتر: سعید دقیقی (شمس آذر)

مربیگری تیم منتخب نیم‌فصل لیگ برتر را باید به سعید دقیقی داد که با مشتی بازیکن جوان کم تجربه و حتی میدان ندیده موفق شده با ۲۰ امتیاز در میانه‌های جدول جایگاه مطلوبی را برای خود دست و پا کند. اوج هنرنمایی شمس آذر به هفته آخر مربوط است که با ارائه فوتبالی فیرپلی و جوانمردانه قهرمان نیم‌فصل را عوض کرد. دقیقی به عنوان یک مربی جوان نقشی انکارناپذیر در کامیابی این تیم داشته است و باید او را به عنوان بهترین مربی در نیم‌فصل اول برگزید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز