خبرگزاری کار ایران

برگزاری دادگاه برای اقدام عجیب رئیس سابق فوتبال اسپانیا

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۴۲۱۸

هرموسو در دادگاهی در مادرید حاضر شد تا توضیحات خود را در مورد حرکت جنجالی لوئیس روبیالس ارائه دهد.

به گزارش ایلنا، جنی هرموسو، ستاره قهرمان جام‌جهانی زنان، به قاضی گفته است که حرکت جنجالی که لوئیس روبیالس، رئیس سابق فوتبال اسپانیا به او تحمیل کرده بود، توافقی نبوده و او برای دفاع از اقدامات او تحت فشار قرار گرفته است.

او ساعاتی بعد در هنگام خروج از دادگاه به خبرنگاران گفت: «تنها چیزی که می‌توانم بگویم این است که حالا همه چیز در دست سیستم قضایی است. از تمام کسانی که من را حمایت کردند سپاسگزارم.»

در جریان حادثه 20 آگوست، رئیس وقت فدراسیون فوتبال اسپانیا پس از قهرمانی تیم زنان کشور در جام جهانی استرالیا، حرکتی جنجالی را انجام داد.

این اتفاق خشم جهان فوتبال را برانگیخت و یکی از بدترین بحران‌های تاریخ این ورزش را در اسپانیا شعله‌ور ساخت. این امر همچنین منجر به تحریم تیم ملی توسط بازیکنان قهرمان جام جهانی شد و در نهایت روبیالس علیرغم انکار اشتباه و ادعای او مبنی بر توافقی بودن این حرکت، استعفا داد.

انتظار می‌رفت هرموسو در دادگاه ادعاهای خود مبنی بر ناخواسته بودن این اتفاق را تکرار کند و روبیالس و کارکنانش سعی کردند او و خانواده‌اش را تحت فشار قرار دهند تا حادثه‌ای که اولین قهرمانی اسپانیا در جام جهانی زنان را خدشه‌دار کرد، کم اهمیت جلوه دهد.

شهادت پشت درهای بسته بود. رسانه‌های اسپانیایی می‌گویند که هرموسو از قاضی خواسته تا جایی که ممکن است صحبت‌های دادگاه خصوصی باقی بماند.

قاضی همچنین شهادت سایر بازیکنان قهرمان جام جهانی، مربیان و مقامات فدراسیون، قبل از تصمیم‌گیری در مورد شروع محاکمه را شنیده است.

در ماه اکتبر، قاضی از سه نفر دیگر به دلیل اینکه آنها هم به هرموسو فشار آورده‌اند، از خورخه ویلدا مربی سابق زنان، آلبرت لوکه مدیر تیم مردان و روبن ریورا رئیس بازاریابی RFEF بازجویی کرد.

شاهدان متعدد دیگری در دادگاه درباره فشارهای وارده بر هرموسو شهادت داده‌اند، از جمله الکسیا پوتیاس برنده دو توپ طلا و دو هم‌تیمی اسپانیایی دیگر.

فیفا روبیالس را به مدت سه سال تا پس از جام جهانی مردان 2026 محروم کرده است. محرومیت او قبل از مسابقات بعدی زنان در سال 2027 به پایان می‌رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز