خبرگزاری کار ایران

اروپا نیازمند سوپرلیگ است

بیانیه رسمی بارسلونا: این یک پیروزی بزرگ بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۲۱۸

باشگاه بارسلونا در بیانیه‌ای رسمی از پیروزی بر یوفا در قضیه سوپرلیگ ابراز رضایت و خوشحالی کرد.

به گزارش ایلنا، حکم نهایی دیوان عدالت اداری اتحادیه اروپا امروز به سود سوپرلیگ اعلام شد و به این ترتیب شکلگیری این بازی‌ها قانونی خواهد بود و یوفا و فیفا نمی‌توانند مانع آن شوند.

رئال مادرید به عنوان مؤسس سوپرلیگ در بیانیه‌ای رسمی این پیروزی را جشن گرفت و حالا باشگاه بارسلونا به عنوان دیگر مؤسس سوپرلیگ نیز بیانیه‌ای صادر کرد.

در بیانیه بارسلونا آمده است: «باشگاه بارسلونا می‌خواهد رضایت خود را از حکم دادگاه اتحادیه اروپا (CJEU) که ​​در آن پروژه سوپرلیگ پیشنهاد تایید شده است، ابراز کند. باشگاه بارسلونا به عنوان یکی از مؤسسان سوپرلیگ معتقد است که این حکم علیه چهره انحصاری در دنیای فوتبال (یوفا)، راه را برای یک رقابت جدید فوتبال در سطح بالا در اروپا باز می‌کند و می‌خواهد فرمتی جدید ارائه دهد.

از زمان تأسیس در سال 1899، باشگاه بارسلونا یک باشگاه پیشگام در دنیای ورزش بوده است. به همین دلیل، همان‌طور که در سال‌های اخیر گفته‌ایم، باشگاه معتقد است که پایداری فوتبال اروپا در میان‌مدت، مستلزم ایجاد مفهومی مانند سوپرلیگ است.»

در ادامه بیانیه آمده است: «زمان آن فرا رسیده است که باشگاه‌‌ها کنترل بیشتری بر آینده خود داشته باشند. ما با برگزاری لیگ مخالف نیستیم. با وجود رقابت‌های بهتر اروپایی، لیگ‌های داخلی متعادل‌تر و رقابتی‌تر خواهند شد.

بارسلونا یک باشگاه ورزشی متعلق به مردم خود است و هیچ حمایت مالی دیگری جز آنچه از فعالیت خود می‌تواند به دست آورد، ندارد.  در حال حاضر طرحی آماده شده و ما معتقدیم که به اتفاق به نفع باشگاه‌هایی است که منابع مالی نامحدودی ندارند.

ما معتقدیم زمان آن فرا رسیده که باشگاه‌ها کنترل بیشتری بر سرنوشت، آینده و پایداری خود در دست بگیرند. اول از همه، می‌خواهم کاملاً روشن کنم که موضع بارسلونا در مورد فرمت جدید مسابقات اروپایی به هیچ وجه با هدف رقابت با لالیگا یا به طور کلی لیگ‌های داخلی نیست. اتفاقا برعکس، با رقابت بهتر اروپایی و منابع باشگاهی بیشتر، لیگ‌های ملی متعادل‌تر و رقابتی‌تر خواهند شد.

در سالی که باشگاه صد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد، بارسا می‌خواهد به کمک تجربه و دانش چند بعدی ورزشی خود به ارائه راه‌حل‌هایی برای مشکلات فعلی ورزش در سطح بالا ادامه دهد. به همین دلیل، از پیشنهاد سوپرلیگ ارائه شده توسط A22، اکنون که با حکم امروز دیوان عدالت اتحادیه اروپا تأیید شده، حمایت می‌کند.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز