خبرگزاری کار ایران

فاجعه‌ای به نام VAR و موعود بنیادی‌فر

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۰۴۹

موعود بنیادی‌فر احتمالاً تنها داوری است که با وجود VAR این همه اشتباه می‌‌کند و این تعداد حاشیه پیرامون قضاوتش به وجود می‌آید چرا که اقتدار و صراحت کلام ندارد.

به گزارش ایلنا، اینکه موعود بنیادی‌فر تنها داور ایران است که می‌تواند با VAR کار کند و لایسنس مربوطه را دارد خودش به تنهایی می‌تواند بخشی از فاجعه باشد که به زیرساخت‌های داوری و کمبود آموزش‌ها و البته عقب ماندن از داوری روز فوتبال ارتباط دارد. بخش دوم اما مربوط به کاراکتر این داور است که اصلاً شرایط قضاوت دربی را ندارد.

با احترام به شخصیت حقیقی موعود بنیادی‌فر اما این داور قادر به قضاوت دربی حتی بدون VAR هم نیست و البته احتمالاً تنها داوری است که با وجود کمک گرفتن از  VAR‌قضاوتش می‌تواند این همه سر و صدا و جار و جنجال به وجود بیاورد.

بنیادی‌فر که جزو داوران الیت فوتبال ایران به حساب می‌آید هنوز مدیریت بازی‌های بزرگ را بلد نیست‌. فقط کافی است صحنه‌های پر تنش دربی را یک بار دیگر مرور کنید تا ببینید او چقدر در مواجهه با بازیکنان و مربیان مماشات کرد و چطور مقابل آنها کوتاه آمد.

موعود بنیادی‌فر احتمالاً تنها داوری است که با وجود VAR این همه اشتباه می‌‌کند و این تعداد حاشیه پیرامون قضاوتش به وجود می‌آید چرا که اقتدار و صراحت کلام ندارد. او چه موقعی که کارت می‌دهد، چه زمانی که کارت نمی‌دهد اقتدار ندارد و حتی وقتی تصمیم مهمی می‌گیرد بلد نیست سفت و سخت پای تصمیمی بایستد که بخشی از این به کاراکتر نسبتاً آرام او ارتباط دارد و بخشی دیگر ناشی از ضعف او در داوری است.

اینکه چرا و چطور تیم داوران عراقی‌ VAR ‌در صحنه دقیقه 60 به او چیزی نگفتند فوق‌العاده عجیب و غیر قابل باور به نظر می‌رسد. حتی در این‌باره که گفته می‌شود خود بنیادی‌فر نخواسته تا توصیه داوران عراقی بازی بازبینی آن صحنه را بپذیرد هم ورود نمی‌کنیم و تنها این سؤال را به صورت جدی مطرح می‌کنیم که چطور خود بنیادی‌فر که اتفاقاً نزدیکترین فرد به صحنه بود، خطای سفت و سخت بازیکن استقلال روی شهاب زاهدی را ندید؟ آیا حتی اگر‌‌VAR  به او چیزی را اطلاع نداده بود بنیادی‌فر این خطا را ندید و حداقل نمی‌توانست با کارت زرد بازیکن جوان استقلال را جریمه و او را از بازی اخراج کند؟

مماشات بنیادی‌فر با نیمکت پر تنش و پرخاشگر استقلال هم عجیب بود. او در مواجهه با جواد نکونام‌ و اعتراض‌های پیاپی‌اش و البته خروج چندین باره‌اش از محوطه فنی هیچ واکنشی نشان نمی‌داد و تنها به یکی از نیمکت‌نشینان استقلال کارت زرد نشان داد.

بنیادی‌فر ضربه خطرناک بلانکو روی دانیال اسماعیلی‌فر که منجر به مصدومیت او شد و می‌توانست یک کارت زرد برای مهاجم استقلال داشته باشد را هم ندید و اصلاً خطا نگرفت، ضمن اینکه در محاسبه وقت‌های تلف شده در هر دو نیمه با توجه به بازبینی‌های طولانی‌اش به نظر می‌رسید برای هر دو نیمه وقت تلف شده کمی محاسبه کرده است.

جالب اما اینجاست که خداداد افشاریان از کیفیت قضاوت بنیادی‌فر در این بازی حمایت و کاملاً تأییدش کرد اما ظاهراً قرار نیست تا پایان نیم فصل اول لیگ برتر به او قضاوت بدهد!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز