خبرگزاری کار ایران

فرصت کم ممبینی برای بازسازی مجموعه آفتاب انقلاب

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۴۶۳

مهدی مبینی سرپرست فعلی فدراسیون دوومیدانی دیروز از مجموعه آفتاب انقلاب بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، 72 روز مانده به شروع رقابت‌های قهرمانی دوومیدانی داخل سالن آسیا، تازه کارها شروع شده؛ درست از هفته پیش. مهدی مبینی سرپرست فعلی فدراسیون دوومیدانی دیروز از مجموعه آفتاب انقلاب بازدید کرد. او در این بازدید تازه متوجه شد چقدر کار دارد تا سالن را برای قهرمانی داخل سالن آسیا آماده کند. از نور سالن گرفته تا زیر‌ساخت‌ها، از ترمیم پیست تارتان تا  میزبانی آبرومند از ورزشکاران خارجی. کاری که شاید باید چند ماه قبل‌تر شروع می‌شد تا دو‌‌ماه‌و‌نیم مانده به شروع رقابت‌ها استرس به عوامل فدراسیون وارد نشود. اینجاست که تازه مشخص می‌شود این مدت کاری برای تجهیز سالن آفتاب انجام نشده است.

درحالی که افشین داوری سرپرستی قبلی فدراسیون مدعی بود تقریباً همه کارها را انجام داده و حتی هماهنگی لازم برای خرید یا بازسازی تجهیزات و قرارداد با هتل اسکان تیم‌ها بسته شده: «ما در حال بازسازی تجهیزات مدنظر برای برگزاری رقابت‌ها هستیم. تجهیزاتی مثل تابلوهای سالن، فالس استارت، فتوفینیش و تشک‌های پرش. ما دو دوربین داشتیم که به روز شدند، فالس استارت‌های وایرلسی دو، سه قطعه نیاز دارند که برسد، از آنها استفاده می‌کنیم، وگرنه مجبوریم از فالس استارت‌های سیمی استفاده کنیم. البته برای خرید فالس استارت جدید هم اقدام کرده‌ایم که اگر نرسد از دوربین‌های قبلی بازسازی شده استفاده می‌کنیم. البته می‌خواستیم دستگاه نو بخریم که 250 هزار دلار بود و دوربین فتوفینیش هم 65 هزار دلار. حتی دو تشک سفارش داده‌ایم که امیدوارم برسد، اما اگر نرسد هم تشک‌های قدیمی بازسازی شده را به سالن می‌بریم.»

 ولی این روزها، درست بعد از جابه‌جایی او با مهدی مبینی، حرف‌های دیگری شنیده می‌شود. حرف از اینکه هیچ کاری انجام نشده. نه خبری از تفاهمنامه او با وزارت ورزش برای برگزاری رقابت‌ها بوده، نه بازسازی زیر‌ساخت‌های مجموعه آفتاب انقلاب. حتی تاریخ برگزاری رقابت‌ها هم قطعی نشده.

با اینکه همان موقع حرف از تغییر تاریخ و موکول رقابت‌ها از 4 اسفندماه به 18 بهمن بود، افشین داوری سرپرست قبلی فدراسیون گفته بود: «ما درخواست برگزاری مسابقات را در اسفندماه داشتیم اما نشد. چون اول حرف از برگزاری بازی‌های آسیایی داخل سالن تایلند شد و بعد هم قهرمانی جهان دوومیدانی بود. به همین خاطر مسابقه‌های دوومیدانی داخل سالن آسیا یک ماه زودتر یعنی 18 تا 20 بهمن ماه برگزار می‌شود. برنامه‌ها یک دفعه خیلی بهم ریخت، اما ما در حال تدارک هستیم تا رقابت‌ها بدون ‌‌‌کم و کاست برگزار شود.»

اما حالا فدراسیون تاریخ 28 تا 30 بهمن ماه را اعلام کرده است. مهدی مبینی درباره تغییر تاریخ مسابقات می‌گوید: «ما بعد از جمع‌بندی با وزیر ورزش و امضای تفاهمنامه برای برگزاری این رقابت‌ها، با کنفدراسیون دوومیدانی آسیا مذاکره کردیم و 10 روز رقابت‌ها را عقب انداختیم تا آماده میزبانی شویم.»

نکته جالب‌تر اینکه داوری گفته بود دعوتنامه را به کشورهای آسیایی هم داده: «ما دعوتنامه را به همه کشورهای آسیایی داده‌ایم. درواقع کنفدراسیون آسیا به همه کشورهای آسیایی عضو اعلام می‌کند تا برای این رقابت‌ها اعلام آمادگی کنند. هر کشور هم تنها 6 سهمیه دارد.»

اما مهدی مبینی دیروز درباره دعوت تیم‌ها این طور توضیح می‌دهد: «ژاپن و چند کشور دیگر درخواست کرده بودند تا تاریخ برگزاری مسابقات را اعلام کنیم تا بتوانند بلیت پروازشان را بگیرند. حالا که تاریخ 28 تا 30 بهمن ماه قطعی شده، در سایت اعلام می‌کنیم تا آنها با خیال راحت بلیت بگیرند. پیش‌بینی ما برای حضور بالای 20 تیم در این رقابتهاست.»

سرپرست سابق فدراسیون دوومیدانی، بعد از اینکه شنیده بود سال‌های قبل خارجی‌ها از اسکان در هتل شرق تهران خیلی شاکی بودند، برنامه اسکان تیم‌ها در هتل استقلال را داشت تا میزبانی آبرومندانه باشد. حتی گفته بود هتل استقلال را برای تیم‌ها رزرو کرده، اما مبینی برنامه دیگری دارد: «هتل استقلال کدام است؟ من هتل آبرومندی برای تیم‌های خارجی می‌گیرم اما استقلال نیست. چرا که فاصله استقلال تا مجموعه آفتاب خیلی زیاد است و ترافیک خیابان‌ها هم زیاد. از طرف دیگر محل اسکان ایرانی‌ها با خارجی‌ها هم فرق دارد.»

سرپرست قبلی و فعلی فدراسیون دوومیدانی شاید تنها درباره هزینه سنگین میزبانی رقابت‌های داخل سالن با هم تفاهم داشتند. هرچند مهدی مبینی پیش‌بینی هزینه 17 تا 20 میلیاردی را دارد اما افشین داوری دو برابر چنین بودجه‌ای را می‌خواست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز