خبرگزاری کار ایران

اوسیمن بازیکن سال کالچو لقب گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۸۵۴

ستاره نیجریه‌ای تیم فوتبال ناپولی عنوان بهترین بازیکن لیگ دسته اول ایتالیا را از آن خود کرد.

به گزارش ایلنا، اتحادیه فوتبالیست‌های ایتالیا (AIC) ویکتور اوسیمن، مهاجم نیجریه‌ای تیم ناپولی را به عنوان بهترین بازیکن کالچو در سال 2023 انتخاب کرد.

اهدای جوایز AIC از سال 1968 آغاز شد و در این مدت بهترین‌های کالچو در هر سال شامل، بهترین تیم، بهترین مربی، بهترین باشگاه و بهترین گل سال توسط این نهاد معرفی شده است.

اوسیمن فصل گذشته با 26 گلش در 32 بازی خود در سری A نه تنها آقای گل مسابقات شد،  بلکه سهم بسزایی در ثبت اولین قهرمانی ناپولی پس از 33 سال داشت. به همین دلیل هم مهمترین جایزه AIC که جایزه بازیکن سال کالچو بود، به او تعلق گرفت. این در حالیست که سازمان لیگ فوتبال ایتالیا، در پایان فصل گذشته، هم‌تیمی گرجستانی او خویچا کوارتسخلیا را به عنوان بهترین بازیکن معرفی کرده بود.

جایزه‌ای که به اوسیمن اهدا شد، در فصول گذشته به ستاره‌هایی مانند رافائل لیائو، جانلوئیجی بوفون، کریستیانو رونالدو، آندره‌آ پیرلو و زلاتان ابراهیموویچ اهدا شد.

اوسیمن روند گلزنی‌اش را در فصل جاری هم ادامه داده و در 14 هفته سپری شده از سری A موفق به ثبت 10 گل شده است.

در همین حال ناپولی به سبب قهرمانی‌اش مطابق انتظار به عنوان بهترین تیم سال 2023 انتخاب شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز