خبرگزاری کار ایران

تیم منتختب هفته نهم لیگ برتر

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۴۲۹۸

هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران به پایان رسید.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، رقابت‌های هفته نُهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که ملوان انزلی مهم‌ترین برد را به دست آورد و توانست سپاهان را با نتیجه سه بر دو مغلوب کند و با این عملکرد دو بازیکن هجومی‌اش را در جمع برترین‌های هفته ببیند و تراکتور نیز با پیروزی پُر گل برابر نساجی مازندران و مس رفسنجان با برتری سه گله در جدال با فولاد خوزستان همین تعداد نماینده را در بین 11 ستاره هفته دارند.

استقلال با گرفتن امتیاز در جدال سخت در زمین شمس‌آذر همچنان صدرنشین لیگ برتر ماند و قزوینی‌ها نیز کار بزرگی با متوقف کردن آبی‌ها داشتند تا هر دو تیم یک سهم در جمع برترین‌ها به خود اختصاص بدهند که پرسپولیس نیز یک بازیکن خود را در این بین می‌بیند.

آلومینیوم اراک در روزی که نمایش هجومی و حملات خطرناکی مقابل ذوب‌آهن داشت و در آستانه برتری بود، در دقیقه 90 به تساوی رضایت داد ولی عملکرد گلرش قابل ستایش بود تا آنها نیز یک بازیکن در تیم منتخب هفته نُهم لیگ برتر داشته باشند و آخرین بازیکن هم از تیم صنعت نفت انتخاب شده که اسامی و شرح عملکردشان را در ادامه می‌خوانید:

احمد گوهری (آلومینیوم)

پس از دو مسابقه دوری از ترکیب آلومینیوم، بازگشت درخشانی در دیدار برابر ذوب‌آهن داشت و اگر بدشانسی در دقیقه 90 نبود، با کلین‌شیت این بازی را پشت سر می‌گذاشت ولی با این وجود توانست بهترین بازی فصل خود را برای اراکی‌ها انجام بدهد تا در یک رقابت سخت صاحب امتیاز شوند و فاصله کم خود با بالانشینان را حفظ کنند. احمد گوهری در دقیقه 23 دیدار برابر ذوب‌آهن با یک شیرجه تماشایی پنالتی سجاد آشوری را گرفت و علاوه بر آن در دو موقعیت تک به تک و دو شوت راه دور واکنش‌های به موقع داشت تا دوباره آمادگی خود را نشان بدهد.

 

شجاع خلیل زاده (تراکتور)

کاپیتان و مدافع تیم تراکتور که در حل بحران این هفته تراکتور نقشی پررنگ ایفا کرد، چهره درخشان خط دفاعی تیم تراکتور مقابل نساجی بود بود. شجاع در این بازی به خوبی مقابل حملات و بازیسازی‌های حریف ایستادگی کرد و به کلین‌شیت تیم تراکتور یاری رساند. جالب اینکه شجاع در این بازی روی ارسال ریکاردو آلوز موفق شد گلزنی کند و با ضربه سر کرنر ارسالی این بازیکن را تبدیل به گل کرد تا اولین گل خود را در بازگشت به تیم تراکتور به ثمر برساند و تراکتور نیز با این گل تفاضل خود را بهبود بخشد و اتفاقات یک هفته گذشته را به باد فراموشی بسپارد. در شروع این بازی تراکتور با سیستم سه دفاع وارد زمین شد و در ادامه 4 دفاع شد که در هر دو سیستم شجاع تا پایان بازی حضور داشت.

 

میثم تهی‌دست (صنعت نفت)

پرسپولیس بهترین فرصت را داشت تا در تقابل با صنعت نفت به پیروزی برسد و بالاتر از استقلال قرار بگیرد و صدرنشین شود، اما نمایش منسجم خط دفاعی آبادانی‌ها کاری کرد تا آنها فقط یک گل در جریان بازی دریافت کنند و گل دیگر را با یک پنالتی مشکوک بزنند که در این بین، نمایش میثم تهی‌دست مدافع صنعت نفت برای متوقف کردن سرخ پوشان قابل توجه بود. این بازیکن با تجربه در تقابل با ستاره‌های پرسپولیس بارها با ضربات سر و دفع توپ‌های زمینی و هوایی کاری کرد تا نقش مهمی در یک امتیازشان در ورزشگاه آزادی داشته باشد.

کوین یامگا (استقلال)

بازیکن فرانسوی استقلال در سه فصل اخیر به خوبی جای خالی یک پنالتی زن قهار را در تیمش پر کرده است. او یک بار دیگر موفق شد پنالتی تیمش را به گل تبدیل کند؛ آن هم روی خطایی که خودش از مدافع شمس آذر گرفته بود. یامگا در قزوین توانست در امور دفاعی نیز به تیمش کمک کند و وظایف مدنظر کادر فنی را انجام بدهد. او که توانسته عنوان بهترین گلزن خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر را کسب کند، یکی از دونده‌ترین بازیکنان تیمش بود و نمایش خوبی برابر میزبان داشت.

حسین گودرزی (شمس‌آذر)

مدافع چپ تیم المپیک ایران یکی از بهترین‌های هفته‌های گذشته شمس‌آذر بوده که در دیدار مقابل استقلال هم درخشان ظاهر شد و پس از تلاش و دوندگی زیاد در سمت چپ خط دفاعی توانست بارها از حملات آبی پوشان جلوگیری کند و هرچند یکبار یامگا، مدافع کناری حریف توانست گلزنی کند، اما همین یک گل از روی نقطه پنالتی بود و غیر از آن، گودرزی ایستادگی خوبی در جدال با حملات آبی‌ها از سمتش داشت. این بازیکن جوان نمایش خوب خود را هم با زدن یک گل حساس برای یک امتیاز مهم تیمش و جلوگیری از ادامه بردهای آبی‌ها تکمیل کرد تا در تیم منتخب جای بگیرد.

محمد خدابنده‌لو (مس رفسنجان)

تماشاگران مس رفسنجان منتظر بودند تا در ورزشگاه تازه تاسیس اولین برد را به دست بیاورند که اولین گل را محمد خدابنده‌لو به ثمر رساند؛ آن هم با یک جای‌گیری مناسب در محوطه جریمه و ضربه زمینی روی پاس محمدحسین کریم‌زاده تا همین گل زودهنگام کمک زیادی به تیمش برای رسیدن به برد سه بر صفر کند. این هافبک مس رفسنجان در تقابل با فولاد نمایش برتری در میانه میدان داشت تا ایگناسیو مارتینز مجبور شود هافبک خارجی خود را بین دو نیمه تعویض کند و علاوه بر آن هم در طراحی حملات و سرعت دادن به بازی تیمش مثمر ثمر کار کرد.

ریکاردو آلوز (تراکتور)

ستاره پرتغالی تیم تراکتور نمایشی درخشان در ترکیب قرمزها داشت و نقش موثری را در ترکیب تیم تراکتور مقابل نساجی ایفا کرد. او گل سوم تراکتور را با یک سانتر دیدنی ساخت، اما این تنها اثر مثبت مهندس تیم تراکتور در پیروزی سه گله تیم پاکو خمس نبود. او چند دقیقه پیش از ارسال پاس گل، پاس عمقی بسیار خوبی را برای محمد نادری فرستاد که باعث شد تا گل دوم تراکتور ثبت شود. البته ریکاردو در پایان بازی چهارمین کارت زرد را گرفت و در ادامه یک کارت قرمز هم دریافت کرد تا بعد از این عملکرد فوق‌العاده دو بازی بعدی تراکتور را از دست بدهد.

سهیل فداکار (ملوان)

سهیل فداکار که فصل گذشته توانسته بود دروازه سپاهان را باز کند و قهرمانی را از این تیم بگیرد، در مسابقه رفت لیگ 23 هم عملکرد بسیار خوبی داشت. فداکار که در نیمه دوم وارد زمین شد، حضوری فعالانه در حملات قوهای سپید داشت و با سرعت خود کار ضد حملات ملوان مقابل سپاهان را به خوبی پیش می‌برد، اما در نهایت چیزی که باعث شد تا او به تیم هفته برسد، گلی است که با چاشنی خوش‌شانسی به ثمر رسید و سه امتیاز را به تیمش رساند و یک بازی خوب دیگر از او در ذهن هوادارانشان بر جای گذاشت.

محمد عمری (پرسپولیس)

در بازگشت دوباره به ترکیب پرسپولیس دوندگی زیادی در نیمه اول داشت و بارها خط دفاعی صنعت نفت را آزار داد که تلاش زیاد او منجر به گل یا پاس گل نشد ولی در نیمه دوم زمان زیادی برای انجام این کار نمی‌خواست و توانست با یک شوت تماشایی دروازه آبادانی‌ها را باز کند و تیمش را در مسیر گرفتن امتیاز قرار بدهد تا از کورس عقب نیفتند. محمد عمری پس از گلزنی هم با استفاده از تکنیک و سرعت بالای خود خطرناک ظاهر شد و یکبار هم پاس او می‌توانست منجر به یک گل دیگر برای سرخ پوشان شود که هم‌تیمی‌هایش از آن بهره نبردند ولی با این وجود می‌توان گفت بهترین نمایش فصل عمری در این دیدار رقم خورد.

رضا جعفری (ملوان)

بدون تردید باید او را ستاره و ویژه‌ترین بازیکن هفته نهم بدانیم؛ کسی که بلای جان سپاهان در ورزشگاه نقش جهان بود و توانست در نیمه اول کار طلایی پوشان را یکسره کند. رضا جعفری پس از اینکه یک گل از روی نقطه پنالتی با شوت مطمئن به ثمر رساند، بارها به قلب خط دفاعی سپاهان زد و از کنار نیلسون جونیور و محمد دانشگر عبور کرد تا خطرساز نشان بدهد و قبل از اینکه دو تیم به رختکن بروند، با یک شلیک تماشایی گل دوم قوهای سپید را زد و در نیمه دوم نیز کم‌اشتباه و پرتلاش ظاهر شد تا جای او در تیم هفته رزرو شود.

لوسیانو پریرا (مس رفسنجان)

انگیزه زیادی داشت تا در تقابل با فولاد خوزستان که نخستین گل‌اش در لیگ برتر ایران را همراه با پیراهن آن زده بود، برای صدمین بار در این رقابت‌ها کند و مس رفسنجان را در مسیر یک برد دیگر قرار بدهد که همین اتفاق هم افتاد و توانست پس از تلاش‌های زیاد و دوندگی بی‌امان در خط حمله، نخستین گل را در دقیقه 80 از روی نقطه پنالتی بزند و خود را در تاریخ لیگ برتر 100 گله کند و هفت دقیقه بعد هم پاس پشت پای دیدنی جلال‌الدین علی‌محمدی را تبدیل به گل کرد تا برد نارنجی‌ها همراه با خاطره خوشی برای او باشد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز