خبرگزاری کار ایران

افشاریان: نکونام و سایر مربیان اجازه دهند کارمان را انجام دهیم/ انتخاب بهاروند قانونی بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۶۶۷

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، از جواد نکونام و سایر مربیان لیگ برتری خواست اجازه بدهند، کمیته متبوع او و داوران کار خود را انجام دهند.

به گزارش ایلنا، خداداد افشاریان درباره حال و هوای این روزهای داوری در فوتبال کشور اظهار داشت: اشراف دارید که پس از مسابقات تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا، لیگ برتر و دسته اول پویا و فعال شده‌اند. اشتباهات داوری داشتیم، ولی به نسبت سال گذشته بهتر شده‌ایم.

وی در مورد حضور برخی از داوران ایرانی در کلاس‌های آموزش استفاده از سیستم VAR در کشور عربستان تصریح کرد: فقط یک دوره از آموزش داوران تشکیل شده است و ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک این کلاس‌ها ادامه خواهد داشت. کلاس VAR دوره‌های تکمیلی دارد و امیدواریم با کمک عربستان این اتفاق بیفتد.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا می‌توان با پایان دوره‌های آموزشی از سیستم VAR لیگ قهرمانان آسیا در فوتبال ایران استفاده کرد، گفت: بله، اگر داوران ما با VAR لایسنس بگیرند، چرا که نه، می‌توانیم مسابقات باشگاهی را با داوران فیفا شروع کنیم.

افشاریان در واکنش به بحث تغییر داور دیدار شمس آذر قزوین - استقلال در هفته نهم لیگ برتر و انتخاب یاسر همرنگ به جای موعود بنیادی‌فرد خاطر نشان کرد: از روز اول نام یاسر همرنگ را ابلاغ کرده بودیم. بنیادی‌فرد بازی هوادار - پیکان را قضاوت می‌کند و سپس در هفته بعدی در خدمت او خواهیم بود.

وی در واکنش به گلایه‌های جواد نکونام از داوری‌ها علیه استقلال گفت: نکونام مربی بزرگ و آینده‌داری است. او شاید زیر فشار بازی‌ها قرار دارد. ممکن است در صحنه‌هایی درست بگوید و داوری اشتباه کرده باشد. از نکونام و سایر مربیان می‌خواهیم اجازه دهند ما با داوران برخورد یا آنها را تشویق کنیم.

«ما در کار مربیان به هیچ وجه دخالت نمی‌کنیم.»، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال با بیان این جمله یادآور شد: اشراف دارید سازمان لیگ، فدراسیون فوتبال و البته کمیته‌های قضایی فدراسیون با این رفتارها برخورد می‌کنند. حالا نکونام باشد یا هر شخص دیگری، اجازه دهند کارمان را انجام دهیم. روز گذشته آنالیز همه بازی‌ها را انجام دادیم و هر داوری حقش باشد در لیگ قضاوت خواهد کرد و هر داوری حقش نباشد در لیگ حضور ندارد. هیچ‌گونه صحبت و رفتاری و هر بیانیه‌ای قبل و بعد از بازی در داوری‌های روی ما تأثیرگذار نخواهد بود، اگر چه ممکن است آرامش داور به‌هم بریزد. دوستان اجازه بدهند ما کارمان را انجام دهیم و آنها نیز کار خودشان را انجام دهند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره انتخاب حیدر بهاروند به‌عنوان رئیس سازمان لیگ و اینکه گفته می‌شود رئیس فدراسیون نمی‌تواند به شخصه حکمی برای ریاست سازمان لیگ بدهد، گفت: انتخاب بهاروند قانونی بود و به هیئت رئیسه هیچ ربطی نداشت.

افشاریان که عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال است در پاسخ به این سؤال که آیا تیم ملی تا پیش از شروع جام ملت‌های آسیا دیدار تدارکاتی با تیمی برگزار خواهد کرد یا نه، گفت: اشرافی ندارم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز