خبرگزاری کار ایران

کلوپ در جستجوی سه امتیاز مقابل تافی ها

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۸۵۷

دو تیم لیورپول و اورتون امشب در دربی مرسی ساید به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش ایلنا، جنگ قدیمی نیمه قرمز و آبی مرسی‌ساید عصر امروز در آنفیلد از سر گرفته می‌شود و لیورپول و اورتون بعد از تعطیلات بازی‌های ملی به مصاف یکدیگر می‌روند. تیم یورگن کلوپ که در رده چهارم لیگ برتر قرار دارد خود را ۱۲ رده و ۱۱ امتیاز بالاتر از تافی‌ها می‌بیند در حالی که از دو بازی آخرش تنها یک امتیاز گرفته است.

آماده‌سازی لیورپول برای سفر به ورزشگاه آمکس و بازی با برایتون تحت‌الشعاع باخت بحث‌برانگیز و ناعادلانه به تاتنهام قرار گرفت هرچند پیروزی قاطعانه لیگ اروپا مقابل اونیون سن ژیلو حال تیم کلوپ را خوب کرد اما چیزی بهتر از تساوی ۲ بر ۲ مقابل برایتون به دست نیاوردند و تا رده چهارم پایین رفتند.

با این حال با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به تاتنهام و آرسنال می‌توانند حداقل موقتاً به صدر جدول بروند اگر میهمان خود را با شکست بدرقه کنند. لیورپول در ۲۱ بازی رسمی آخر خود گل زده و آنفیلد همچنان برایشان قلعه محسوب می‌شود؛ آنها در پنج بازی خانگی خود در این فصل برنده بوده‌اند و در هر بازی حداقل دو گل زده‌اند و در سال ۲۰۲۳ در لیگ برتر در خانه شکست نخورده‌اند.

تیم ‌شان دایچ هم دو هفته قبل برابر تیم در منطقه خطر لیگ برتر یعنی بورنموث به پیروزی ۳ بر صفر رسید در حالی که هفت روز پیش از آن به تیم تازه لیگ برتری لوتون تاون در گودیسون پارک ۲ بر یک باختند.

آنها با سه پیروزی در چهار بازی آخرشان در رقابت‌های مختلف-که شامل دو برد مقابل تیم‌های نیمه بالایی استون ویلا و برنتفورد نیز می‌شود- وضعیت خوبی داشتند که بازی‌های ملی پیش آمد و حالا در رده شانزدهم قرار دارند. اورتون که در سه بازی ابتدای فصل موفق به گلزنی نشد، در شش تا از هفت بازی آخرش دروازه رقبا را باز کرده و در هر کدام از چهار بازی خارج از خانه آخر خود حداقل دو گل زده هرچند نتوانسته دروازه خودش را بسته نگه دارد.

در مجموع ۲۹۳ دربی مرسی ساید بین این دو تیم برگزار شده و آخرین برد اورتون در آنفیلد به دو سال و هشت ماه قبل برمی گردد که میهمان با ۲ گل در دیداری بدون تماشاگر به پیروزی رسید اما با برگشت هواداران به ورزشگاه، لیورپول دو بازی بعدی خود را مقابل این تیم با همین نتیجه برده است.

اخبار تیمی

لیورپول بی‌صبرانه منتظر اخبار سلامت اندی رابرتسون است که در جریان صعود اسکاتلند به یورو ۲۰۲۴ شانه‌اش در رفت و هنوز وضعیتش مشخص نشده. اگر او بازی نکند، کاستاس سیمیکاس جایش را در دفاع چپ می‌گیرد اما اوضاع خط میانی کلوپ خوب نیست و او تیاگو آلکانتارای مصدوم و کورتیس جونز محروم را در اختیار ندارد ولی شاید آسیب‌دیدگی ساق پای استفان بایستیچ بهبود یابد و به این بازی برسد.

وضعیت کودی خاکپو و بن دواک هم مبهم است اما دیوگو ژوتا از محرومیت یک جلسه‌ای باز می‌گردد. بازیکن تیم ملی پرتغال در برنامه‌های کلوپ جا دارد با توجه به اینکه داروین نونیس و لوییس دیاس سفرهای طولانی از آمریکای جنوبی داشته‌اند اما اگر خاکپو آماده نشود، مربی آلمانی چاره‌ای جز استفاده از نونیس ندارد.

در بازی‌های ملی اتفاقی برای اورتونی‌ها رخ نداد و سیموس کولمن و دله آلی در تلاش برای بازگشت به آمادگی کامل هستند اما آندره گومز شرایط نامشخصی دارد. ادریس گوایه قرار بود در ترکیب اصلی بازی با بورنموث باشد اما مصدومیت در گرم کردن قبل از بازی باعث شد جیمز گارنر در خط میانی به کار گرفته شود و بازیکن سابق منچستریونایتد با بازی درخشانش دایچ را به دردسر شیرینی انداخته است. گوایه هفته قبل برای تیم ملی سنگال بازی کرد اما شاید دایچ به ترکیب برنده‌اش که در آن دومینیک کالورت لوین جای بتو را در نوک حمله گرفت، دست نزند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز