خبرگزاری کار ایران

تعلیق دوباره ستارگان کشتی روسیه با نظر IOC/ دردسر جدید برای سیداکوف

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۹۰۰۲

باوجود صدور مجوز دقیقه نودی اتحادیه جهانی برای سیداکوف و ستارگان نظامی کشتی روسیه برای شرکت در مسابقات جهانی، به نظر می‌رسد آنها برای حضور در بازی‌های المپیک هم با دردسر و اماواگر مواجه باشند.

به گزارش ایلنا، هیئت اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک، کمیته المپیک روسیه را به دلیل نقض منشور المپیک تعلیق کرد. روس‌ها اقدام به تشکیل شوراهای ورزشی در چهار منطقه در شرق اوکراین کرده بودند. مقامات المپیک روسیه هفته گذشته با پذیرفتن شوراهای دونتسک، خرسون، لوهانسک و زاپوریژژیا به عنوان اعضای آن، حساسیت‌ها را بار دیگر برانگیختند.

در پی این اتفاق، IOC حالا کمیته ملی المپیک روسیه را این تعلیق کرده که شامل حال ورزشکاران مستقلی که می توانند بدون پرچم روسیه رقابت کنند، نمی‌شود.

باوجود ادامه تعلیق رشته‌های تیمی روسیه، همچنان ورزشکاران رشته‌های انفرادی می‌توانند بدون ملیت و پرچم در مسابقات شرکت کنند، همانطور که کشتی‌گیران این کشور توانستند در مسابقات جهانی 2023 بلگراد که اولین مرحله از گزینشی المپیک پاریس بود، حضور پیدا کنند.

این به معنای این است که روس‌ها فاند (کمک‌هزینه) میلیون دلاری که از کمیته بین‌المللی المپیک بابت ورزشکاران بورسیه المپیک‌شان دریافت می‌کردند را از دست داده‌اند.

در ادامه این گزارش البته تاکید شده که اتحادیه جهانی کشتی در بخشی از قانونِ مربوط به بازگشت روس‌ها به مسابقات رسمی، اقدامی غیرقانونی انجام داده و ضوابط را نقض کرده است. همچنان کمیته بین‌المللی المپیک تاکید دارد ورزشکاران روسی که در عضویت نهادهای نظامی هستند، اجازه شرکت در مسابقات را ندارند، بندی که اتحادیه جهانی دقیقه نود در بلگراد نقضش کرد و به ستارگان کشتی روسیه فارغ از نظامی بودن یا نبودن، مجوز شرکت در مسابقات را داد.

با این حساب زائوربک سیداکوف که بیش از همه احتمال عدم صدور مجوز حضور در مسابقات را کنار خود حس کرد و تا دقیقه نود معلوم نبود که به او اجازه شرکت در جهانی 2023 داده خواهد شد، بار دیگر حضورش در مسابقات در ابهام قرار می‌گیرد.

او با شکست کایل دِیک در فینال 74 کیلوگرم قهرمانی جهان، مدال طلای این وزن المپیکی را از آن خود کرد. سیداکوف به دلیل انتشار عکسی از او با لباس نظامی بیش از سایر ستاره‌های کشتی روسیه که در استخدام نهادهای نظامی این کشور بودند، با فشار کشتی اوکراین در معرض حذف از مسابقات قرار گرفته بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز