خبرگزاری کار ایران

آقایی: بعد از 17 سال تلاش و زحمات شبانه‌‌روزی به حقم در کوراش رسیدم

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۹۶۰

اولین مدال تاریخ کوراش بانوان در بازی‌های آسیایی توسط دنیا آقایی کسب شد.

به گزارش ایلنا، دنیا آقایی با اولین مدال تاریخ کوراش بانوان در بازی‌های آسیایی در آغوش تاریخ قرار گرفت. او در هانگژو نقره گرفت اما عیار این نقره تاریخی، کم از طلا نداشت.

 کوراش بعد از مدت‌ها بی‌سر و سامانی، به فدراسیون ووشو تحویل داده شد. الحق که سر و سامان هم گرفت اما آقایی بعد از این سدشکنی معتقد است کوراش‌کاران در بازی‌های آسیایی برادری خود را ثابت کرده‌اند، حالا وقتش رسیده که دیگر نگاه‌ها به این رشته عوض شده تا از این آوارگی خارج شده و به‌صورت یک فدراسیون مستقل دربیاید.

  همیشه اولین‌ها حس و حال متفاوتی دارند. کسب اولین مدال تاریخ کوراش بانوان در بازی‌های آسیایی چه حس و حالی دارد؟

بعد از 17 سال تلاش و زحمات شبانه‌‌روزی بالاخره به حقم در کوراش رسیدم. باتوجه به اینکه کوراش در المپیک نیست، از بچگی رؤیای مدال بازی‌های آسیایی را داشتم. بعد از آسیب‌دیدگی که برایم پیش آمد ناامید نشدم، خدا هم کمک کرد و توانستم به این مدال تاریخی برسم.

  در فینال چه اتفاقی افتاد که حریف کوراش‌کار چینی نشدی؟

در فینال با حریف چینی روبه‌رو شدم که به‌ شدت قدر بود. سالن هم جو عجیبی داشت و همه چیز به نفع حریفم بود. دوست داشتم مدالم طلایی باشد اما حریفم واقعاً قدرتمند بود و از پسش برنیامدم. از طرفی هم مصدومیت قدیمی زانویم در فینال اذیتم کرد.

  مصدومیت زانویت نگران‌کننده است؟

فعلاً در حال استراحت هستم. از چند روز دیگر مجدداً تمریناتم را شروع می‌کنم و باید ببینم اوضاع زانویم چگونه است. در کل این آسیب قدیمی است و هرچند وقت یک بار اذیتم می‌کند.

 حمایت‌ها قبل از بازی‌های آسیایی در حد مدال‌آوری بود؟

از زمانی که کوراش زیرمجموعه فدراسیون ووشو قرار گرفت اوضاع بهتر شد. صدیقی هم همه جوره ما را حمایت کرد که تبعیضی بین کوراش و ووشو حس نشود. فدراسیون قبل و حین بازی‌ها برایمان سنگ تمام گذاشت. نصیرنژاد دبیرکل فدراسیون بین‌المللی کوراش هم کم نگذاشت و از ما حمایت کرد.

 دلیل اینکه کوراش آن‌طور که باید شناخته نشده، چیست؟

متأسفانه کوراش هنوز شناخته شده نیست. خیلی‌ها هنوز نمی‌دانند این رشته چیست و فرقش را با جودو و کشتی نمی‌دانند.

فکر می‌کنم رسانه‌ها کمتر به این رشته می‌پردازند در حالی که در دو دوره بازی‌های آسیایی حضور داشته است.

 حالا که کوراش با این مدال‌ها برادری‌اش را ثابت کرد، چه انتظاری دارید؟

ما در بازی‌های آسیایی برادری خود را به مسئولان ثابت کردیم، فکر می‌کنم حالا وقتش رسیده باشد که کوراش جدا شده و خودمان به یک فدراسیون مستقل تبدیل شویم.

ما جزو رشته‌های مدال‌آور هستیم و امیدوارم این رشته حمایت شود و به المپیک 2028 راه پیدا کند تا در آن میدان هم کوراش افتخارآفرینی کند.

 این رشته لیگی دارد که منبع درآمد کوراش‌بازان باشد؟

کوراش متأسفانه لیگ ندارد، در نتیجه ما هم هیچ منبع درآمدی نداریم.کلاً برای مخارج زندگی خیلی روی کوراش حساب باز نمی‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز