خبرگزاری کار ایران

قهرمانی جاد ترامپ در اسنوکر ووهان۲۰۲۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۸۱۳۶

مسابقات اسنوکر آزاد ووهان ۲۰۲۳ که یک تورنمنت رنکینگ حرفه‌ای اسنوکر است با قهرمانی جاد ترامپ انگلیسی به پایان رسید.

به گزارش ایلنا، در این مسابقات که پنجمین رویداد رنکینگ فصل ۲۰۲۴–۲۰۲۳ است و پس از مسابقات آزاد انگلیس ۲۰۲۳ و قبل از مسابقات آزاد ایرلند شمالی در سال ۲۰۲۳ برگزار شد، جاد ترامپ انگلیسی در دیدار نهایی این دوره از مسابقات اسنوکر آزاد ووهان ۲۰۲۳ و در دیدار نهایی با فرمت ۱۰ از ۱۹ فریم موفق شد با نتیجه ۱۰ بر ۷ هموطن خود علی کارتر را شکست دهد و در دو دوره متوالی قهرمان این مسابقات لقب بگیرد. اولین دوره مسابقات آزاد ووهان، دومین تورنمنت حرفه‌ای اسنوکر (پس از مسابقات دعوتی مسترز شانگ‌های ۲۰۲۳) و اولین رویداد رنکینگ است که از سال ۲۰۱۹ به دلیل تأثیر همه‌گیری ویروس کرونا در چین برگزار شد. پیش از این و در دوره قبل این مسابقات در سال ۲۰۱۹ نیز جاد ترامپ با شکست تپچایا آن نوح تایلندی در دیدار نهایی با نتیجه ۱۰ بر ۵ به عنوان قهرمانی دست یافته بود. جاد ترامپ برای بیست و پنجمین بار به عنوان قهرمانی در یک رویداد رنکینگ دست یافت. این چهارمین باری است که ترامپ به عنوان قهرمانی در دو رویداد پی در پی دست می‌یابد. او تنها سومین بازیکن تاریخ است که بعد از استفن هندری در سال ۱۹۹۰ و مارک ویلیامز در سال ۲۰۰۲ به قهرمانی در دو رویداد متوالی نائل می‌شود. ترامپ اکنون در رتبه ۲۵ از نظر قهرمانی در مسابقات رنکینگ حرفه ای‌ها و ویلیامز در جایگاه پنجم فهرست برندگان رویداد‌های رده بندی تاریخ اسنوکر حرفه ای‌ها قرار دارد. تنها رونی اوسالیوان (۳۹)، هندری (۳۶)، جان هیگینز (۳۱) و استیو دیویس (۲۸) موفق به قهرمانی با تعداد بیشتری در رویداد‌های رنکینگ گردیده اند. قهرمان این مسابقات مبلغ ۱۴۰۰۰۰ پوند از کل مبلغ جایزه ۷۰۰۰۰۰ پوندی را دریافت کرد.

ترامپ برای رسیدن به دیدار نهایی، در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۶ بر ۱ حریف چینی خود وو ییزه را شکست داد و علی کارتر نیز در دیگر دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۶ بر ۲ دیگر حریف چینی لیو هائوتیان جوان را با شکست بدرقه کرد.
 
بالاترین بریک مسابقات یعنی بریک ۱۴۵ در بازی مرحله دوم این رقابت‌ها مابین علی کارتر و جیمی کلارک ولزی به نام علی کارتر به ثبت رسید و بریک ۱۴۵ امتیازی آرون هیل باعث شد که هر دو بازیکن جایزه بالاترین بریک مسابقات به مبلغ ۵۰۰۰ پوند را به طور مساوی بین یکدیگر تقسیم کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز