خبرگزاری کار ایران

رسوایی جدید در فوتبال ایتالیا: خاطرات دردسرساز

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۷۳۴۰

اعتیاد به قمار در تعداد بیشتری از ورزشکاران نسبت به آنچه قبلاً تأیید شده بود رواج دارد.

به گزارش ایلنا، در روزهای اخیر خبر فساد ایتالیایی‌ها در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفته است. رسوایی بزرگ به وجود آمده مربوط به قمار غیرقانونی در بین فوتبالیست‌ها است. افشاگری‌ها باعث شد ساندرو تونالی از نیوکاسل و نیکولو زانیولو از استون ویلا اردوی تیم ملی ایتالیا را در آستانه بازی‌های مقدماتی جام ملت‌های اروپا 2024 مقابل مالت و انگلیس ترک کنند. این دو بازیکن پس از بازجویی توسط دادستان فدرال در هتل «آتزورا» به باشگاه‌های خود برگشتند. اتهامات این دو بازیکن جدی به‌نظر می‌رسد و گفته می‌شود زانیولو هنگامی که در رم توپ می‌زد، روی تیم خودش هم شرط‌بندی کرده است.

در گزارش فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) آمده که دفتر دادستانی تورین تحقیقات لازم را در مورد تونالی و زانیولو انجام داده است و بدون توجه به عملکرد آنها در تیم ملی این دو بازیکن را تا اطلاع ثانوی واجد شرایط برای همراهی تیم ملی نمی‌دانند و به باشگاه‌های خود بازخواهند گشت.

لا رپوبلیکا گزارش داده اسامی منتشر شده در رابطه با شرط‌بندی غیرقانونی در فوتبال ایتالیا، فقط نوک کوه یخ هستند و غیر از این سه بازیکن مطرح ایتالیایی، حداقل 10 بازیکن دیگر هم پایشان در پرونده شرط‌بندی گیر است. گاتزتا دلو اسپورت نیز نوشته در صورت محروم شدن نیکولو زانیولو و ساندرو تونالی، ممکن است حکم آنها در لیگ برتر انگلیس هم اعمال شود.

 

باند غیرقانونی شرط‌بندی

در همین حال، نیکولو فاجیولی، هافبک یوونتوس به همکاری داشتن با یک باند شرط‌بندی غیر قانونی اعتراف کرده است و این موضوع حضور دیگر فوتبالیست‌ها را در این مورد تأیید می‌کند.

در صورت محکوم شدن آنها به شرط‌بندی غیرقانونی، فوتبالیست‌های حرفه‌ای مانند تونالی، زانیولو و فاجیولی ممکن است با سه سال محرومیت و جریمه 25000 یورویی روبه‌رو شوند. علاوه بر این، بازیکنانی که از فعالیت‌های غیرقانونی آگاه بوده و آنها را گزارش نمی‌کنند، ممکن است با محرومیت شش ماهه روبه‌رو شوند.

 

خاطرات دردسرساز!

این رسوایی‌ها زمانی آشکار شد که فابریزیو کرونا، متخصص شایعات و اخبار پاپاراتزی که به اتهام اخاذی در زندان به سر می‌برد، در کتاب خاطراتش به دخالت زانیولو و تونالی در شرط‌بندی غیرقانونی اشاره کرد.

او این موضوع را پس از اعتراف فاجیولی فاش کرد و قول داد اسامی ورزشکاران بیشتری را که از اعتیاد به قمار رنج می‌برند فاش کند. او اعتراف کرد که این موضوع در بین ورزشکاران بیش از آنچه قبلاً علنی شده بود، رواج دارد و قول داد برای اثبات ادعای خود شواهدی از جمله مکالمات صوتی و اسامی ارائه دهد.

کرونا همچنین ادعا کرد که زانیولو حتی در جریان بازی کوپا ایتالیا هنگامی که روی نیمکت قرار داشته شرط‌بندی کرده است. اظهارات او منجر به تحقیقات ستاد پلیس میلان در مورد شبکه شرط‌بندی غیرقانونی در دنیای فوتبال شد.

 

زندان من!

کرونا در بخش دیگری از کتابش فاش کرد که اعتیاد به قمار در تعداد بیشتری از ورزشکاران نسبت به آنچه قبلاً تأیید شده بود رواج دارد و او به دنبال افشای این جنبه‌های پنهان دنیای فوتبال بود. کرونا در دو دهه پیش به دلیل انتشار عکس‌های خصوصی از ستارگان فوتبال و افراد مشهور به شهرت رسید. اقدامات او اغلب به اختلافات حقوقی منجر می‌شد و برخی از افراد مشهور مانند آدریانو گالیانی، فرانچسکو کوکو و دیوید ترزگه برای جلوگیری از انتشار عکس‌های خصوصی خود مجبور به پرداخت مبالغ قابل توجهی به او شدند.

کار جنجالی کرونا در نهایت منجر به متهم شدن به اخاذی و محکومیت 7 ساله زندان شد. او تجربیات خود را در دوران حبسش در کتابی با عنوان «زندان من» فاش کرد و در آن توضیح داد چطور از خطاهای افراد مشهور برای کسب درآمد استفاده می‌کرد.

در دنیای فوتبال، کرونا به دلیل گرفتن مبالغ قابل توجهی از افراد مشهور برای جلوگیری از انتشار عکس‌های مخرب شهرت داشت. آلبرتو جیلاردینو، مارسلو بروزوویچ و آدریانو از جمله قربانیان او در این زمینه بودند، زیرا او ترجیح می‌داد از چنین معاملاتی سود ببرد تا اینکه عکس‌ها را به مجلات بفروشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز