خبرگزاری کار ایران

ژیرو و ویترین جذاب افتخاراتش

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۶۲۴۹

اولیور ژیرو این هفته نامش پرسروصدا شد.

به گزارش ایلنا، او جام جهانی را برده، لیگ قهرمانان را هم همینطور به علاوه قهرمانی‌های داخلی و حتی جایزه پوشکاش فیفا. اما الیویه ژیرو این هفته یک افتخار ویژه را به ویترین جذابش اضافه کرد. او درمیان فهرست بازیکنانی قرار گرفت که مجبور می‌شوند در دروازه قرار بگیرند بعد از آنکه مایک ماینیان، دروازه‌بان اول میلان در درگیری وقت‌های تلف شده بازی با جنوا کارت قرمز گرفت. باید از برتری یک گله‌شان دفاع می‌کردند و به یک قهرمان نیاز داشتند. مهاجم فرانسوی روسونری که در دقیقه 66 به بازی آمده بود، همان بود که می‌خواستند.

او پیراهن دروازه‌بانی شماره 16 ماینیان را بالای شورت شماره 9 خودش پوشید و با یک بازی درخشان دراستادیو کوموناله پایان خوشی برای تیمش رقم زد، او با یک پرواز عالی قبل از سوت پایان تیمش را نجات داد.

کار بی‌نقص او در دروازه باشگاه را به وجد آورده و بعد از مسابقه پیشنهاد داده‌اند پیراهن دروازه‌بانی شماره 9 او را به فروش برسانند. حضور یک بازیکن غیرتخصصی در دروازه به خودی خود جذاب است و ژیرو حالا به خوبی دوران فوتبالی خود را کامل کرده است. مهاجم سابق آرسنال و چلسی به افتخاری رسیده که چندین دهه سابقه‌ دارد...

کایل واکر

واکر چهارمین دروازه‌بان گرانقیمت جهان شد وقتی این مدافع راست 47 میلیون پوندی داوطلبانه در بازی لیگ قهرمانان منچسترسیتی مقابل آتالانتا در سال 2019 به درون دروازه رفت. کلودیو براوو بین دو نیمه جای ادرسون را گرفت و به افتخار بی‌نظیری رسید؛ او تنها دروازه‌بان تعویضی تاریخ لیگ قهرمانان است که اخراج شد. واکر از دقیقه 81 دروازه‌بان شد و یک سیو موفق داشت یعنی بیشتر از دو دروازه‌بان قبلی تیمش!

پله

پله که در بازی با گرمیو در سال 1963 هت تریک کرده بود، بعد از مصدومیت دروازه‌بان سانتوس، گیلمار در نیمه دوم، جای او را گرفت. پله دستکش‌ها را به دست کرد و ازهمه جهت خوب بود. هم‌تیمی‌اش، پپه گفت: «او دروازه‌بان خیلی خوبی بود، انعطاف بدنی‌اش هم بالا بود و می‌توانست پرواز کند.»

 هری کین

مثل پله، اقبال کین به دروازه‌بانی اجباری بعد از هت تریک پیش آمد و در دیدار با لودوگورتس در لیگ اروپا هنگامی که برای تاتنهام بازی می‌کرد. او استعداد زیادی در این کار نداشت و در سه دقیقه حضور به عنوان دروازه‌بان یک گل خورد.

سرژ اوریه

بازی با سیرالئون در مرحله گروهی جام ملت‌های آفریقا در سال 2021 پایانی کابوس‌وار برای ساحل عاج داشت. دقیقه 93 گل تساوی را خوردند، همزمان دروازه‌بان اول خود، بدره علی سنگر را به دلیل مصدومیت از دست دادند و مدافع راستشان، اوریه درون دروازه قرار گرفت. البته او خیلی امتحان نشد.

 جان تری

تری ابایی نداشت از اینکه بدنش را مقابل توپ رقبای چلسی قرار بدهد و در بازی سال 2006 با ریدینگ درون دروازه این تیم ایستاد. در این بازی پتر چک دچار مصدومیت شدید سر شد که به خاطر آن تا آخر دوران حرفه‌ای خود از کلاه مخصوص استفاده می‌کرد، جانشین او کارلو کودیچینی هم اواخر بازی ضربه‌ای خورد که برای لحظاتی بیهوش شد و نتوانست ادامه دهد.

ریو فردیناند

در بازی یک چهارم نهایی جام حذفی مقابل پورتس‌موث در سال 2008، مدافع ملی‌پوش منچستریونایتد وظیفه دروازه‌بانی را به عهده گرفت هرچند خیلی زود با پنالتی سولی‌مونتاری گل خورد.

وینی جونز

مرد سختکوش ویمبلدون که بازیگر سینما شد در بازی با نیوکاسل در سال 1995 درون دروازه قرار گرفت و اگرچه چند واکنش خوب داشت اما در 30 دقیقه بازی سه گل خورد و تیمش 6 بر یک شکست خورد.

میا هام

یکی از بهترین بازیکنان تاریخ تیم ملی زنان آمریکا که در بازی جام جهانی مقابل دانمارک در سال 1995 به دروازه رفت و در شش دقیقه آخر گل نخورد.

جان اوشی

او در همه جای تیم سرالکس فرگوسن بازی کرد و این ست کامل شد وقتی در بازی با تاتنهام در سال 2007 به درون دروازه رفت. یونایتد 4 بر صفر جلو بود که بینی ادوین‌فان درسار شکست و جانشین ایرلندی آمد و بازی با همان نتیجه تمام

شد.

لوکاس رادبه

ستاره اهل آفریقای جنوبی لیدز یونایتد بعد از تنها 15 دقیقه بازی لیگ برتر با منچستریونایتد در سال 1996 به زمین رفت. او در کنترل اندی کول و برایان مک کلر عملکرد خوبی داشت تا اینکه روی کین قفل دروازه‌اش را

شکست.

کازمین موتی

مدافع میانی لودوگورتس را باید سردسته دروازه‌بان‌های مجبوری دانست. در بازی پلی‌آف لیگ قهرمانان با استوابخارست، ولادیسلاو استویانوف دروازه‌بان تیم در دقیقه آخر وقت اضافه دوم اخراج شد و بازی یک بر یک مساوی به ضربات پنالتی کشید. او پنالتی اول را گل کرد و با دفع دو ضربه پنالتی تیمش برای اولین بار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان رفت، او حالا قهرمان واقعی باشگاه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز