خبرگزاری کار ایران

نقش پررنگ کی‌روش در مستند دیوید بکام

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۶۰۷

کی‌روش که دوران مربیگری خود را از پرتغال آغاز کرده بود، در سال 2002 دستیار الکس فرگوسن در منچستریونایتد شد.

به گزارش ایلنا، دیوید بکام در اواخر دوران حضورش در منچستریونایتد تجربه همکاری با کارلوس کی‌روش را داشت و زمانی که پس از یک انتقال جنجالی به رئال‌مادرید پیوست فکرش را نمی‌کرد بار دیگر با مرد پرتغالی همکار شود. او در مستندش که اخیراً از نتفلیکس منتشر شده از جزئیات رابطه خودش با مرد پرتغالی گفت.

مستند دیوید بکام از زمان پخش در نتفلیکس جزو برنامه‌های موفق این پلتفرم به حساب می‌آید و با استقبال بی‌نظیری از طرف کاربران مواجه شده است. بدون شک همه هم انتظار این موفقیت را داشتند. هیچ کس بدش نمی‌آید از جزئیات زندگی یکی از مشهورترین افراد روی کره زمین چیزهای بیشتری بداند! داستان‌هایی از گذشته، زندگی خصوصی و مهم‌تر از همه بخش‌های ورزشی موضوعاتی هستند که در این مستند مورد بحث قرار گرفته‌اند. اما یکی از جذاب‌ترین موضوعات بخش ورزشی، رابطه این فوق ستاره با کارلوس کی‌روش در منچستر یونایتد و رئال مادرید است.

بکام در بخشی از مستندش در مورد سرمربی پرتغالی می‌گوید: «کارلوس کی‌روش کسی بود که من هیچ چیز درباره‌اش نمی‌دانستم، اصلاً هیچ چیز... ما نفهمیدیم که او چگونه به آنجا رسید (منچستریونایتد)، فقط خودش می‌داند!»

کی‌روش در مصاحبه‌ای در مورد جدایی بکام از یونایتد گفته بود: «از مشاهدات و تحلیل‌هایمان، احساس کردیم که دیوید در یک روند افول قرار دارد. او از این وضعیت عصبانی بود و باعث جدایی او شد. در سال 2003، بازیکنانی مانند بکام دیگر فقط فوتبالیست نبودند، بلکه به یک کمپانی تبدیل شده بودند. این قضیه باعث دعوای خارج و داخل زمین شد و در همین لحظه تجارت وارد میدان شد و پول همه چیز را مشخص کرد!»

بکام با شنیدن صحبت‌های کی‌روش در مورد او در دوران بازی خود به صراحت پاسخ داد: «من یک بازیکن حرفه‌ای بودم و هرگز خودم را در موقعیتی قرار نمی‌دادم که بخواهد روی فوتبال من تأثیری بگذارد.» او در آخر در مورد کی‌روش گفت: «من هرگز با او کنار نیامدم.»

 

کی‌روش روی صحنه می‌آید

کی‌روش که دوران مربیگری خود را از پرتغال آغاز کرده بود، در سال 2002 دستیار الکس فرگوسن در منچستریونایتد شد. حضور او در کادر شیاطین سرخ درست با زمان افول و آغاز اختلافات بکام با سر الکس فرگوسن همراه شد و جالب اینجاست که فصل 2003-2002 آخرین فصل این هافبک در اولدترافورد بود.

دیوید در نهایت با 25 میلیون یورو به رئال مادرید فروخته شد. این فوتبالیست نمادین به لطف فلورنتینو پرز به سانتیاگو برنابئو رسید و سفیدپوش شدنش با آمدن کارلوس کی‌روش روی نیمکت رئال مادرید همراه شد. کی‌روش در تابستان 2003 به جای ویسنته دل بوسکه روی نیمکت کهکشانی‌ها نشست. این دقیقاً اتفاقی بود که برای بکام کمی خنده‌دار بود، البته رویای پرتغالی در رئال چندان دوام نیاورد و پس از 10 ماه به خاطر نتایج ضعیف از نیمکت سفیدپوشان خداحافظی کرد.

 

زیدان داستان بکام را تغییر داد

یکی دیگر از داستان‌های گذشته که این بازیکن سابق انگلیسی به یاد می‌آورد، برخوردی بود که او برای اولین بار با زیدان در بازی بین منچستر یونایتد و رئال مادرید در اولدترافورد داشت. بکام در این مورد گفت: «زیزو زیاد انگلیسی صحبت نمی‌کند و واقعاً انسان پر حرفی نیست. او بعد از بازی برای تعویض پیراهن به سمت من آمد، ما با هم دست دادیم و او گفت: به مادرید می‌آیی؟ و من در این فکر بودم که آیا زیزو واقعاً این را به من گفت؟ آن لحظه برای من دوست داشتنی و فراموش نشدنی بود.»

این بازی در 23 آوریل 2003 انجام شد و رونالدو نازاریو با یک هت‌تریک همه چیز را برای رئال‌مادرید قطعی کرد و اگرچه بکام از روی نیمکت آمد و دبل کرد، اما هیچ کمکی به شیاطین سرخ برای صعود به نیمه نهایی نکرد. در پایان بازی بکام و زیدان پیراهن‌های خود را با هم عوض کردند و بعد از مدت کوتاهی با یکدیگر پیراهن رئال مادرید را بر تن کردند... .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز