خبرگزاری کار ایران

ایپون؛ بلای جان جودوکاران پس از تعلیق

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۴۶۲

جودوکاران ایران پس از تعلیق در بازی های آسیایی هانگژو شرکت کردند و با ناکامی مسابقات را به پایان رساندند.

به گزارش ایلنا، قاسم باغچقی آخرین نماینده جودی ایران در بازی‌های آسیایی بود که کادر فنی روی حداقل یک برد خشک و خالی توسط او در این بازی‌ها حساب باز کرده بود. اما باغچقی هم مثل سایر هم‌تیمی‌هایش بازی‌های آسیایی را با ایپون و ضربه فنی ترک کرد، با این حساب پرونده تیم ملی جودو ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو نه تنها بدون مدال‌آوری بلکه حتی بدون کسب یک یا چند برد دلچسب بسته شد تا حال و روز بد جودوی ایران بیش از پیش در هانگژو نمایان شود.

ناکام‌تر از دوره تعلیق

تیم ملی جودو کشورمان در شرایطی در بازی‌های آسیایی 2022 حاضر شد که تنها چند روز از پایان تعلیق چهار ساله این رشته ورزشی گذشته بود و ملی‌پوشان کشورمان با حضور در هانگژو به دنبال برنامه‌ریزی برای بازگشت دوباره به رویداد بین‌المللی بودند. البته قبل از اعزام این تیم به بازی‌های آسیایی آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو که حواشی فراوان مربوط به رفت و برگشت او به این مجموعه تن جودو را بسیار لرزاند، همینطور حسین قمی سرمربی جودو معتقد بودند که حتی با وجود تعلیق ۴ ساله بازهم می‌توانیم به درخشش و شگفتی‌سازی جودوکاران امیدوار باشیم. اما ایپون تمامی جودوکاران اعزامی به هانگژو ثابت کرد اوضاع این رشته اصلاً خوب نیست و ما برای جبران ناکامی و عقب‌افتادگی خود از جودوی آسیا و جهان راه و مسیر سختی را پیش‌رو داریم.

ناکامی تنها حاصل جودو از آوردگاه هانگژو

پیکارهای جودوی بازی‌های آسیایی هانگژو برای جودوی ایران درس‌های بسیاری داشت. شاید مهم‌ترین درسی که از ناکامی‌های خود در این رویداد دریافت کردیم فاصله زیادی است که به خاطر تعلیق بین ما و جودوی جهان ایجاد شده است. فاصله‌ای که اگر نتوانیم جبرانش کنیم روزهای بدتر از این چیزی که در هانگژو تجربه کردیم سرمان آوار می‌شود. در این دوره از رقابت‌ها ابوالفضل محمودی، مهدی فتحی‌پور و قاسم باغچقی در بخش مردان و مریم بربط در بخش بانوان نمایندگان کشورمان بودند و در نهایت با حذف باغچقی و باقی نفرات اعزامی ایران به این رویداد، پرونده تیم ملی جودوی کشورمان در این مسابقات با کسب 5 باخت و 3 پیروزی و بدون کسب مدال بسته شد.

در این مسابقات هدایت تیم مردان کشورمان برعهده حسین قمی بود و تکتم بیدل نیز سرمربیگری مریم بربط را برعهده داشت. باید منتظر ماند و دید که جودو چه مسیری برای آینده در پیش خواهد گرفت زیرا با این فرمان که پیش می‌رویم قطعاً آینده بدتر از چیزی است که در گذشته تجربه کردیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز