خبرگزاری کار ایران

واکنش رئیس کمیته داوران به اتفاق جنجالی لیگ یک: هیچکس حق ندارد داور را سلاخی کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۳۰۳

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال به اتفاق جنجالی لیگ یک مبنی بر حمله به داور بازی خیبر خرم‌آباد و داماشیان گیلان واکنش نشان داد.

به گزارش گروه ورزشی ایلنا، خداداد افشاریان در مورد حمله برخی اعضای تیم داماشیان گیلان در جریان مسابقه با خیبر به میثم حیدری داور این مسابقه که سبب ناتمام ماندن این بازی شد، اظهار داشت: با توجه به اتفاقات رخ داده در این مسابقه، داور تشخیص داد بازی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیمه تمام اعلام کند. فیلم‌هایی که به دست ما رسید به کمیته انضباطی دادیم و دوست نداریم برای فوتبال کشور اتفاق بدی بیفتد. هم جامعه داوری باید آرامش داشته باشند و هم تیم‌ها به حق خود برسند. این رفتار نامتعارف برخی اعضای تیم داماشیان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تقبیح می کنیم، هر چند اشتباه داور نیز ممکن است در این اتفاق بی‌تأثیر نباشد اما اجازه بدهید ما داور را تنبیه کنیم نه اینکه داور را هل بدهند و بخواهند خودشان او را تنبیه کنند.

وی در مورد اعتراض باشگاه داماشیان مبنی بر اینکه میثم حیدری هم‌استانی رئیس کمیته داوران است توضیح داد: حیدری اهل استان ما نیست. اگر هم باشد چه گناهی کرده که نباید به او داوری بدهیم؟ او اهل چهارمحال و بختیاری است و من کهگیلویه و بویراحمد. بازی هم در خرم‌آباد برگزار شده و این مسائل چه ربطی به هم دارد؟ داور به درست یا غلط تصمیم گرفته اما 20 نفر از روی نیمکت یا درون زمین به سمت وی حمله‌ور شده و حیدری را هل دادند.

رئیس کمیته داوران خاطرنشان کرد: اگر تیم‌ها خودشان را کنترل می‌کردند. با وجود این تصمیم اشتباه، از زمین بیرون نرفته و داور را هل نمی‌دادند. بحث هم‌استانی بودن یا نبودن من با حیدری مطرح می‌شد؟ هر چند مالک و مسؤولان باشگاه داماشیان از این اتفاق ناراحت هستند. زیرا به هیچ وجه خوب نبود. نباید اشتباهات خود را با چنین مسائلی توجیه کنیم. اگر داور بزرگ کشور هم اشتباه کند، توسط خود کمیته داوران تنبیه می‌شود اما نباید تیم‌ها خودشان تصمیم بگیرند داور را تنبیه کنند. باید همه کمک کنیم تا جو آرامی در فوتبال کشور حکمفرما شود.

افشاریان اضافه کرد: نباید به خاطر یک تصمیم 11 بازیکن اصلی و ذخیره یا 4، 5 نفر از تدارکات و سایر عوامل تیم به درون زمین بروند. اگر در این اتفاق شرایط بدی برای داور ایجاد شده و یا مثلا چشم او آسیب می‌دید، دیگر کدام یک از داوران ما می‌توانست قضاوت کند؟ باید کنترل‌شده رفتار کنیم اگر تیمی هم اعتراض دارد باید مؤدبانه آن را مطرح کند تا داور کارش را ادامه دهد. هیچکس در این ماجرا مقصر نیست و اگر داور اشتباهی کرده با او برخورد می‌کنیم.

وی در مورد واکنش فوری کمیته انضباطی به این اتفاق عنوان کرد: از حسن‌زاده و سایر اعضای کمیته انضباطی تشکر می‌کنم که بلافاصله واکنش نشان دادند. پیش از شروع فصل مسؤولان کمیته اخلاق، استیناف و انضباطی در جمع داوران حاضر شدند و بچه‌های ما نیز دغدغه خود را گفتند. نسبت به برخی از رفتارهای نامتعارف امسال با هماهنگی رئیس فدراسیون رفتارهای خوبی صورت می‌گیرد. دوست دارم در کنار لذت بردن تیم‌ها و هواداران داوران ما نیز آرامش داشته باشند. دوست ندارم هیچ تیم و بازیکنی به خاطر عملکرد داوران ما تنبیه شود اما برخی مواقع در فوتبال ناخواسته اتفاقاتی می‌افتد که باید آنها را مدیریت کنیم.

رئیس کمیته داوران در واکنش به این موضوع که در صورت وجود  VAR کمتر شاهد چنین مواردی بودیم توضیح داد: 100درصد با وجود VAR خیلی مسائل حل می‌شود. شاید اهالی رسانه دغدغه زیادی نسبت به فوتبال داشته باشند اما برای من جدا از فوتبال، زندگی خودم اهمیت زیادی دارد. واقعا به خاطر اشتباهات داوران تحت فشار قرار می‌گیرم. همان شبی که این اتفاق افتاد تا صبح بیدار بودم زیرا می‌خواستم کارها را رفع و رجوع کنم. VAR حلقه گمشده فوتبال ما است. خدا کمک کند تا اتفاقات خوبی بیفتد. اکنون برای لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و ورزشگاه آزادی این سیستم نصب شده است. امیدوارم در مذاکراتی که با همین شرکت انجام داده‌ایم، اتفاقات خوبی بیفتد و با در نظر گرفتن تمام مسائل حقوقی بتوانیم همین مجموعه را برای بازی‌های لیگ برتر در ایران نگه داریم.

افشاریان در مورد اظهارنظر سیامک فراهانی مبنی بر اینکه میثم حیدری در دو فصل اخیر عملکرد خوبی نداشته و نباید برای این بازی حساس انتخاب می‌شد، اظهار داشت:‌حیدری از داوران خوب ما است. او جزء داوران آکادمی AFC بوده و به تازگی به کشور بازگشته . هر داوری قضاوت خوب و بد دارد اما دلیل نمی‌شود به خاطر یک صحنه را او را سلاخی کنیم. از میثم حیدری شاکی نیستم او به عنوان یک داور جوان به زندگی بازمی‌گردد و قضاوت‌اش را می‌کند. ما هم باید در کنارش باشیم.

وی در پاسخ به این موضوع که اعضای تیم داماشیان اعتقاد دارند شرایط برای ادامه بازی وجود داشت تصریح کرد: هیچکس نمی‌تواند چنین نظری بدهد زیرا داور به عنوان فردی که روحش با بازی گره خورده است، آدم‌های کنارش را می‌شناسد و جو ورزشگاه را می‌بیند، بهترین قاضی برای زمین است. هیچکس نمی‌تواند به او دستور بدهد. نمی‌گویم کارش درست بوده یا غلط اما تصمیمی است که گرفته و باید به آن احترام گذاشت. وقتی 20 نفر درون زمین به حیدری فشار می‌آورند ممکن است هر اتفاقی بیفتد. تصمیم وی نیز در آن صحنه نیمه‌تمام شدن بازی بود. برای خیبر خرم‌آباد و داماشیان گیلان در ادامه راه آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز