خبرگزاری کار ایران

رحمتی و نساجی آماده جدال تاریخی با بالیوودی ها

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۳۷۵

مالکان اماراتی تیم فوتبال منچستر‌سیتی، یک تیم هندی را هم به مجموعه تیم‌های فوتبال تحت مالکیت‌شان اضافه کردند.

به گزارش ایلنا، بمبئی پرجمعیت‌ترین شهر هند و دومین شهر بزرگ این کشور هفتاد و ملت پس از دهلی‌نو می‌باشد که در زبان هندی به معنای ساحل خوب است. این نام را استعمارگران پرتغالی بر این شهر نهادند. در سال ۱۹۹۶ نام این شهر به «مومبای» تغییر یافت که نام یکی از خدایان هندی است. اما در خارج از هند، این بندر بزرگ همچنان به بمبئی معروف است. این شهر جمعیتی بالغ بر ۲۰ میلیون نفر (در سال ۲۰۱۸) یکی از ۶ شهر پرجمعیت دنیا است. این شهر در غرب کشور هند در ساحل دریای عرب واقع شده ‌است. مومبای یکی از شهرهای بزرگ و پرجمعیت هندوستان و پایتخت تجارتی آن به‌شمار می‌رود. شهر مومبای بزرگترین بندر هند در ساحل غربی این کشور است. این شهر در واقع مرکز بانکداری، تجارت، مبادلات مالی، بازرگانی و صنعت کشتی‌سازی هند به‌شمار می‌رود. تمرکز امور اقتصادی و تجاری در مومبای پس از استقلال هند نیز ادامه یافته و به عنوان شاهراه ارتباطی هند با ایران و جهان عرب اهمیت راهبردی خود را حفظ کرده‌ است. بندر مومبای، بزرگترین مرکز تولید پارچه‌های پنبه‌ای و فیلم‌های سینمایی شبه قاره هند است و از این رو به «بالیوود» نیز شهرت دارد. مالکان اماراتی تیم فوتبال منچستر‌سیتی، یک تیم هندی را هم به مجموعه تیم‌های فوتبال تحت مالکیت‌شان اضافه کردند. «گروه فوتبال سیتی» مالک امارات باشگاه منچستر‌سیتی گام بلندی برای استفاده از پتانسیل‌های بازار پررونق فوتبال هند برداشت و با خرید 65 درصد از سهام باشگاه مومبای ‌سیتی (بمبئی‌سیتی) به مالک این باشگاه تبدیل شد.

گروه فوتبال سیتی مالک باشگاه‌های منچستر سیتی در لیگ برتر انگلیس، نیویورک سیتی در MLS، ملبورن سیتی در لیگ استرالیا، یوکوهاما اف‌سی مارینوس در جی‌لیگ ژاپن، اتلتیکو تورکه در اروگوئه، جیرونا در اسپانیا و سیچوان جیونیو در چین بود و اکنون تیم مومبای سیتی هم به مجموعه تیم‌های این گروه اضافه شده است. تیم فوتبال بمبئی‌سیتی که در ورزشگاه هشت هزار نفره مومبای آره‌نا بازی می‌کند، سال 2014 تأسیس شد. این تیم فصل 19-2018 را در رده سوم جدول سوپرلیگ هند به پایان رساند، اما در بازی‌های پلی‌آف آن فصل مغلوب تیم گوا شد. بمبئی‌سیتی در این فصل تمامی پنج بازی ابتدایی خود را برده است. بمبئی‌سیتی باشگاهی در شهر بمبئی کشور هند است. این باشگاه در سوپر لیگ هند توانست عنوان قهرمانی در لیگ را در فصل قبل به دست بیاورد و به همین دلیل سهمیه حضور در دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. تیم بمبئی‌سیتی که موفق شده بود به عنوان قهرمانی در لیگ هند دست یابد در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی این کشور مقابل موهان باگان با نتیجه سه بر یک شکست خورد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی باز ماند. در هشت تقابل قبلی هیچ‌گاه موهان باگان موفق به برتری نشده بود تا این برد مهم را به دست بیاورد. بمبئی‌سیتی هشتمین تیم فوتبال تحت پوشش گروه فوتبال سیتی است که 35 درصد سهام آن در اختیار سهامداران قبلی‌اش، رانبیر کاپور (فیلم‌ساز و هنرپیشه معروف هندی و بیمال پارکه) قرار دارد.

دس باکینگهام، سرمربی بمبئی‌سیتی مدعی است: «قرعه هیجان‌انگیزی است. به وضوح بازی بسیار سختی داریم اما صرف‌نظر از هر قرعه‌ای تمام بازی‌ها سخت هستند. هدف ما در این دوره مانند سال گذشته ارائه سبک فوتبال خودمان است، همانطور که در دوره گذشته در سه بازی از شش بازی توانستیم نتیجه بگیریم. ما می‌دانیم با حضور در این رویداد، باشگاه، منطقه و از همه مهم‌تر کشور هندوستان را نمایندگی می‌کنیم. ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا نمایش در خوری داشته باشیم.» او با اشاره به خریدهای این فصل لیگ عربستان و بویژه نیمار، حضور او و بازیکنان با کیفیت دیگر را در هند برای بازیکنان و هواداران هیجان‌انگیز توصیف می‌کند: «حالا باید روی این تمرکز کنیم که چه کاری را قرار است انجام دهیم و از انجام دادن آن در حال فوتبال بازی کردن، لذت ببریم.» رضا حدادیان هم چندی پیش از بازیکنانش خواسته بود که به هیچ‌وجه حریف هندی را دست کم نگیرند. شاید بگویند در بازی اول با تیمی از هندوستان مسابقه داریم و همه می‌گویند ما می‌رویم و ۵ گل به آنها می‌زنیم ولی اینگونه نیست. زمانی تیم حریف مقابل شما برنده می‌شود که اشتباه از طرف شما سر بزند. همه با هم متحد باشید، مطمئن باشید کسانی که باعث شدند این تیم قهرمان جام حذفی شود قلب‌شان در کنار شما است و آنها هم دوست دارند شما موفق شوید. سعی کنید عزت و اقتدار خودتان را حفظ کنید. قلب مردم مازندران و قائمشهر با شما است. بزرگترهای تیم باید مراقب دیگر بچه‌ها باشند و به آنها انگیزه بدهند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز