خبرگزاری کار ایران

با جوکوویچ در مسیر جاودانگی در فنلاند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۸۱۷۳

آخرین گرنداسلم فصل تنیس در ایالات متحده برگزار خواهد شد.

به گزارش ایلنا، دو روز پس از به پایان رسیدن رقابت‌های تنیس آزاد ایالات متحده به عنوان آخرین گرنداسلم فصل دنیای راکت، تورنمنت دیویس کاپ که همه ساله در ماه سپتامبر از سوی فدراسیون جهانی تنیس برگزار می‌شود، مانند سالیان گذشته به میزبانی شهر والنسیا اسپانیا آغاز شد. مسابقاتی که با حضور تیم‌های ملی کشورهای مختلف برگزار می‌شود. نکته جالب درباره این رقابت‌ها این بود که بسیاری از ستاره‌های تنیس جهان به علت خستگی ناشی از حضور در رویدادهای مختلف از دیویس کاپ انصراف دادند.

کارلوس آلکاراس اسپانیایی و یانیک سینر ایتالیایی مهم‌ترین غایبان این دوره دیویس کاپ بودند. آنها در شرایطی به علت خستگی از شرکت در این تورنمنت انصراف دادند که نواک جوکوویچ پس از پشت سر گذاشتن یک فصل سخت با کمترین استراحت ممکن پس از بازی نهایی بخش مردان گرنداسلم آمریکا خودش را برای همراهی تیم کشورش به والنسیا رسانده بود. برنامه نوله در هفته گذشته بدین صورت بود که او روز دوشنبه را در نیویورک سپری کرد، سه‌شنبه به بلگراد رفت و چهارشنبه در فشرده‌ترین برنامه خودش را به والنسیا رساند. حضوری که البته تیم صربستان را از حذف نجات داد و باعث شد آنها بلیت سفر به مالاگا را به دست آورند. باقی ماندن صرب‌ها در دیویس کاپ نواک را در آستانه کسب چهارمین جام معتبرش در فصل 2023 تنیس جهان قرار می‌دهد. او در گرنداسلم‌های استرالیا، رولان گاروس و آمریکا به قهرمانی رسید و اگر در آذر ماه سال‌جاری موفق به قهرمانی در این رقابت‌های تیمی شود، چهارمین جام معتبر فصلش را به دست می‌آورد. اتفاقی که در چند سال گذشته هیچ تنیسور مطرحی موفق به رقم زدن آن نشده است. باید دید جوکو می‌تواند خودش را در این فصل جاودانه کند یا اینکه رویای صرب‌ها مبنی بر قهرمانی در دیویس کاپ 2023 ناتمام می‌ماند.

یکی از حسرت‌های بزرگ جوکو در این تورنمنت اما انصراف کارلوس آلکاراس از حضور در ترکیب ماتادور‌ها بود. اتفاقی که اگر رخ می‌داد باعث می‌شد چهارمین جدال فصل این دو تنیسور را شاهد باشیم. مسابقه‌ای که بی‌تردید بیننده‌های بسیاری را برای تماشای این مسابقه حساس به والنسیا می‌کشاند. رؤیایی که البته محقق نشد تا تیم ملی اسپانیا به عنوان میزبان در غیاب دو ستاره این روزهایش یعنی رافائل نادال و کارلوس آلکاراس وداع تلخی با این دوره از رقابت‌ها داشته باشد.

 

بلیت مالاگا با درخشش دمینور

یکی از شگفتی‌های این دوره دیویس کاپ را تیم تنیس استرالیا رقم زد. جایی که آنها موفق شدند جواز حضور در مرحله نهایی را بگیرند. صعود کانگوروها به مالاگا از این جهت جالب توجه است که این تیم به جز الکس د مینور افسانه‌ای که ستاره استرالیا در رقابت‌های گرنداسلم است، تنها ستاره سرشناس استرالیا در این دوره بود.

 

غیر منتظره‌ترین صعودکننده

تا پایان مسابقات شنبه شب دیویس کاپ تیم تنیس فنلاند غیر منتظره‌ترین صعودکننده به مرحله نهایی است. تیمی که بدون هیچ گونه ستاره بین‌المللی در رقابت‌های امسال شرکت کرد. آنها با وجود این موفق شدند یکی از سریع‌ترین صعود‌ها به مرحله نیمه نهایی را تجربه کنند. روندی که باید دید از سوی فنلاندی‌ها در مرحله نهایی هم ادامه پیدا خواهد کرد یا اینکه آنها مقابل ستارگان نامدار و تیم‌های برتر تنیس جهان مانند صربستان زانو خواهند زد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز