خبرگزاری کار ایران

عابدی: سردار فاکتورهای لازم برای درخشش در سری آ ایتالیا را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۸۸۲

مربی ایرانی شاغل در سری آ در خصوص حضور سردار آزمون در رم صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، فوتبال ایران در سال‌های اخیر لژیونرهای زیادی به اروپا معرفی کرد؛ بازیکنانی که برخی از آنها در تیم‌های درجه یک اروپایی بازی می‌کنند و می‌درخشند اما برخی دیگر تنها نیمکت‌نشین هستند. سردار آزمون را می‌توان یکی از لژیونرهای موفق فوتبال ایران دانست، بازیکنی که در زنیت روسیه عملکرد خوبی داشت و به بایرلورکوزن رفت اما مصدومیت مانع از درخشش او در لیگ آلمان شد. ستاره تیم ملی ایران حالا در ایتالیا است تا قابلیت‌های خود را در رم و در سری آ نشان دهد.  

سردار در باشگاه رم یک ایرانی را کنار خود می‌بیند که نامش علی عابدی است. شاید خیلی از علاقه‌مندان فوتبال نام علی عابدی را نشنیده باشند و با او آشنا نباشند. او اولین مربی تاریخ فوتبال ایران در ایتالیا است که در این کشور و در بالاترین سطح فوتبال و فوتسال فعالیت کرده. او در تیم زنان آ اس رم ایتالیا حضور دارد. عابدی در خصوص حضورش در ایتالیا این گونه صحبت می‌کند: «سال ۲۰۱۰ به ایتالیا آمدم. در لیگ برتر و در دسته دو و دسته سه ایتالیا فوتسال بازی کردم. بعد از آن مدارک مربیگری فوتبال را کسب کردم و در حال حاضر مدرک مربیگری B یوفا را دارم. مدرک مربیگری بدنسازی و آنالیز فوتبال از فدراسیون فوتبال ایتالیا را هم دارم و در این سال‌ها در باشگاه‌های رم و لاتزیو فعالیت داشتم و در حال حاضر هم سه فصل است که به عنوان مربی تکنیک و تاکتیک در تیم زنان آ اس رم حضور دارم.»

 او در خصوص حضور برخی بازیکنان ایرانی مثل رحمان رضایی و علی سامره در سری آ ایتالیا می‌گوید: «از نظر من رحمان عملکرد خیلی خوبی در سری آ داشت اما سامره آن‌گونه که باید نتوانست بدرخشد. در فوتبال ایتالیا برای فاز دفاعی اهمیت زیادی قائل می‌شوند و بیشتر تیم‌ها تدافعی به زمین می‌روند. برای موفقیت در این نقطه فیزیک بدنی بسیار تأثیرگذار است و از نظر من راز درخشش رحمان رضایی حضور در خط دفاعی و فیزیک مناسب او بود. بازی در سری آ محدودیت زیادی دارد، به این دلیل که هر تیم تنها دو بازیکن غیر از اتحادیه اروپا می‌تواند داشته باشد؛ بنابراین باید بازیکن عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد تا تیم او را جذب و حفظ کند.»

 عابدی درباره بدنسازی طاقت‌فرسای ایتالیایی‌ها هم صحبت می‌کند: «در فوتبال ایتالیا مهم‌ترین آیتم تمرینی بخش بدنسازی است. فوتبال در ایتالیا در بخش بدنسازی فوق‌العاده مهم‌تر از ایران است. در اینجا تا جایی به بدنسازی اهمیت می‌دهند که سرمربی تیم برای اینکه برنامه تمرینی تیمش را بچیند، ابتدا از مربی بدنساز سؤال می‌کند که برای تمرین فردا چه گزینه‌هایی برای کار بدنی در نظر دارید؟ و نسبت به کار بدنی که مربی بدنساز در نظر دارد تمرینات برنامه‌ریزی می‌شود. در فوتبال اینگونه نیست که فقط با فیزیک بدنی خوب بتوان در لیگ‌های مطرح اروپایی بازی کرد بلکه مسائل زیادی باعث می‌شود تا یک بازیکن غیر اروپایی در این قاره عملکرد خوبی داشته باشد. مشکل اصلی فوتبال ما فوتبال پایه است و مربیان ما بچه‌ها را از پایه تاکتیک‌پذیر نمی‌کنند. به عنوان نمونه یک بازیکن که مستقیم از ایران به سری آ بیاید خیلی از مسائل تاکتیکی را نمی‌داند. ریزتر به شما بگویم، بازیکنان ایرانی نمی‌دانند که مثلاً یک بازیکن که در پست هافبک چپ بازی می‌کند، چه وظیفه‌ای دارد.»

 این مربی ایرانی حاضر در سری آ درباره نظر ایتالیایی‌ها نسبت به فوتبال ایران می‌گوید: «ایتالیایی‌ها نظر مثبتی روی فوتبال ایران دارند و از من می‌پرسند که تیم ملی ایران در آسیا چگونه است؟ من می‌گویم تیم ملی در آسیا اول است اما باید هدف تیم ملی صعود از گروه مقدماتی جام جهانی باشد. ما باید اهداف‌مان را بزرگ‌تر کنیم و باید تلاش کنیم که در جام جهانی که تیم‌ها دیده می‌شوند، نتایج خوبی بگیریم. کسب نتیجه خوب در جام جهانی یک امتیاز مثبت به حساب می‌آید تا فوتبال‌مان را به اروپا بهتر نشان دهیم.»

 عابدی در پاسخ به این سؤال که آیا سردار آزمون می‌تواند عملکرد موفقی در فوتبال ایتالیا داشته باشد، می گوید: «سردار فاکتورهای لازم برای درخشش در سری آ ایتالیا را دارد. یکی از این فاکتورها سرعت بالاست که سردار به خوبی از این فاکتور بهره می‌برد. علاوه بر این قدرت سرزنی هم اهمیت زیادی دارد که او این فاکتور را نیز دارد. اما مهم‌ترین فاکتور تجربه حضور در فوتبال اروپا است. آزمون سال‌ها است در فوتبال اروپا بازی می‌کند و در طول این سال‌ها به تجربیات خوبی رسیده است. از نظر من سردار می‌تواند همانند رحمان رضایی عملکرد خوبی در فوتبال ایتالیا داشته باشد و سال‌ها در سری آ بدرخشد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز