خبرگزاری کار ایران

سپاهانی که مقابل زنیت، سپاهان نبود

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۴۲۷

در تعطیلات زودهنگام لیگ برتر هم کم نگذاشت و با برنامه‌ریزی خوبی که انجام شده بود، سپاهان یک دیدار دوستانه با تیم خوب زنیت روسیه برگزار کرد.

به گزارش ایلنا، سپاهان با صدرنشینی این روزها در لیگ برتر، از انگیزه بالایی برخوردار است و روزهای پرامیدی را سپری می‌کند. هر چند در طول روزها و هفته‌های گذشته هم باشگاه سپاهان بهترین شرایط را برای تیمش مهیا کرده اما در تعطیلات زودهنگام لیگ برتر هم کم نگذاشت و با برنامه‌ریزی خوبی که انجام شده بود، سپاهان یک دیدار دوستانه با تیم خوب زنیت روسیه برگزار کرد.

سپاهان که تقریباً بازیکنان اصلی خودش را در اختیار نداشت راهی روسیه شد تا در دیدار تدارکاتی روبروی تیم خوب روسی قرار بگیرد. در این دیدار تا دقیقه 18 که بازیکنان زنیت موفق شدند روی یک پاس عمقی و نفوذ به قلب خط دفاعی سپاهان از سمت چپ به گل اول توسط ایوان سرگئیف دست پیدا کنند، تقریباً یک بازی پایاپای از سوی هر دو تیم شاهد بودیم اما از همین دقیقه، شرایط برای مورایس و شاگردانش با دریافت گل اول سخت شد. این دیدار با نتیجه پرگل 4 بر یک هم برای سپاهان یک پیروزی بود، چرا که پیش از این سپاهان توانسته بود در دیدار تدارکاتی تیم زنیت روسیه را شکست دهد اما این بار به خاطر نداشتن بازیکنان اصلی خود، از این تیم شکست خورد و بازی را واگذار کرد.

باخت سپاهان مقابل تیم روسی، شکست سنگینی بود و قبل از اینکه عملکرد شاگردان مورایس در این بازی به چشم بیاید و یا حتی برد تیم روسی خیلی خودنمایی کند، فاصله بین تیم دوم سپاهان با تیم اول این باشگاه به چشم آمد. سپاهان در این دیدار تقریباً در هیچ قسمت از زمین بازی موفقیتی نداشت، از درون دروازه گرفته تا نوک حمله سپاهان به آنچه که در طول چهار هفته گذشته در لیگ برتر دیده بودیم، فاصله بسیار زیادی داشت و به خوبی نشان داد که در صورت مصدومیت احتمالی بازیکنان اصلی سپاهان، جایگزین مناسبی برای آنها نیست و سپاهان می‌تواند از این نظر بسیار آسیب‌پذیر باشد. هر چند به نظر می‌رسد خود سپاهانی‌ها هم به این موضوع پی برده‌اند و در طول هفته‌های گذشته تلاش کردند با جذب بازیکنان جدید این ضعف را پوشش دهند اما انگار سقف بودجه حسابی برای آنها دردسرساز شده و به خاطر همین دستشان برای برطرف کردن این ضعف بسته است.

سپاهان با ترکیب جدید مقابل تیم روسی بیش از 18 دقیقه دوام نیاورد و تنها توانست یکی از چهار گل خورده را جبران کند و دقیقاً کسی این تک گل را به ثمر رساند که سپاهان برای برطرف کردن همین ضعف و پشتیبانی از خط حمله خود اقدام به جذب عیسی آل‌کثیر کرد که هنوز نتوانسته مجوز استفاده از این بازیکن را در لیگ برتر دریافت کند. زنیت بعد از اولین گلش خیلی صبر نکرد و یا بهتر بگویم برای زنیت خیلی سخت نبود که بعد از گل اول، فقط دو دقیقه بعد از آن گل دوم را به ثمر برساند.

این گل به خوبی ضعف خط دفاعی سپاهان را نمایان کرد و دفع ناقص توپ توسط مدافعان سپاهان تبدیل به گل دوم شد. چند دقیقه بعد باز هم تیم روسی موفق بود و این‌بار یک شوت از بازیکنان زنیت در محوطه جریمه به دستان هادی محمدی برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را نشان داد تا این‌بار الکساندر اروخین گل سوم را در دقیقه 26 وارد دروازه سپاهان کند. پس از این مسابقه که بی‌شک آورده‌های زیادی برای کادر فنی سپاهان به همراه داشته است و این فرصت برای برخی بازیکنان تیم نیز مهیا شد که بازی کنند در 8 دقیقه سپاهان سه گل دریافت کرد که برای صدرنشین لیگ برتر فوتبال کشورمان اصلاً خوب نبود. شکست این‌چنینی برای سپاهان در حالی رقم می‌خورد که تیم روسی هم خیلی آماده نبود و همانطور که اشاره شد در گذشته سپاهان این تیم را شکست داده بود.

آل‌کثیر؛ آماده ولی بلاتکلیف

عیسی آل‌کثیر که قبل از اینکه وارد سپاهان شود، تجربه بیرون‌ماندن از زمین برای مدت طولانی به‌دلیل محرومیت و مصدومیت را داشت، این‌بار با وضعیت عجیبی در اوج آمادگی بیرون نشست‌. ماجرای سقف قرارداد سپاهان و عدم ثبت قرارداد عیسی، سبب شد او در چهار بازی نخست سکونشین باشد. با این حال، بازی دوستانه با زنیت روسیه، جایی بود که سپاهان می‌توانست به‌نوعی از او دلجویی کند و بالاخره عیسی را با شماره هفت سپاهان ببینیم. آل‌کثیر مقابل حریف قدرتمند روسی ۹۰ دقیقه بازی کرد و بهترین بازیکن سپاهان بود. او که جنگنده و خستگی‌ناپذیر نشان می‌داد، یک‌بار برای تیمش پنالتی گرفت که رضا اسدی موفق به گل‌کردن آن نشد. با این حال، دوندگی این مهاجم جنوبی که در غیاب مغانلو و دیگر ستاره‌های نوک خط حمله فیکس شده بود، ادامه داشت و در دقیقه ۹۰ روی حرکت زیبای اسدی گل زد. این گل می‌تواند برای عیسی بسیار روحیه‌بخش باشد و نشانگر مسیر جذابی برای او در سپاهان باشد. البته همه رؤیا‌پردازی‌ها به شرط ثبت قرارداد او طی روزهای آینده است.

 

اسدی ناکام در زدن پنالتی

رضا اسدی در حالی این روزها در سپاهان حضور دارد، که بهترین عملکرد را در چهار هفته گذشته لیگ برتر داشته و در کنار بازی خوب و فنی برای سپاهان و آزار خط دفاع و دروازه‌بانان تیم‌های مختلف، توانسته چهار گل را در چهار بازی به ثمر برساند. این بازیکن سپاهان که اتفاقاً در چند فصل گذشته یکی از بهترین‌های لیگ برتر بوده، توانسته رضایت کادر فنی سپاهان را جلب کند و به مهره‌ای اصلی در سپاهان تبدیل شود اما اسدی در نواختن پنالتی‌ها و بالا بردن آمار گلزنی‌اش از این طریق ناموفق بوده است. او که به راحتی پاس بازیکنان سپاهان را تبدیل به گل می‌کند، در باز کردن دروازه حریفان از نقطه پنالتی ناموفق بوده است. اسدی در دیدار سپاهان مقابل استقلال که بازی بسیار حساسی بود و سپاهان توانست تنها با یک گل از سد آبی‌ها بگذرد، یک پنالتی را از دست داد تا تیمش به سختی از آبی‌پوشان پایتخت نشین عبور کرد. در بازی با زنیت هم اسدی یک پنالتی را از دست داد تا تیمش شکست سنگینی در بازی تدارکاتی داشته باشد. هر چند اسدی در بازی با ذوب‌آهن یکی از گل‌های سپاهان را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند اما از دست دادن پنالتی در دو بازی مهم بخصوص بازی با استقلال می‌تواند به پاشنه آشیل او تبدیل شود.

 

مقابل زنیت، سپاهان نبود

مورایس؛ سرمربی سپاهان در دیدار تیمش مقابل زنیت نیازمند، دانشگر، رضاییان و مغانلو را به‌دلیل حضور در اردوی تیم ملی در اختیار نداشت و یوسفی، حسین‌نژاد و قربانی هم سه بازیکن این تیم بودند که در اردوی امیدها در تاشکند به سر می‌بردند. علاوه بر این 7 بازیکن، چهار بازیکن دیگر یعنی شکاری، کریمی، نورافکن و رضایی هم با مصدومیت از حضور در ترکیب جا مانده بودند که البته از جمع این 4 بازیکن، کریمی برای دقایقی در پایان مسابقه فرصت بازی به دست آورد اما خبر بد این بود که پهلوان هم پیش از شروع بازی و در حین گرم‌کردن مصدوم شده بود تا علی احمدی جوان به جای او وارد بازی شود. در واقع، سپاهان در این دیدار تنها سه بازیکن ذخیره روی نیمکت داشت، که صالحی (دروازه‌بان)، عسگری و کریمی بودند تا مورایس با دستانی کاملاً بسته به‌مصاف تیم قدرتمند زنیت در خانه این تیم برود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز