خبرگزاری کار ایران

شاهکار جدید جوکوویچ در گرنداسلم آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۵۱۵۶

نواک جوکوویچ ستاره تنیس جهان به رکوردی دست یافته که بعید است در آینده شکسته شود.

به گزارش ایلنا، رسیدن به ۴ نیمه‌نهایی در یک فصل یک شاهکار خارق العاده است که برای بهترین ورزشکاران مسابقات آزاد تنیس رخ داده است؛ راد لاور و تونی روش در سال ۱۹۶۹ این کار را انجام دادند و ایوان لندل در سال ۱۹۸۷ در لیست این آمار قرار گرفت.

راجر فدرر تنیسور سابق برتر جهان در سال ۲۰۰۵ وارد میدان شد و با ۴ نیمه‌نهایی در ۵ فصل متوالی رکوردی جدید به جا گذاشت. تا قبل از سال ۲۰۱۱ و اینکه جوکوویچ پا به میدان رقابت بگذارد، فدرر از رکورد خود مطمئن بود اما ستاره صرب در سال ۲۰۲۱ به رکورد فدرر رسید. جوکوویچ ششمین فصل خود را با ۴ نیمه‌‌نهایی در سال ۲۰۲۳ پیگیری و رکوردی را به نام خود ثبت کرد که خیلی بعید است در آینده شکست بخورد. نواک پیش از باخت فینال ویمبلدون به کارلوس آلکاراز، در مسابقات آزاد استرالیا و رولان گاروس قهرمان شد و به رویاهایش برای قهرمانی در گرنداسلم پایان خواهد داد.

جوکوویچ با برتری ۳ بر صفر مقابل بن شلتون توانست راهی فینال مسابقات تنیس آزاد آمریکا شود تا به این ترتیب به کسب بیست و چهارمین عنوان قهرمانی گرنداسلم نزدیک شود. براین اساس جوکوویچ با صعود به فینال رکورد جدیدی را خلق کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز