خبرگزاری کار ایران

قدیمی: اگر مدیر توانمندی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود چه ایرادی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۴۴۶۳

رئیس فدراسیون هاکی در مورد وضعیت این رشته ورزشی صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، بهرام قدیمی یکی از مدیران باسابقه ورزش کشور محسوب می‌شود. مدیری که سال‌ها ریاست ورزش دانشگاه آزاد را بر عهده داشت و در حال حاضر هم ریاست فدراسیون هاکی را بر عهده دارد. با او گفت‌وگویی انجام دادیم. در این گفت‌و‌گو قدیمی از هر دری سخن گفت.

 

تیم ملی هاکی روی چمن مردان ایران کار بزرگی کرد و توانست به دسته اول آسیا صعود کند. این رشته در ایران چقدر سابقه ‌دارد؟

هاکی روی چمن بانوان حدود دو سال است که در ایران فعالیت می‌کند. در مردان هم سال‌ها پیش فعالیت آن آغاز شده اما این فعالیت به طور مداوم نبوده است. چون به فدراسیون هاکی بودجه ناچیزی داده می‌شد. مرحوم شفیع که سال‌ها رئیس فدراسیون هاکی بود هم تنها در هاکی داخل سالن فعالیت می‌کرد. ما در هاکی داخل سالن سوم جهان هستیم و در هاکی روی چمن توانستیم از دسته دوم آسیا به دسته اول صعود کنیم. جالب اینکه پیش از این هیچ وقت در دسته دوم هاکی روی چمن آسیا شرکت نکرده بودیم.

 

بازیکنان تیم ملی هاکی روی چمن از این رشته درآمدی هم دارند؟

ما در تیم ملی هاکی روی چمن چندین لژیونر داریم که یکی از آنها در هامبورگ آلمان بازی می‌کند و برخی دیگر از بازیکنان هم در تیم‌های ترکیه‌ای حضور دارند.

 

در ایران هاکی روی چمن داریم؟

ما امسال مسابقات هاکی روی چمن قهرمانی کشور را برگزار کردیم و قصد داریم لیگ این رشته را هم راه‌اندازی کنیم. البته لیگ هاکی داخل سالن را داریم که شرایط بسیار خوبی دارد.

 

در خصوص مدیران غیرورزشی که ریاست فدراسیون‌ها را بر عهده می‌گیرند انتقادهای زیادی می‌شود. شما چه نظری درباره این انتقادها دارید؟

اگر مدیر توانمندی به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شود این مسأله چه ایرادی دارد؟ اینکه بخواهیم حضور مدیران را در ورزش محدود کنیم کار درستی نیست. رئیس فدراسیون در وهله اول باید بتواند پول به فدراسیون تحت مدیریت خود تزریق کند. در ورزش دنیا هم پول حرف اول را می‌زند. مثلاً اگر جام جهانی فوتبال را به قطر دادند به این خاطر نبود که امیر قطر را دوست داشتند؛ بلکه چشم‌شان به جیب امیر قطر بود.

 

 برخی از رؤسای‌ فدراسیون‌ها مانند سجاد انوشیروانی، علیرضا دبیر و جواد داوری که سابقه ورزش حرفه‌ای دارند توانستند عملکرد موفقی داشته باشند؟

عملکرد آنها را باید در بازی‌های آسیایی دید. البته بسکتبال عملکرد ضعیفی در جام جهانی داشت و از آخر تیم دوم مسابقات شد.

 

شما نسبتی با سعید فائقی هم دارید.

بله. او پسر عمه من است.

 

پس حضورتان در ورزش از طریق او بوده؟

نه. کسی برای من پارتی بازی نکرده است. زمانی که به عنوان رئیس ورزش دانشگاه آزاد منصوب شدم یک اتاق دو در دو به من تحویل داده شد. در خصوص پسرعمه‌ام هم او مدیر توانمندی بوده و الان هم به من مشاوره می‌دهد. پسر فائقی هم در امور بین‌الملل به ما کمک می‌کند و توانسته مربیان خارجی خوبی را پیدا کند.

 

شما جزو مدیران خوش‌صحبت ورزش ایران هستید و مدیران ورزش به شما و صحبت‌هایتان علاقه زیادی دارند. دلیل این محبوبیت چیست؟

چون من آدم سالمی هستم و هیچ وقت در پشت پرده چیزی نداشتم. ضمن اینکه آذری زبان هستم و شاید این لهجه من در محبوبیتم نقش دارد. (باخنده)

 

 آینده مدیریتی‌تان را کجا می‌بینید؟ دوست دارید روزی به عنوان وزیر ورزش یا رئیس کمیته ملی المپیک فعالیت کنید؟

شما به بیوگرافی من نگاه کنید. من استاد تمام دانشگاه هستم و همه مدارج علمی را طی کرده‌ام. خودم نباید دنبال این باشم که وزیر ورزش یا رئیس کمیته ملی المپیک شوم. اگر می‌خواهند در این نهادها فعالیت کنم باید دنبالم بیایند.

 

و سؤال آخر اینکه شما هم جزو رؤسای فدراسیون‌هایی هستید که از توجه بیش از حد به فوتبال گلایه دارید؟

ببینید هر بازیکن فوتبال ایران که در لیگ کشور بازی می‌کند نهایتاً 2 میلیارد می‌ارزد، نه 20 میلیارد. این همه به فوتبال پرداختند؛ اما جام جهانی 6 گل از انگلیس دریافت کرد. پولی که همه فدراسیون‌ها به جز کشتی دریافت می‌کنند به اندازه دستمزد ویلموتس نیست.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز