خبرگزاری کار ایران

مدیران بایرن مونیخ تحمل دست مزد بالای مانه را نداشتند

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۴۱۹۰

باکاری سیسه مدیر برنامه سادیو مانه در مصاحبه‌ای جنجالی، به بایرن مونیخ اتهاماتی جدی وارد کرده است

سادیو مانه در تابستان سال گذشته از لیورپول در انتقالی به ارزش 9+31 میلیون یورو به بایرن مونیخ پیوست اما در این باشگاه نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در کنار نمایش‌های ضعیفش، درگیر برخی حواشی از جمله دعوای با لروی سانه نیز شد. تا اینکه در نهایت در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی با مبلغی در حدود 30 میلیون یورو به النصر عربستان پیوست.

این دو پس از بازی مقابل منچسترسیتی در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر درگیر شدند و پس از آنکه بحث‌شان در رختکن بالا گرفت، مانه یک مشت به صورت سانه حواله کرد. موضوعی که در آن مقطع برای مدیران بایرنی به هیچ عنوان قابل قبول نبود و پس از محروم کردن ستاره سنگالی از همراهی تیم در بازی مقابل هوفنهایم، گفته شد به مبلغ 500,000 یورو نیز جریمه شده است.

با این حال در آن زمان پاپا محمود گیه خبرنگار سنگالی و نزدیک به سادیو مانه، مدعی شد سانه که خود پدرش سنگالی است، توهین نژادپرستانه کرده و با گفتن «سیاه لعنتی» باعث عصبانیت مانه شده بود، ولی رسانه‌های آلمانی به شدت این موضوع را تکذیب کردند.

دعوا و درگیری بین سادیو مانه و لروی سانه پس از پایان دیدار دیشب با منچسترسیتی

 مبلغ جریمه سادیو مانه توسط بایرن مونیخ فاش شد؛ 500 هزار یورو

لروی سانه هیچ توهین نژاد پرستی به سادیو مانه نکرده است

اما اکنون باکاری سیسه مدیر برنامه‌های سادیو مانه داستانی متفاوت از رسانه‌های آلمانی و بایرن مونیخ درباره اتفاقات رخ داده برای این بازیکن 31 ساله، روایت کرده و علاوه بر لروی سانه، مدیران این باشگاه و رسانه‌های آلمانی را نیز متهم به نژادپرستی کرده است. سیسه در مصاحبه با رادیو مونته کارلو درباره دعوای بین سانه و مانه گفت:

همه کسانی که با فوتبال اروپا آشنا هستند، می‌دانند لروی سانه بسیار مغرور است و از طرفی دیگر، سادیو مانه به عنوان فردی بسیار آرام شناخته می‌شود که آن را هرجا بازی کرده، نشان داده است. اما سانه از خط قرمزها عبور کرد و درباره اتفاقی که افتاده، چیزهای نادرست زیادی گفته شد. چیزهای کثیف زیادی از رسانه‌های آلمان بیرون آمدند و آن‌ها طرف سانه را مقابل سادیو گرفتند. آن‌ها گفتند مانه 500,000 یورو جریمه شد که این یک دروغ است.

سیسه دراین‌باره که آیا مانه از سانه عذرخواهی کرده یا برعکس، گفت:

لروی سانه پس از این اتفاق از سادیو عذرخواهی کرد زیرا می‌دانست که او مقصر بوده است. سانه با برخی دیگر از بازیکنان بایرن تماس گرفت و به آن‌ها گفت به سادیو بگویند که پاسخ پیامش را بدهد. در نهایت سادیو پاسخ داد و عذرخواهی او را پذیرفت اما به سانه گفت دیگر نباید چنین کاری را تکرار کند.

سیسه درباره توهین نژادپرستانه سانه به مانه و اینکه آیا صحت دارد بایرن مونیخ با لاپوشانی این موضوع از او محافظت کرده، گفت:

بله؛ اما نمی‌توانم وارد جزئیات شوم. من به همین خاطر گفتم که این یک قدرنشناسی از سوی بایرن بود. این دیوانه‌کننده است.

سادیو مانه پیش از وقفه جام جهانی 2022 قطر، دچار مصدومیتی شدید و طولانی مدت شد و نتوانست تیم ملی سنگال را نیز در این رقابت‌ها همراهی کند. اما پس از بهبودی و در اولین تعطیلات بازی‌های ملی که در همان مقطع نیز توماس توخل جایگزین یولیان ناگلزمان شد، به اردوی تیم ملی سنگال رفت. موضوعی که به گفته سیسه چندان به مذاق مدیران بایرنی خوش نیامد و این یکی از دلایل جدایی مانه بوده است. این مدیر برنامه گفت:

وقتی توماس توخل به تیم آمد و برای اولین‌بار پس از تعطیلات بازی‌های ملی با سادیو ملاقات کرد، به او گفت از حضورش در تیم خوشحال است و نقش مهمی زیر نظرش خواهد داشت. اما توخل نمی‌دانست که مدیران باشگاه تصمیم دیگری گرفته‌اند. آن‌ها به توخل گفته بودند که سادیو نباید بازی کند زیرا به اردوی تیم ملی سنگال رفته و نباید این‌کار را در حالی که به تازگی از مصدومیت بازگشته بود، انجام می‌داد. اما ما می‌دانیم برای سادیو، تیم ملی بالاتر از هر چیزی است.

سیسه در ادامه افزود:

این یک قدرنشناسی از سوی مدیران باشگاه بود و در نهایت توخل نیز این تصمیم آن‌ها را پذیرفت. با این حال مربی پس از پایان فصل با سادیو صحبت کرد و به او گفت: «از بابت این اتفاقات متاسفم زیرا قول داده بودم بازی کنی اما مدیران به من گفتند این‌کار را نکنم». این یک تصمیم فوتبالی نبود و توخل مانند عروسکی در دستان آن‌ها قرار داشت. بایرن توسط توخل اداره نمی‌شود بلکه توسط پیرمردهای روی سکوها اداره می‌شود. هیئت نظارت باشگاه یک سال پیش مانه را خواسته بودند و جذب او را تایید کردند اما پس از مصدومیتش، تصمیم گرفتند که برود.

سیسه در ادامه مدعی شده که حقوق 22 میلیون یورویی ناخالص مانه، مدیران بایرن را آزار می‌داده و آن‌ها دوست نداشتند چنین پولی را به یک بازیکن آفریقایی بپردازند. او گفت:

سادیو تا آخرین لحظه، رفتاری حرفه‌ای داشت اما مدیران بایرن مونیخ منصف نبودند. آن‌ها ابتدا به رسانه‌های درز دادند که حاضر به فروش مانه با قیمت 20 میلیون یورو هستند اما پس از اینکه به تمرینات بازگشت و دیدند عملکرد خوبی دارد، قیمت را به 30 میلیون یورو افزایش دادند. جدایی مانه نیز یک تصمیم فوتبالی نبود. حقوق او آلمانی‌ها را اذیت می‌کرد. آن‌ها درک نمی‌کردند که یک آفریقایی به باشگاه‌شان پیوسته و پر درآمدترین بازیکن‌شان است. بنابراین می‌خواستند از شر او خلاص شوند. اما هرگز با نمایندگان مانه در این‌باره تماسی نگرفتند و هرگز به او به صورت رودررو نیز نگفتند که می‌خواهند از شرش خلاص شوند. آن‌ها تنها توخل را جلو فرستادند تا به مانه بگوید گزینه سومش برای وینگر چپ خواهد بود.

سیسه سپس گفت:

سادیو چیزی برای اثبات به آلمانی‌ها نداشت و او به لطف بایرن، به این جایگاه نرسید بلکه به خاطر لیورپول بود. بایرن قدرنشناس بود و از اینکه چنین پولی را به یک آفریقایی پرداخت کنند، ناراحت بودند. سادیو از همان ملاقات اول به بایرن قول داده بود به این تیم ملحق شود، بدون اینکه صحبتی درباره حقوق کند. این نمایندگانش بودند که درباره حقوق این بازیکن با او مذاکره کردند. اگر رنگ پوست مانه، لروی سانه را آزار می‌داد، مدیران بایرن را هم آزار می‌داد زیرا نمی‌فهمیدند چرا باید چنین پولی را به این پسر بپردازند.

سادیو مانه: ای کاش داستان من و بایرن مونیخ به شکل دیگری رقم می‌خورد

 حمایت کیمیش از مانه: نه فقط سادیو، بلکه همه ما در نیم فصل دوم ضعیف ظاهر شدیم

گفتنی است بایرن مونیخ تاکنون واکنشی به این اتهامات جدی که از سوی باکاری سیسه به آن‌ها وارده شده، نداشته است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز