خبرگزاری کار ایران

فرکی: وظیفه همه ما حمایت از کادرفنی تیم ملی است/ امسال 4 تیم مدعی قهرمانی در لیگ هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۳۶۸

مربی اسبق تیم ملی در مورد وضعیت این تیم و همچنین مسابقات لیگ برتر صحبت کرد.

حسین فرکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایلنا در خصوص حضور تیم ملی در تورنمنت کافا و انتقاداتی که صورت گرفته است اظهار داشت: در خصوص کیفیت فنی تورنمنت کافا انتقاداتی وارد شده است که این انتقادات بیشتر از سوی مخاطبان فوتبال شکل گرفته است که البته به جا و به حق است ولی ما باید در نظر بگیریم که با شرایطی که در حال حاضر فوتبال ما و کشور ما دارد و شاید خیلی از کشورها حاضر به مسابقه با ما نشوند و البته بحث تقویم و مدیریتی که از قبل باید در خصوص فیفا دی ها صورت می‌گرفت و نگرفت، در حال حاضر با توجه به این شرایط موقعیتی بهتر از تورنمنت کافا در اختیار ما نبود و برای همین حضور در این مسابقات بهتر از عدم حضور در آن بود.

وی افزود: من بازی‌های تیم ملی را در این مسابقات ندیدم و فقط نتایج را دنبال کردم ولی موضوع مهم این است که ما بعد از سال‌ها به استفاده از نیروهای داخلی روی آوردیم و وظیفه همه ما این است که از این ظرفیت حمایت کنیم تا به موفقیت برسد. ما سال‌ها به نیروهای داخلی و توانمندی‌هایشان بی‌توجه بودیم و الان که این ظرفیت ایجاد شده باید حمایت شود و فکر می‌کنم در صورتی که فرصت کافی داده شود به نتیجه می‌رسد.

فرکی در ادامه گفت: تیم ملی در دورانی سپری می‌کند که با افزایش میانگین سنی بازیکنان روبروست و البته به دلیل شکست در جام جهانی و عدم کسب موفقیت در سالیان اخیر مورد نکوهش افکار عمومی هم قرار گرفته است و کادرفنی در این شرایط هم باید به فکر پوست‌اندازی و تغییر نسل باشد و هم در کنار آن فوتبال نتیجه‌گرایانه در پیش بگیرد. یعنی شرایط ایجاب می‌کند که نه فکر موفقیت در جام‌ ملت‌ها را از سر بیرون کند و نه بدون توجه به نیاز به حضور بازیکنان جدید و تزریق نفرات تازه نفس این نیاز تیم ملی را نادیده بگیرد و همین موضوع کار کادرفنی را دشوار می‌کند.

سرمربی اسبق تیم ملی در ادامه عنوان کرد: امیدوارم نتایج تیم ملی هم به گونه‌ای رقم بخورد که هم شاهد موفقیت در جام ملت‌ها باشیم و هم کادرفنی بتواند به فعالیتش حداقل تا جام جهانی آینده ادامه دهد. شاید ما بگوییم در هر شرایطی و با هر نتیجه‌ای این کادر باید تا جام جهانی حفظ شود و فرصت داده شود و این درست است ولی خب باید توجه کرد ممکن است افکار عمومی نتایج ضعیف را تاب نیاورد و همین موضوع روی کار کادرفنی تاثیر بگذارد.

فرکی در مورد وضعیت تیم‌ها در فصل جدید لیگ برتر هم اظهار داشت: ما فصل قبل یک لیگ سه قطبی داشتیم که از قبل هم مشخص بود سه تیم استقلال و پرسپولیس و سپاهان شانس‌های اصلی قهرمانی لیگ برتر هستند و رقابت بین این سه تیم خواهد بود و در فصل جدید هم فکر می‌کنم شرایط به همین منوال پیش برود و به اضافه اینکه می‌توان تیم تراکتور را هم به جمع مدعیان قهرمانی این فصل اضافه کرد و رقابت سه جانبه به رقابت چهار جانبه تبدیل شود. این البته یک پیش بینی بر اساس شرایط حال حاضر است ولی ممکن است تیم‌هایی باشند که معادلات ذهنی را بر هم بزنند و یک تیم پر مهره با شرایط خوب بارها دیده‌ایم در نتیجه گیری موفق نبوده و یک تیمی هم که انتظارش را نداریم عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته باشد، مثل  فصلی که استقلال خوزستان معادلات را بر هم زد و قهرمان شد.

وی در مورد حضور جواد نکونام روی نیمکت استقلال هم گفت: نظر خاصی ندارم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. او وارد فصل جدیدی از سرمربیگری خودش شده و جایگاهی که در حال حاضر دارد با آنچه پیش از این تجربه کرده متفاوت است و فضا و اتمسفر دیگری دارد و امیدوارم همه تیم‌های خوب موفق باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز