خبرگزاری کار ایران

می خواهم بعنوان دستیار کار مربیگری را شروع کنم

علی عسگری: امیدوارم مشکل کریم باقری در پرسپولیس حل شود/ پرسپولیس باید عزت اللهی را بیاورد

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۱۳۷

حمیدرضا علی عسگری بازیکن سابق پرسپولیس قصد دارد کار مربیگری را آغاز کنند.

به گزارش ایلنا، حمیدرضا علی عسگری بازیکن سابق پرسپولیس که سابقه کاپیتانی در این تیم در سن پایین را در کارنامه دارد، به تازگی از دنیای فوتبال خداحافظی کرده و قصد دارد در دوره جدید فوتبالی‌اش کار مربیگری را استارت بزند. 
 

چرا تمرین پرسپولیس با وجود اعلام قبلی برگزار نشد در حالی که سپاهان و استقلال دو مدعی دیگر تمریناتشان را شروع کردند؟

من فکر می‌کنم مطالبات بازیکنان باید تمام و کمال پرداخت شده و پاداش‌شان هم داده می‌شد تا آنها با روحیه و شرایط خوبی استارت بزنند. به هر حال این طور که من شنیدم پاداش بازیکنان قابل توجه خواهد بود و باید این پاداش پرداخت شود به همین دلیل اگر بازیکنان به‌دلیل اعتصاب در شروع تمرینات فصل حاضر نشده‌اند به نظرم زمان مناسبی را انتخاب کرده‌اند چون اگر دیرتر این اتفاق بیفتد یعنی در کوران بدنسازی یا سایر مواقع ممکن است به تیم لطمه زده شود. باشگاه بخوبی تا آنجا که می‌توانسته مبالغ زیادی از مطالبات بازیکنان را پرداخت کرده اما با وجود زحماتی که مدیرعامل متحمل شده به نظرم این حق بازیکنان تیم قهرمان است که تمام و کمال پول گرفته و پاداش‌شان را دریافت کنند.

 کریم باقری برخلاف بقیه کادر فنی هنوز قراردادش تمدید  نشده، در این رابطه چه صحبتی دارید؟

به هر حال من دقیقاً نمی‌دانم به چه دلیلی کار تمدید قرارداد آقا کریم طولانی شده اما حتماً باید اقدام لازم انجام شود چون کریم باقری هم به سهم خودش در قهرمانی پرسپولیس دخیل بوده و حتماً باید این سرمایه باشگاه حفظ شود و در کادر بماند.

 در رابطه با شانس قهرمانی پرسپولیس در آسیا با توجه به بازیکنانی که در این مدت تیم‌های عربستانی به خدمت گرفته‌اند چه نظری دارید؟

فوتبالیست‌های ایرانی بازیکنان بسیار قوی هستند اما توقع از تیم پرسپولیس در رابطه با قهرمانی آسیا نباید زیاد باشد چون تیم‌های عربی در چند سال اخیر خیلی پیشرفت کرده‌اند در حالی که بازیکنان ما هنوز دنبال دریافت حق و حقوق و مطالباتشان هستند. از این‌رو وقتی با این شرایط برای آسیا آماده می‌شویم شاید ما نتوانیم به آن شکلی که باید و شاید در قهرمانی دخیل باشیم.  تیمی که می‌خواهد قهرمان آسیا شود باید آرامش داشته باشد هر چند با وجود این هم ما نباید توقع داشته باشیم که تیم‌مان صد در صد قهرمان شود چون فوتبال قوانین نانوشته زیادی دارد و در خصوص هیچ چیزی با قاطعیت نمی‌توان نظر داد.

 اما پرسپولیس با قهرمانی‌های متعددی که در لیگ کسب کرده ثابت کرده بهترین تیم داخلی است به همین دلیل توقع قهرمانی در آسیا خواسته اصلی هوادارانش است.

هیچکس نمی‌تواند در این رابطه حرف بزند که پرسپولیس بهترین تیم ایران نیست و از طرفی باشگاه هم با وجود درویش خوب کار کرده است البته من در جاهایی انتقاداتی نسبت به مدیریت دارم اما به لحاظ کلی کارهای انجام شده از سوی مدیریت را مثبت ارزیابی می‌کنم. مجموعه پرسپولیس بهترین است و امسال هم یکی از بهترین سال‌هاست که می‌توانیم با قدرت کامل در آسیا ظاهر شویم و شانس‌مان را برای قهرمانی امتحان کنیم اما با وجود این نباید این توقع باشد که بگوییم پرسپولیس صددرصد قهرمان آسیاست. تا تیم بسته نشود و بودجه و اسپانسر و همه شرایط به شکل کلی مشخص نشود و مسائل حاشیه‌ای هم به طور کلی از بین نرود ما نمی‌توانیم در خصوص قهرمانی در آسیا حرف بزنیم هر چند که باز هم تأکید می‌کنم پرسپولیس پتانسیل قهرمانی در آسیا را دارد اما اگر این امر محقق نشد حق انتقاد تند نداریم.

 در رابطه با تقویت تیم چه راه حلی را پیشنهاد می‌کنید؟

راه تقویت تیم پرسپولیس کاملاً فنی است و کارنامه سرمربی هم نشان می‌دهد که ایشان به بهترین شکل قادرند شرایط را پیش ببرند از همین رو باید دید چه بازیکنانی در لیست آقا یحیی هستند. در این رابطه شنیدم رامین در لیست آقا یحیی بوده اما این امر محقق نشده بازیکنی که برای پرسپولیس فوق‌العاده است اما با وجود این من معتقدم پرسپولیس در دفاع چپ نیاز به تقویت دارد. در این بین اگر عزت‌اللهی را هم بیاورند خوب است اما این بازیکن هم سرعت زیادی ندارد.

  تیمی که در جام‌های داخلی سه‌گانه زده یحیی چگونه می‌تواند به بازیکنانش انگیزه بدهد؟

پرسپولیس نشان داده که شخصیت و تفکر قهرمانی دارد و من خودم به شخصه وقتی بازی پرسپولیس در جام حذفی را دیدم لذت بردم تیمی که از قهرمانی سیر نمی‌شود و عطش کسب عنوان قهرمانی در نزد بازیکنانش تمامی ندارد.

 در رابطه با شماره 7 فعلی پرسپولیس که خودت هم این شماره را پوشیدی و زمانی بر تن علی پروین بود چه صحبتی دارید؟

اگر کارنامه بازیکنانی که شماره 7 پرسپولیس از محمد پروین بگیرید تا بادامکی و خود من و سلیمانی و بقیه را ببینید به این نکته می‌رسید که چه مصدومیت‌هایی سر ما با پیراهن شماره 7 آمده اما خوشحالم سروش این تابو را شکست و با پیراهن شماره 7 بهترین نمایش‌ها را ارائه داد بدون آنکه برخلاف شماره 7‌های اخیر پرسپولیس با مصدومیت مواجه شود.

 برای ادامه راه فوتبالت چه برنامه‌ای داری؟

تازه مدرک C را گرفتم و به‌دنبال شرکت در کلاس  Bهستم اما خیلی منتظر مدرک نمی‌مانم و درصددم با مربیگری به‌عنوان دستیار کار مربیگری‌ام را شروع کنم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز