خبرگزاری کار ایران

جنجال ایمیل: وقتی روسا دردسرساز و خودخواه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۲۱۷۰

نداشتن رمز ایمیل باعث شد تا تیم ملی ژیمناستیک به شکلی عجیب فرصت حضور در یک رویداد بین المللی را از دست بدهد.

به گزارش ایلنا، مجمع 24 اسفندماه نه تنها کمکی نکرد که حواشی فدراسیون ژیمناستیک و موانعش رفع شود؛ بلکه ماجراهای تازه‌ای پیش آمده و کار به جایی رسیده که ورزشکاران ایران فرصت حضور در رقابت‌های متعدد بین‌المللی را هم از دست می‌دهند. تنها بحثی هم که مطرح می‌شود، در اختیار نداشتن ایمیل است؛ موضوعی تکراری که دو سال است حرف‌اش در این رشته مطرح شده و جالب است که به یکی از دغدغه‌های اصلی این رشته تبدیل شده است.

ماجرا از این قرار است که زهرا اینچه درگاهی بعد از رفتن از فدراسیون ژیمناستیک حاضر نشده ایمیل فدراسیون را در اختیار مسئولان جدید قرار دهد و با توجه به اینکه فدراسیون جهانی در تمام این روزها او را به‌عنوان رئیس فدراسیون می‌شناسد، مسئولان جدید هم فرصت نامه‌نگاری ندارند و هر روز که می‌گذرد، محدودتر می‌شوند؛ البته همه ماجرا به همین سادگی نیست و در این اتفاق‌ها خلاصه نمی‌شود. موضوع ژیمناستیک بسیار پیچیده‌تر از این حرف‌هاست و سؤال این است که در این مدت مسئولان جدید فدراسیون و وزارت ورزش؛ اگر در تغییرات ایجاد شده محق بوده‌اند، چرا نتوانسته‌اند این موضوع پیش پا افتاده را حل کنند؟ با روالی که در برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون طی شد، فدراسیون جهانی انتخابات 24 اسفندماه را تأیید نکرده و بسیار بعید است که در روزهای آینده نیز تأیید کند. کمیته تحقیق و تفحص در فدراسیون جهانی تشکیل شد و بیش از یک ماه روی انتخابات ایران تحقیق کرد. حالا هم نامه‌ای ارسال شده و توضیحاتی از مسئولان ورزش در این رابطه خواسته شده و مهلتی برای ارسال پاسخ لازم تعیین شده که بعید است با پاسخ‌های ارسالی شرایط تغییر کند و فدراسیون جهانی همه اتفاق‌های عجیب و غریب روز 24 اسفندماه را بپذیرد. پس در شرایط فعلی در اختیار گرفتن ایمیل تنها یکی از موضوعات مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون ژیمناستیک است و برای دغدغه‌های بسیاری باید فکر کرد. شاید به جای اینکه مسئولان به فکر گرفتن ایمیل باشند، باید به فکر ساختن ایمیل باشند؛ همان‌طور که به جای رفتن از هزار بیراهه برای گرفتن فدراسیون از اینچه درگاهی، شاید بهتر بود مسیر توافق را پیش می‌رفتند و اوضاع را اصلاح می‌کردند نه اینکه هر چیزی را دستاویز کنند تا حرف‌شان را به کرسی بنشانند که البته در این کار هم موفق نبودند.

 

هیچ مسئولی متعهد نمی‌شود

یکی از دغدغه‌های این روزهای فدراسیون ژیمناستیک، لغو پی در پی سفرهای بین‌المللی است؛ آنهم در شرایطی که ملی‌پوشان در سال بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک هستند و حضور در هر رویدادی از اهمیت بالایی برای‌شان برخوردار است. رقابت‌های قهرمانی آسیا آخرین رویدادی است که امکان اعزام ژیمناست‌ها به آن وجود ندارد و رئیس فدراسیون ژیمناستیک این موضوع را به در اختیار نداشتن ایمیل مرتبط می‌داند. عابد حقدادی که با توجه به حواشی زیاد به جا مانده از انتخابات فدراسیون در اسفندماه مشخص نیست می‌توان عنوان رئیس را به او داد یا خیر، می‌گوید: «ما کار ورزشکاران را برای مسابقات مختلف از جمله رقابت‌های قهرمانی جهان در ترکیه پیگیری کردیم، اما بعد از برگزاری مجمع انتخابات دوستان با ما همکاری نکردند و ایمیل‌ها را هم در اختیار ما قرار ندادند. ثبت‌نام ورزشکاران باید از طریق ایمیل فدراسیون انجام شود و با توجه به اینکه در انتخابات فدراسیون شکایت‌هایی از طریق یکی از نامزدها به نهاد بین‌المللی شده بود، متأسفانه نهاد بین‌المللی هم اعلام کرده بود شرایط فدراسیون باید با همان شیوه قبل پیگیری شود.»

حقدادی در بخشی از گفت‌و‌گویی که با خبرگزاری مهر دارد، می‌گوید: «به دوستان هم به‌صورت مکتوب اعلام کردیم که ایمیل فدراسیون یا دبیرکل را به ما بدهند تا مجمع انتخابات از سوی فدراسیون جهانی تعیین تکلیف شود اما دوستان گفتند این کار برای ما مسئولیت حقوقی دارد؛ در حالی که به آنها هم گفتیم این مسئولیت برعهده ما و شورای برون‌مرزی است اما در نهایت قبول نکردند. متأسفانه دوستان بهانه آوردند و قبول نکردند.»

او در حالی در اختیار نداشتن ایمیل را دلیل لغو سفرها عنوان می‌کند که باید در این مورد کمی ریزبینانه‌تر به موضوعات نگاه کرد. ثبت ایمیل به‌نام فدراسیون و با مدیریت رئیس جدید روال قانونی خودش را دارد. رئیس جدید می‌تواند ایمیل جدیدی بسازد و با ارسال صورتجلسه مجمع انتخاباتی و البته تأییدیه رئیس قبلی، آن را به فدراسیون جهانی بفرستد اما چون مجمع 24 اسفندماه صورت جلسه ندارد و قاعدتاً رئیس قبلی هم تأیید نمی‌کند، امکان ساختن ایمیل جدید برای رئیس جدید وجود ندارد. پس بهتر است افرادی که درباره مشکلات ژیمناستیک صحبت می‌کنند، کمی دقیق‌تر در مورد موضوعات صحبت کنند و به جای اینکه بگویند «رئیس سابق فدراسیون ایمیل را نمی‌دهد» بگویند «چون روال قانونی بدرستی طی نشده، امکان ساخت ایمیل جدید وجود ندارد.» و دقیقاً به همین علت است که فرصت حضور در رویدادهای مختلف از ورزشکاران ایران سلب شده است.

نکته دیگری که حقدادی به آن اشاره می‌کند، موضوع مسئولیت حقوقی است که لازم است در این مورد نیز توضیح بیشتری داده شود. گویا رئیس سابق فدراسیون تأکید کرده که هر ایمیلی که از سوی او زده شود و ورزشکاران برای حضور در رقابت‌های مختلف معرفی شوند، می‌تواند برای او بار حقوقی داشته باشد. تعهد مالی، اخلاقی و امنیتی که در پی ارسال ایمیل به وجود می‌آید، موضوعی است که نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است. برای رفع این دغدغه هم پیشنهاد داده شده که رئیس فعلی فدراسیون نامه‌ای بنویسد و ورزشکاران را معرفی کند و درخواست‌اش را برای اعزام ورزشکاران مطرح کند؛ محمد پولادگر، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش؛ مدیرکل حراست وزارتخانه و محمود خسروی وفا، رئیس کمیته ملی المپیک نیز این نامه را تأیید کنند و در ادامه زهرا اینچه درگاهی ایمیل معرفی ورزشکاران را به فدراسیون جهانی بزند؛ که البته این موضوع تا به این لحظه مورد تأیید مسئولان قرار نگرفته و حاضر نیستند این تعهد را برای خود ایجاد کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز