خبرگزاری کار ایران

رقابت سرخابی‌ها را محترم بشمارید ولی...؛

به این 4 دلیل سپاهان قهرمان لیگ برتر است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۹۵۴

بررسی شرایط لیگ برتر و سه تیم مدعی بالای جدول نشان می‌دهد باید بیشترین شانس را با اختلاف قابل ملاحظه ای برای شاگردان مورایس در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایلنا، روز گذشته هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر هم به پایان رسید تا سه تیم مدعی بالای جدول با کسب سه امتیاز این هفته همچنان با فاصله شانه به شانه رقابت خود را ادامه دهند و این وضعیت به 4 هفته پایانی لیگ برتر برسد. این رقابت سه جانبه بدون شک جذاب‌ترین رقابت تاریخ لیگ برتر است و در 21 دوره گذشته مسابقات شاهد چنین وضعیتی در این سطح نبودیم و این موضوع نشان می‌دهد با لیگی سراسر جذابیت و هیجان طرف هستیم.

اگرچه فوتبال غیر قابل پیش بینی است و جذابیت این رشته ورزشی به همین موضوع برمی‌گردد ولی آیتم‌هایی وجود دارد که با در کنار هم قرار دادن آنها می‌توان به نتایج خوب و قابل قبولی دست یافت که پیش بینی ها را به واقعیت نزدیک می‌کند.

در شرایطی که به نظر می‌رسد سپاهان، استقلال و پرسپولیس شانسی تقریباً برابر برای کسب عنوان قهرمانی دارند و روی کاغذ حداقل اینطور به نظر می‌رسد اما با احترام به رقابت جانانه سرخابی ها، چهار دلیل مهم می‌گوید باید سپاهان را قهرمان لیگ برتر دانست و شانسی به مراتب بالاتر از دو تیم دیگر برای کسب جام توسط طلایی پوشان اصفهان در نظر گرفت که به آن می‌پردازیم:

 

1- بازی‌های باقی مانده

سپاهان با 4 تیم نیمه دوم جدول بازی دارد. دو تیمی که در کورس بقا قرار دارند و دو تیم دیگری که آن انتها حضور دارند و نتایج بازی های باقی مانده لیگ برتر تاثیری در سرنوشت آنها نخواهد داشت. سه باخت و سه تساوی حاصل شش دیدار اخیر ملوان است و شکست سنگین مقابل پرسپولیس در دو هفته قبل نشان می‌دهد سپاهان هم با تکرار نمایش هفته های اخیر خود توانایی عبور از سد این تیم را دارد. سه تساوی، یک شکست و یک برد حاصل 5 نمایش اخیر پیکانی است که سرمربی آن در حال کوچ به نیمکت تیم امید است و نفت مسجد سلیمان هم بعد از 20 هفته مقابل ذوب آهن به زحمت طعم برد را چشید و در نهایت در هفته آخر به مصاف مس کرمانی می رود که تا آن موقع احتمالا تکلیفش روشن است. این را مقایسه کنید با استقلال و پرسپولیس که تقابلی رو در رو دارند و تیم بازنده از کورس رقابت کنار خواهد رفت و در صورت تساوی ممکن است هر دو تیم با این رقابت خداحافظی زودهنگامی داشته باشند. در کنار آن استقلال هفته آخر با تراکتور بازی دارد و پرسپولیس هم دیدار سختی با گل گهر رتبه چهارمی خواهد داشت و نشان می‌دهد دیدارهای باقی مانده سپاهان به مراتب راحت تر از دو تیم دیگر است.

 

2- قانون بازی رو در رو

شرایط لیگ نشان می‌دهد احتمال تساوی امتیاز دو تیم در پایان فصل بالاست و طبق قانونی که از فصل قبل وضع شده بازی رو در رو در چنین شرایطی تیم قهرمان را تعیین می‌کند. سپاهان رفت و برگشت استقلال را شکست داده و مقابل پرسپولیس هم یک برد و یک تساوی داشته و وضعیتش مقابل هر دو تیم برتری در صورت تساوی امتیازات را حکم می‌کند. از سوی دیگر سرخابی ها دربی رفت را 2-2 به تساوی رضایت دادند و در بازی برگشت مشخص می‌شود شرایط کدام یک از این دو تیم در صورت تساوی امتیازات بیشتر است ولی با این وجود کفه این بخش از رقابت هم به شدت به سمت سپاهان سنگینی می‌کند.

 

3- آرامش

سرخابی ها درگیر بدهی خارجی‌های خود، حذف از آسیا، تغییرات مدیریتی، درگیری با سازمان خصوصی سازی و هزار و یک جور مسائل دیگر هستند. هر روز خبری از یک درگیری و دلخوری و ناراحتی در مجموعه این تیم شنیده می‌شود و مشکلات مالی و معوقات بازیکنان و کادرفنی دو تیم هم دیگر مشکل بزرگ آنهاست که روی روحیه تیم و بازیکنان و کادرفنی اثر منفی می‌گذارد. کدام یک از مشکلات بالا را در سپاهان می‌بینید؟ آخرین خبر حاشیه‌ای که از این باشگاه به بیرون درز کرد را به خاطر می‌آورید؟ آرامش موضوع مهمی برای یک تیم و بازیکنان و اعضای کادر فنی آن است. چیزی که سپاهان زیاد دارد و سرخابی ها فاقد آن هستند. پس بازی با ذهن آرام و بدون دغدغه به سپاهان کمک می‌کند تا با خیال راحت تر به سمت قهرمانی بتازاند.

 

4- عطش و حسرت 9 ساله

سپاهان بعد از لیگ چهاردهم دیگر رنگ قهرمانی را ندید. هزینه های زیاد و جابجایی های متعدد هم به این تیم کمکی نکرد. بارها تا یک قدمی آن رفتند و دستشان از رسیدن به جام کوتاه ماند. اگرچه نمی‌توان استقلالِ مدافع عنوان قهرمانی و پرسپولیسی که قبل از آن 5 دوره متوالی به این عنوان دست پیدا کرده بود را بی میل به کسب این عنوان معرفی کرد ولی عطش سپاهان برای قهرمانی بدون شک بیشتر از دو تیم دیگر است. آنها 9 سال منتظر چیزی هستند که قصد دارند 4 هفته دیگر فاتح آن باشند.

 

در کنار موارد بالا، ترکیب همگون و یک دست از بازیکنان با تجربه و با کیفیت و تیمی که از لحاظ  فنی به مراتب اصولی تر از استقلال و پرسپولیس بسته شده به مورایس کمک می کند با دردسر کمتری تیمش را به سمت قهرمانی هدایت کند. بدین ترتیب با احترام به سرخابی ها باید عنوان کرد شانس اول قهرمانی با اختلاف زیاد سپاهان اصفهان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز