خبرگزاری کار ایران

قنبری: کسی به تیم ملی بانوان باور نداشت / بازیکنان کار بزرگی کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۸۱۵

بازیکن تیم ملی فوتبال بانوان درباره نتایج اخیر همبازیانش صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال زنان ایران در انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس دو دیدار برابر میانمار انجام داد که با پیروزی یک بر صفر در دیدار اول و تساوی یک بر یک در مسابقه دوم به مرحله دوم این رقابت‌ها راه پیدا کرد.

زهرا قنبری، کاپیتان  تیم ملی فوتبال، درباره عملکرد ایران در دور اول انتخابی المپیک پاریس گفت: «این دو مسابقه از نظر فنی و شرایط آب‌ و هوایی برای ما سخت بود چون دو اردو داشتیم و بعد از آن وارد مسابقه‌ای شدیم که حریف از نظر رنکینگ از ما بالاتر بود و تیم یکدستی داشت. سخت بود اما خدا را شکر بچه‌ها با غیرت‌شان باعث شدند از گروه بالا بیاییم.»

 او ادامه داد: «هر چند شرایط مناسبی از نظر فنی و بدنی نداشتیم، بازیکنان در استراحت بودند و کلاً دو اردو برای آماده‌سازی داشتیم اما تمام تلاش خود را کردیم، جنگیدیم و تمام وجودمان را گذاشتیم تا از گروه بالا بیاییم. فکر می‌کنم بچه‌ها کار ارزشمند و بزرگی را انجام دادند.»

 زهرا قنبری درباره مرحله دوم انتخابی المپیک که اکتبر ۲۰۲۳ (هشتم مهر تا هشتم آبان ۱۴۰۲) برگزار می‌شود، توضیح داد: «مرحله دوم خیلی سخت‌تر از مرحله اول است چون با حضور تیم‌های بزرگ آسیا برگزار می‌شود. ما هم به جمع ۱۲ تیم برتر آسیا صعود کرده‌ایم. قطعاً کار بسیار سختی داریم و باید جدی‌تر به مسابقات برویم.»

او در پاسخ به این سؤال که فکر می‌کند تیمش در دور دوم هم شانسی برای صعود داشته باشد، اینطور صحبت کرد: «خیلی‌ها فکر نمی‌کردند از دور اول بالا برویم و تصور این بود که با تعداد گل بالا می‌بازیم. کسی باور نداشت اما بچه‌ها کاری کارستان کردند و اتفاق بزرگی را رقم زدیم. اگر در دور دوم هم تلاش کنیم، برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم و حمایت شویم، هیچ چیزی دور از دسترس نیست.»

قنبری یکی از مشکلات تیم ملی در اردوی میانمار را آب‌ و هوای این کشور دانست و در این‌باره توضیح داد: «هوا خیلی گرم بود و رطوبت داشت. برای ما کار خیلی سخت‌تر بود چون از تهران با شرایط آب‌ و هوایی خنک راهی میانمار شده بودیم.»

قنبری درباره  فشاری که به عنوان کاپیتان تیم ملی در دو مسابقه با میانمار متحمل  شد، گفت: «مسئولیتم در چنین مسابقه و تورنمنت بزرگی خیلی زیاد بود. فشار زیادی روی من بود و همه توقع داشتند تیم را در زمین مدیریت کنم چون وقتی وارد زمین می‌شویم دیگر همه چیز از دسترس کادر و مربی خارج می‌شود. مسئولیت زیادی داشتم و تلاش کردم به عنوان کاپیتان تیم را مدیریت کنم تا از این فشار و شرایط سخت عبور کنیم و دل همه را شاد کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز