خبرگزاری کار ایران

معمای بزرگ ساپینتو در غیاب دو ستاره استقلال

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۵۰۸

استقلال بازی مهمی مقابل هوادار تهران دارد.

به گزارش ایلنا، دیداری که قبل از دربی هرگز نباید با شکست آبی‌ها تمام شود وساپینتوو شاگردان باید به مانند 9 هفته اخیر که با بردهای پی در پی چشم‌ها را خیره کرده‌اند در این بازی نیز به برتری برسند و با 3 امتیاز شیرین میدان رقابت را ترک کنند. استقلال از ظرفیت‌های کافی برای کسب پیروزی دوباره مقابل هوادار برخوردار است اما ممکن است غیبت دو عنصر کلیدی و بسیار مهم این تیم در بازی با هوادار چالش‌هایی را برای ریکاردو ساپینتو به وجود آورد؛ مردی که هرگز دوست ندارد روند رو به رشد تیمش متوقف شود وعمیقاً به‌دنبال دستیابی به بردهای مکرر است.

غیبت یامگا و داسیلوا مقابل هوادار گرچه خیال ساپینتو و هواداران این باشگاه را بابت حضور قطعی دو بازیکن مهم در دربی آسوده کرده است اما پرواضح است که مرد پرتغالی در غیاب این دو بازیکن با معمای بزرگی مواجه خواهد شد. ساپینتو در همه این ایام که با استقلال پی درپی پیروز می‌شد از یامگا به‌عنوان مدافع راست ترکیب چهار نفره دفاع خطی تیمش استفاده می‌کرد که نتایج بسیار خوبی هم از این انتخاب گرفت.

یامگا که در فصل بیستم به استقلال پیوست ابتدا برای بازی در این پست به خدمت گرفته شد و فرهاد مجیدی او را برای بازی در دفاع راست جذب کرد اما شم بالای گلزنی یامگا و حرکت رو به جلوی سریع او باعث شد تا خیلی زود به صف مهاجمان تیمش ملحق شود و عملاً در میان گلزنان تیمش قرار بگیرد. اما درعین حال مجیدی نیز گاهی از یامگا در پست دفاع راست بازی گرفت اما بیشتر او روی حردانی تکیه داشت درحالی که دراین فصل ساپینتو طور دیگری عمل می‌کند و از حردانی یک بازیکن نیمکت نشین ساخته و یامگا را در دفاع راست تیمش به کار می‌گیرد.

تکیه بیش از حد ساپینتو به یامگا گرچه استقلال را به تیمی رو به جلوتر تبدیل کرده این بازیکن گل‌های پرشماری را به ثمررسانده اما سبب شده بازیکنی همچون صالح حردانی که گزینه حضور درجام جهانی فوتبال هم بود، عملاً به یک نیمکت نشین محض تبدیل شود. حالا اما ساپینتو به احتمال زیاد ناچار است دوباره برای پست دفاع راست دست روی حردانی بگذارد و این بازیکن را در بازی با هوادار به یکی از مردان اصلی تیمش تبدیل کند. با توجه به اینکه استقلال دراین پست گزینه دیگری ندارد و نمی‌تواند جا به جایی بین نفرات انجام دهد، حضور حردانی قطعی است و این بازیکن در بازی با هوادار درترکیب اصلی قرار می‌گیرد.

درپست دفاع میانی اما ساپینتو شعاع تغییر بیشتری نسبت به این پست دارد و می‌تواند درغیاب داسیلوا که او نیز جزو مهره‌های کلیدی این فصل محسوب می‌شود، از روزبه چشمی هم استفاده کند. اما انتقال چشمی از خط میانی به قلب خط دفاع ممکن است منجر به کاهش ضرب دفاعی خط میانی شود، ضمن اینکه چشمی نشان داده از شم کافی برای گلزنی نیز برخوردار است و عقب بردن او احتمالاً منجر به کاهش توان هجومی استقلال هم خواهد شد، به همین دلیل انتخاب بهتر در این پست بازی گرفتن از محمد حسین مرادمند است و به احتمال زیاد همین اتفاق هم خواهد افتاد و شنبه هفته آینده مرادمند بار دیگر درترکیب اصلی تیمش به کار گرفته خواهد شد.

فصل پیش نیز مجیدی بارها با چنین شرایطی مواجه شد. بارزترین آن جدایی مرادمند و یزدانی از استقلال بود اما روح تیمی استقلال به حدی آماده پیروزی بود وهمه با هم متحد و دستی واحد بودند که هربازیکنی وارد دایره استقلال شد، تبدیل به مهره‌ای ارزشمند وتوانمند گردید. درواقع اگر ساپینتو توانسته باشد، این روحیه را میان نیمکت نشین‌های خود تسری داده باشد، جای هیچ نگرانی بابت غیبت یامگا و داسیلوا وجود ندارد و مرد پرتغالی این خان را هم به سلامت پشت سرخواهد گذاشت و احتمالاً برنده به دربی 100 خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز