خبرگزاری کار ایران

توتونی: بعضی بُردهای ما را به مسائل غیرفوتبالی خودشان ربط می‌دادند/ بعد پیروزی مقابل خیبر ما را به کمیته انضباطی احضار کردند

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۹۰۱۶

سرمربی مسعتفی تیم فوتبال ون پارس اصفهان در خصوص تصمیمش بعد پیروزی مقابل سایپا توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تا همین چند وقت قبل ون پارس تیم شناخته شده‌ای در سطح کشور نبود اما نمایش خیره کننده این تیم مقابل پرسپولیس در جام حذفی و ورزشگاه آزادی، توجه همگان را جلب کرد.  اگر چه سرخ‌پوشان  در ضیافت پنالتی‌ها و به کمک علیرضا بیرانوند برنده شد اما در این میان توجه‌ها به مجتبی توتونی سرمربی این تیم جلب شد.

اتفاق عجیب دیگر پیرامون نماینده اصفهان روز گذشته در هفته بیست و پنجم لیگ یک رخ داد،‌در حالی که ون پارس با نتیجه 4 بر صفر از سد سایپا تیم دوم جدول عبور کرد، سرمربی این تیم استعفا داد. تیمی که در جدول با 34 امتیاز هفتم جدول است و حتی فرصت دارد در رده‌های بالاتر قرار بگیرد. 

به همین بهانه با مجتبی توتونی سرمربی مستعفی ون پارس به گفتگو پرداختیم: 

*چرا بعد از پیروزی، استعفا دادید؟

تا کنون اتفاقاتی بود که سعی کردیم مدیریت کنیم. روز بازی اتفاقاتی افتاد که نیاز بود یکی از بازیکنان تنبیه شود و با او مقابله شود. در این خصوص نیازمند حمایت مدیر بودیم اما در چند هفته گذشته شاهد چنین موضوعی نبودیم انگار بازیکنان ارجحیت دارند و کادر فنی در این تیم شهروند درجه 2 محسوب می‌شوند. بازیکنان از نظر فنی برایم متفاوت اما از نظر انسانی تفاوتی برایم ندارند. به هر حال تابع اصولی هستم و بر آن پایبند هستم.

*شما بعد بازی خیبر خرم آباد هم استعفا داده بودید، چرا؟

ما در هفته بیست و دوم در خانه خیبر با نتیجه یک بر صفر برنده شدیم. در بازی که بسیار سخت بود و مقابل تیمی که مدعی صعود به لیگ برتر است اما بعد از این مسابقه توسط کمیته انضباطی فراخوانده شدیم. آنها مرا مورد خطاب قرار دادند که چرا از لباس شخصی در این مسابقه استفاده کردید؟  بعد از طرح چنین مسئله‌ای بحث و جدل بالا گرفت و من استعفا دادم. آنها حق ندارند که درباره لباس من صحبت کنند. در حالی که قبل از آن هم هیچ صحبت یا تذکری هم مطرح نبود.

*آیا در زمان نمایش خیره کننده مقابل پرسپولیس هم چنین شرایطی وجود داشت؟ پس چرا آن موقع تاثیر منفی چنین رفتاری را ندیدیم؟

همان موقع هم چنین مسائلی بود اما ما سعی کردیم با تعامل با مدیریت این مسئله را حل کنیم. به هر حال به خودمان می‌گفتیم این باشگاه نوپا است و در بعضی مسائل هنوز تجربه ندارند. بعد از بازی به آن خوبی و مقابل تیم بزرگ پرسپولیس چه انتظاری دارید؟ رسم معمول تشویق و تمجید است. در کنار این بازی فوتبال کلی به برند این باشگاه توجه شد اما به ما کوچکترین پاداشی ندادند. گفتیم اشکالی ندارند حداقل به بازیکن با تعصبی که با بینی شکسته تا انتهای مسابقه با فداکاری در میدان بوده، درخواست کردیم به او پاداش بدهند، کوچکترین توجهی نکردند. شاید آن بازیکن اشتباه کرد که با بینی شکسته به میدان رفت. متاسفانه بعضی بردها را به خودشان مربوط می‌دانستند و کارهایی خارج از زمین مسابقه.

*مثلاً چه کارهایی خارج از زمین مسابقه ممکن است رخ بدهد؟

یکی از نفرات نزدیک به مدیرعامل به من گفت بردهای تیم مربوط به شما نبوده است. چیزهای می‌گفتند که تا زحمات ما را ندیده بگیرند. یکسری مواردی مانند شعبده بازی و جادوگری را مطرح می‌کردند تا نتایج تیم را توجیه کنند. سوالم این است چرا وقتی تیم نتیجه نمی‌گرفت آنها شریک نتایج ما نبودند؟ و خبری از آنها نبود؟مانند باخت مقابل مس شهر بابک یا مساوی با پارس جنوبی از این نفرات خبری نبود. بنده اصلاً به چنین مواردی اعتقادی ندارم و معتقدم با زحمات بازیکنان چنین مواردی رخ می‌دهد.

*آیا از سوی مالک و بخش مدیریتی باشگاه در خصوص چینش تیم هم اجباری در کار بود؟ ماجرای مشاور فنی که از سوی باشگاه تعیین شده آیا کنار کادر حضور پیدا می‌کرد؟

خیر در زمان بنده چنین چیزی نبود و در کارم تابع اصولی هستم. در مورد زمان خودم می توانم این مورد را با اطمینان به شما بگویم. در مورد مشاور فنی هیچ ارتباطی به بنده نداشت و تا زمانی که بنده مربی بود اجازه حضور وی روی نیمکت نداشت و روی سکوها بود هیچ اجازه دخالتی به وی ندادم. اما بابک پورغلامی با نظر بنده به عنوان مدیر فنی انتخاب شد.

*درصد پرداختی شما چند درصد است؟ از شرایط مالی باشگاه رضایت داشتید؟

6 یا 7 پاداش از باشگاه بدهکارم و ضمن اینکه قرار بود پرداختی‌های مختلفی داشته باشیم اگر اینها پرداخت می‌شد درصد دریافتی ما به 40 درصد می‌رسید، اما متاسفانه از نظر مدیریت باشگاه کادر فنی شهروند درجه 2 هستند  و بازیکنان بر کادر ارجحیت دارند.

*در زمانی که شایعه برکناری مهدی تارتار در ذوب آهن پررنگ بود نام شما به عنوان گزینه بومی مطرح بود آیا مذاکره‌ای هم با شما شد؟

خیر. اولا که بنده تحت قرارداد بودم دوم اینکه هیچ صحبتی نشد. اما در پایان فصل اگر پیشنهاد شود از آن استقبال می‌کنم و فکر می‌کنم می‌توانم این تیم را اداره کنم. منتهی در تصمیم انتخاب سرمربی برای ذوب‌آهن فکر مدیران بالادست تاثیر زیادی دارند.

*سخن پایانی؟

من به جایی وصل نیستم بلکه کارم را خوب بلد هستم. عملکردم نشان می‌دهد چه نتایجی با ون پارس گرفتم. اصولم مبتنی بر صداقت و پشتکار است. بازیکنان تیم خوب بودند اما نحوه مدیریت مربی هم تاثیرگذار است اما رفتار مالک طوری است که کادرفنی شهروند درجه 2 است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز