خبرگزاری کار ایران

اسناد تخلف انتخاباتی در هیات فوتبال تهران

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۴۷۷۶

در حالی که انتقادات زیادی پیرامون عملکرد رییس هیات فوتبال تهران مطرح بود اسناد تخلف گسترده انتخاباتی در این بخش فوتبال به دست رسیده است.

به گزارش ایلنا، همین چند وقت قبل بود که ابوالحسن شیرازی رییس هیات فوتبال تهران به برنامه تلویزیونی آمد و درباره وابستگان زیاد او که در هیات فوتبال مشغول به کار هستند، ناچار به پاسخگویی شد. او در بخشی از صحبت‌هایش درباره تغییر رییس هیات‌های زیر مجموعه‌اش که به وی رای ندادند و برکنار شدند هم پرداخت؛ اما همان روز پاسخ خیلی قانع کننده نبود.

 در همین رابطه بد نیست یک سند تازه از تخلف انتخاباتی در هیات  فوتبال تهران را با هم مرور کنیم. 

در مجامع ورزشی به ویژه فوتبال، هرگونه عزل و ‌نصب و رسیدگی به پرونده‌های مدیریتی توسط اعضای مجمع عمومی انجام می‌شود. پرسش اینجاست چرا در سال‌های گذشته مجمع هیات فوتبال تهران به حجم گسترده ابهامات و ایرادهای اساسی مدیریتی حبیب‌الله شیرازی و اعضای خانواده‌اش رسیدگی نکرده است؟ 

جواب این سوال در یک نکته مهم نهفته است: مخالفین آقای رئیس، حذف می‌شوند و اکثریت اعضای مجمع را نفرات دست نشانده رییس هیات فوتبال تشکیل می‌دهد! به این ترتیب هیچ وقت اکثر اعضای مجمع برای نگه داشتن پست و موقعیت خود، به تخلفات مدیران ورود نمی‌کنند و «بقا» به همین شکل تضمین می‌شود. این مسئله حکایت از مهندسی مجمع دارد. 

بر همین اساس اسنادی جدید از اتفاقات عجیب در انتخابات هیات فوتبال تهران در چهارم اسفندماه ۱۳۹۹ قرار گرفته که به استناد آن سلامت انتخابات این هیات فوتبال زیر سوال رفت و باید منتظر ابطال این انتخابات ماند. همچنین شیرازی راهی کمیته اخلاق شود و مدیران فدراسیون، نهادهای نظارتی و دستگاه‌های مختلف و اعضای مجمع عمومی هیات تهران فوتبال تهران را سر و سامانی بدهند.

اسناد مذکور  نشان می‌دهد که در برگه‌‌های رای‌گیری  مجمع انتخاباتی هیات فوتبال تهران علامتگذاری عجیبی انجام شده و بعد از مجمعی که منجر به پیروزی حبیب شیرازی شده، تعدادی از افرادی که رای مخالف به او داده بودند از سمت خود عزل یا به طریقی کنار رفته‌اند. با این حساب اگر به شیرازی رای ندهید، پست‌تان را باید ترک کنید!

به تصاویر برگه‌های انتخاباتی با دقت نگاه کنید: 

زیر حرف «ه» در کلمه «جمهوری» خط ممتد قطع شده است.

حرف «م» در کلمه «مجمع» خط ممتد قطع شده است.

 حرف «ی» در اسم ایران حرف ممتد قطع شده است.

حرف «م» کلمه «جمهوری» خط ممتد قطع شده است.

در چنین شرایطی از قبل مجمع، لیست اعضای حاضر آماده شده و حتی می توان تعویق انتخابات را به این موضوع مرتبط دانست. چرا که برگه‌ها آماده نبوده است. حالا باید پرسید داستان علامت‌گذاری‌ها به چه شکل است؟

در سند شماره یک اگر حروف کلمات مختلف را به ترتیب بخوانید حرف «ه» در کلمه جمهوری شماره هفده است. در سند دیگر دو حرف «م» شماره اش می‌شود 33. به همین ترتیب شیرازی و دوستانش می‌توانند بفهمند اعضای مجمع انتخاباتی هر کدام چه رایی به او داده‌اند و به راحتی مخالفان را بعد از پیروزی حذف می‌کنند و متاسفانه این اتفاق هم رخ داده و علامت گذاری در برگه‌های انتخاباتی یک تخلف بزرگ و غیر قابل بخشش از سوی شیرازی و همکارانش بوده است.

تکلیف شیرازی و هیات فوتبال که روشن است. همانند حضور وابستگان زیاد، آن‌ها در پی توجیه مسئله خواهند بود. این بار اما انتظار می‌رود نهادهای ناظر اجازه تکرار تخلفات را ندهند.

.شیرازی باید پاسخ بدهد که چطور چنین جوی در هیات فوتبال ساخته و چطور به خودش اجازه داده این چنین مخالفان‌اش را کنار بزند؟ این علامتگذاری انتخاباتی، علامتی بر پایان دوران حضور شیرازی در هیات فوتبال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز