خبرگزاری کار ایران

هرآنچه باید درباره جریمه 15 امتیازی یوونتوس بدانید

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۰۰۰

باشگاه یوونتوس با جریمه سنگین کسر 15 امتیاز مواجه شده است.

به گزارش ایلنا، پس از بازگشایی پرونده‌ای مبنی بر افزایش هزینه نقل و انتقالات توسط دادگاه ایتالیایی از باشگاه یوونتوس در جریان فصل جاری مسابقات سری آ 15 امتیاز  کسر شد!

تیم ایتالیایی اعلام کرده است که پس از سقوط به رده دهم جدول سری آ، به این تصمیم اعتراض خواهد کرد.

آندره آ آنیلی، رئیس سابق یوونتوس به مدت دو سال محروم شد و فابیو پاراتیچی که اکنون به عنوان مدیر عامل باشگاه تاتنهام مشغول به کار است، 30 ماه محروم شده است!

این حکم در مورد فدراسیون فوتبال ایتالیا اعمال می شود، اما در این مرحله مشخص نیست که آیا پاراتیچی می‌‌تپاند خارج از ایتالیا همچنان فعالیت کند یا خیر. فدراسیون فوتبال ایتالیا البته درخواست کرده است که محرومیت را به یوفا و فیفا گسترش دهد. در آوریل سال گذشته، 59 مدیر اجرایی و 11 باشگاه در پرونده plusvalenze تبرئه شدند.

درخواست تجدیدنظر اولیه توسط جوزپه چین، دادستان فدرال فدراسیون فوتبال ایتالیا برای بازگشایی آن، متعاقبا رد شد. اما شواهد جمع آوری شده توسط دادستان تورین در یک پرونده مدنی جداگانه که به عنوان تحقیقات Prisma شناخته می‌شود، چین را بر آن داشت تا درخواست دیگری برای رسیدگی مجدد به این پرونده ورزشی ارائه دهد.

یوونتوس با 37 امتیاز از 18 بازی قبل از رسمی شدن کسر امتیاز در عصر جمعه در رده سوم جدول قرار داشت. تیم ماسیمیلیانو آلگری تنها یک امتیاز کمتر از میلان رده دومی و 10 امتیاز از ناپولی صدرنشین فاصله داشت. با این حال آنها اکنون با تنها 22 امتیاز به رده دهم سقوط کرده‌اند.

یوونتوس هرگونه تخلف را رد می‌کند و معتقد است که این باشگاه مطابق با رویه بین المللی در صنعت فوتبال و شرایط بازار نقل و انتقالات عمل کرده است.

* احکام زندان افراد دخیل در فساد مالی یوونتوس به شرح زیر است:

فابیو پاراتیچی 2.5 سال

آنیلی 2 سال

آریوابنه 2 سال

پاول ندود 8 ماه

یک سال و 4 ماه برای چروبینی

* باشگاه‌های دیگری که تحت بازرسی قرار گرفتند اما همگی به غیر از یوونتوس تبرئه شدند: امپولی - جنوا - ناپولی - سمپدوریا - پارما - پیزا - پسکارا - پرو ورچلی - کیه‌وو و نوارا

بر اساس اعلام جانلوکا دیمارزیو، جریمه درخواستی 9 امتیازی از سوی وکیل مخالف یووه، مشروط بر اینکه طرفین دادگاه بر گناهکار بودن باشگاه تورینی توافق کنند ارسال شد و از نظر دادگاه نامعقول تلقی نشد. از این رو نظر دادگاه از 9 به 15 امتیاز پیشرفت کرد. حکم به دفتر وکالت کُونی  می‌رود، که اگر تشخیص داده شود دادگاه فدرال روند را به درستی انجام نداده است، حکم را تأیید می‌کند یا می‌تواند آن را لغو کند. تخفیف در جریمه به هیچ وجه قابل مذاکره نیست. 

به گزارش اسکای ایتالیا، ظرف 10 روز آینده دلایل حکم دادگاه تجدیدنظر فدراسیون فوتبال ایتالیا منتشر می‌شود که درخواست دادستان برای بازگشایی دادگاه بر علیه یووه را پذیرفت و یوونتوس را با 15 امتیاز جریمه محکوم کرد.

بیانیه رسمی فدراسیون فوتبال ایتالیا به این شرح است: «دادگاه استیناف فدرال به ریاست ماریو لوئیجی تورسلو تا حدی درخواست تجدیدنظر دادستان فدرال را پذیرفت و یوونتوس را با 15 امتیاز مجازات در فصل ورزشی جاری و با یک سری ممنوعیت برای 11 مدیر یوونتوس (30 ماهه) تحریم کرد. پاراتیچی 30 ماه، آنیای و آریاوبنه 24 ماه، فدریکو چروبینی 16 ماه و 8 ماه برای پاول ندود و گارمیبرتی، ولانو، ونیر، هوفز، مارلونگو و رونکایلو!

وکیل قانونی یوونتوس درخصوص رای اعلامی از طریق رسانه باشگاه گفت: «از نظر ما، پذیرش این حکم توسط دادگاه فدرال ایتالیا، یک نابرابری آشکار را نمایان ساخته است که در آن، یوونتوس و مدیران باشگاه بیش از هر شخص و نهاد حقوقی دیگری بصورت ناحق متضرر شده اند. ما به دقت دلایل درخواست بررسی مجدد از سوی دادستانی را مطالعه می‌کنیم با این حال خاطرنشان می‌کنیم که تا به الان، یوونتوس و مدیران باشگاه تنها به یک تخلف محکوم شده‌اند که دراین خصوص نیز دادگاه عالی عدالت ورزشی نیز بارها تشخیص داد چنین تخلفی صورت نگرفته است. با این حال ما معتقدیم این یک ظلم آشکار علیه میلیون هوادار است که در مرحله بعدی قضاوت، این ظلم برطرف خواهد شد. ما به دادگاه ضمانت CONI درخواست تجدید نظر خواهیم داشت.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز