خبرگزاری کار ایران

چرا خریدهای پرسروصدا موفق نمی‌شوند؟

مشکل بمب‌های بزرگ: مثل فلیکس سقوط نکن!

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۰۷۶۵

ژائو فلیکس یکی از بازیکنان بسیار گران قیمتی است که نتوانست خودش را اثبات کند.

به گزارش ایلنا، هنگامی که یک باشگاه موفق می‌شود با یک استعداد در کلاس جهانی قرارداد ببندد و هزینه انتقال زیادی را در این فرآیند بپردازد، هیجان و انتظار زیادی ایجاد می‌کند. با این حال، همیشه بهترین نتیجه در انتظار نیست.

در واقع، چندین مورد از گران‌ترین نقل و انتقالات تاریخ به شکست تبدیل شده‌اند و هزینه زیادی را برای باشگاه‌های خریدار به همراه داشته است.

10 نقل و انتقال گرانقیمت تاریخ فوتبال

 مشکل بمب‌های بزرگ: مثل فلیکس سقوط نکن!

اگر به نمودار بالا از 10 نقل و انتقال گران قیمت نگاه کنید، واضح است که برخی از داستان‌های عجیب در آنجا وجود دارد.

پولی رینکن بازیکن سابق رئال مادرید می‌گوید: «از لیست 10 خرید گران قیمت تاریخ، تنها دو یا سه خرید، انتظارات را برآورده کرده‌اند.»

و حق با اوست؛ چون که ژائو فلیکس در اتلتیکو مادرید نتیجه نداد، روملو لوکاکو تنها یک سال در چلسی دوام آورد، هم تیمی بلژیکی‌اش ادن هازارد به سختی در رئال مادرید بازی کرده و بارسلونا چندین بار ناامید شده است، مانند فیلیپ کوتینیو یا آنتوان گریزمان یا  حتی عثمان دمبله، حتی اگر این بازیکن فرانسوی اکنون در حال نشان دادن یک فرم درخشان باشد.

ژائو فلیکس

مشکل بمب‌های بزرگ: مثل فلیکس سقوط نکن!

جدیدترین نمونه باشگاهی که اعتراف می‌کند سرمایه گذاری بزرگی انجام داده، مربوط به اتلتیکو مادرید و ژائو فلیکس است که این بازیکن پرتغالی برای نیمه دوم فصل 2022/23 به صورت قرضی به چلسی منتقل شد.

ویکتور سانچز دل آمو این نوع موارد را به طور کلی و ژائو فلیکس را به طور خاص مورد بحث قرار داده است.

سرمربی سابق دپورتیوو لاکرونیا و رئال بتیس گفت: «در چنین مواردی معمولاً در دو موقعیت کاستی وجود دارد: یا در استعداد بازیکن برای انطباق با محیط جدید یا موفقیت باشگاه در کمک به او برای یافتن فضای سازگاری. پشت همه این‌ها رابطه بازیکن و مربی هم اثرگذار است. وقتی به یک باشگاه می‌روید، مسئول این هستید که بدانید به چه باشگاهی می‌روید.

شما باید فلسفه باشگاه را درک کنید، زیرا پس از آن نمی‌توانید از همین اتفاق به عنوان بهانه استفاده کنید، زیرا وقتی قرارداد امضا کردید می‌دانستید که چه چیزی وجود دارد. در مورد ژائو فلیکس، [فلسفه] بسیار واضح بود. در برخی دیگر، گاهی اوقات چندان واضح نیست. به نظر می رسد چیزی در این امضا از طرف هر دو طرف کم بود."

گرگوریو مانزانو که اتلتیکو مادرید را از دوران مربیگری خود در آنجا به خوبی درک می‌کند، در مورد ژائو فلیکس نیز صحبت کرد.

او گفت: «شاید قیمت مناسب نبود. آن‌ها می‌گویند چیزی ارزش آن چیزی را دارد که شما حاضرید برای آن بپردازید، اما شاید بازیکنانی وجود داشته باشند که بدون نشان دادن هیچ چیز برجسته ای از قبل، قیمت‌های گزافی دارند. این مورد درباره ژائو فلیکس و برخی از خریدهای اخیر رئال مادرید نیز بود. چنین قیمت‌هایی مانند شمشیر دولبه است. با هزینه‌ای در این حد، می‌توان فهمید که باید در طول سال‌ها اتلتیکو مستهلک می‌شود. گاهی اوقات نتیجه می‌دهد و همانطور که در این موارد می‌بینید، گاهی اوقات نتیجه نمی‌دهد. عصای جادویی وجود ندارد زیرا متغیرهای زیادی وجود دارد و هر مورد منحصر به فرد است.»

بازیکنان از اثرات گرانی بیش از حد رنج می‌برند

مشکل بمب‌های بزرگ: مثل فلیکس سقوط نکن!

این فقط باشگاه‌هایی نیستند که قبض‌هایی برای پرداخت دارند و در صورت زیاد بودن هزینه انتقال آسیب ببینند، زیرا بازیکنان نیز با مشکل مواجه می‌شوند، حتی اگر در مورد هزینه خود تصمیم نگیرند.

میگل مارتین، مدیر عامل اسپورت کوچ می‌گوید: «قرار گرفتن در محیطی که در آن احساس دوست داشتن و راحتی داشته باشید، تقریباً به اندازه سازگاری با سیستم بازی مهم است. و یکی دیگر از عوامل صبر و شکیبایی برای توسعه کیفیت شما است، زیرا هر چه هزینه انتقال شما بیشتر باشد، صبر کمتری خواهید داشت.

ممکن است باشگاه‌ها بیش از 100 میلیون یورو برای بازیکنان هزینه نکنند

یکی از افرادی که بازار نقل و انتقالات را به خوبی درک می کند آلوارو تورس از You First است و فکر می‌کند که هزینه‌ها به دلایلی که در بالا ذکر شد، کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: بازار به ثبات رسیده است، دیگر شاهد نقل و انتقالات زیادی نیستیم که بتوان در این لیست قرار داد. اگر این کار را انجام دهیم، از لیگ برتر یا از باشگاهی با مالک جدید خواهد بود که تلاش بیشتری می‌کند. بازار کمی دیوانه بود، نامتناسب بود و همه گیری کرونا آن را تثبیت کرده است. در حالی که قبلاً شاهد 20 انتقال 80 میلیون یورویی بودیم، اکنون آنقدرها نمی‌بینیم. فیرپلی مالی یوفا نیز می‌تواند بازار را تکان دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز