خبرگزاری کار ایران

مرادی: VAR فقط خواسته باشگاه‌ها نیست/ داوری استقلال و تراکتور؟ اجازه بدهید روال قانونی طی شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۶۵۸

مدرس داوری فوتبال در خصوص حواشی داوری مسابقه استقلال و تراکتور در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا، مسعود مرادی در حاشیه کلاس نیم فصل داوران فوتبال کشور، اظهار داشت: طبق روال سال های گذشته این کلاس برگزار شده، این کلاس مرور عملکرد داوران در نیم فصل و اشتباهات شکل گرفته است. مطمئنا نه من و نه کمیته داوران و نه دپارتمان اصراری داشته باشیم که  اشتباهی صورت نگرفته باشد. نه اشتباهات بوده، این کلاس برای این است که چه راهکاری پیدا کنیم که در نیم فصل دوم شاهد این اشتباهات نباشیم. مطمئنا اشتباهات به صفر نمی رسد اما می توانیم آن ها را به حداقل برسانیم.

مدرس کلاس داوری در خصوص نبود VAR‌ در فوتبال کشور، عنوان کرد: VAR‌ نه تنها خواسته باشگاه‌ها بلکه خواسته داوران فوتبال است ولی پروسه آن باید طی شود. مرحله سخت افزاری یک بخش است. مرحله آموزش داوران هم هست. باید هر دو را باید همزمان و آماده داشته باشیم. با توجه به اینکه دبیر کل فدراسیون ممبینی است و افشاریان هم در کمیته داوران و هیات رئیسه حضور دارد، می تواند نویدی باشد که امیدوار بود. برای سال آینده نمی توانم بگویم با شروع سال ولی پروسه باید طی شود.

مرادی در مورد قضاوت های لیگ برتر در نیم فصل اول، گفت: قضاوت ها فرازونشیب داشته، شاید یکی از عوامل آن این است که تعداد داوران زیاد است. فکر می کنم کمیته داوران هم این را قبول دارد. باید مقداری کاهش پیدا کند. می تواند بهتر از این باشد.

وی در مورد اینکه به خاطر شرایط آب و هوایی تهران بهتر بود این کلاس در کیش برگزار شود، اظهار داشت: من مدرس کلاس هستم و در این زمینه نمی توانم اظهار نظر کنم ولی مطمئنا کمیته داوران در این زمینه تلاشش را کرده است. الان هم در جای بسیار خوبی مستقر هستیم. اگر منظورتان آلودگی هوا است؛ این تصمیم کمیته داوران است و من در مقامی نیستم که در این زمینه نظر بدهم.

مرادی در مورد اینکه سیستم ارتباط رادیویی داوران چقدر هزینه دارد که فدراسیون اقدام به تهیه آن ها نمی کند و داوران گاهی از هدست استفاده می کنند، گفت: این مساله در کلاس مورد بحث قرار گرفت. موافق استفاده از هدست نیستم. روال عادی کار این نیست ولی سیستم رادیویی تا VAR نیامده، می تواند به داوران بسیار کمک کند. خواهش می کنم برای استفاده از سیستم رادیویی مقداری شرایط را بیشتر درک کنند.

کارشناس داوری فوتبال در مورد داوری دیدار استقلال و تراکتور در جام حذفی، عنوان کرد: اجازه بدهید روال قانونی و سیستماتیک را طی کنم. هفته قبل هم ناظر بازی تراکتور و استقلال در لیگ بودم. نظردادن را بر عهده ناظر بازی و کمیته داوران بگذارید. مطمئن باشید در این کلاس این بازی بازبینی می شود. بدون اینکه بخواهیم اشتباه یا نقطه قوت داور را زیر سوال ببریم. نمی توانم بگویم اشتباه بوده یا نبوده ولی بازی ها سخت است. این بازی یکی از بازی های سخت لیگ و جام حذفی ما بود ولی در مورد عملکرد فنی داور اجازه بدهید کمیته داوران صحبت کند.

مرادی در خصوص نحوه آموزش داوران، گفت: در دانستن قوانین مشکل نداریم. در هماهنگی و همکاری تیمی بین داوران، ناهماهنگی وجود داشته، در این کلاس در شروع فصل یک مدرس اسپانیایی آوردند. این نیم فصل از من دعوت شد. با توجه به شناختی که از داوری و توانمندی داوران کشور دارم، نقاط ضعف داوران و کمک داوران را خیلی خوب می دانم. سعی می کنم تجاربم، آنچه قانون می گوید و آنچه نظر AFC است را به اینجا منتقل کنم. آنچه برایم می تواند جالب باشد و خستگی را از تن ما در بیاورد این است که در نیم فصل دوم شاهد اشتباهات کمتری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز