خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراض‌ها به لغو مجمع فدراسیون سوارکاری؛

مرادی: چرا به 30 امضای برکناری سرپرست رسیدگی نشد؟/ 2 روز قبل مجمع متوجه تخلف کمیسیون ورزشکاران شدند!

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۲۲۶

نماینده ورزشکاران و عضو مجمع فدراسیون سوارکاری، نسبت به لغو مجمع فدراسیون سوارکاری و بعضی دوگانگی رفتاری وزارت ورزش انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، طبق برنامه قرار بود مجمع فوق العاده فدراسیون سوارکاری در تاریخ سوم آبان ماه سال جاری برگزار شود؛ اما 2 روز مانده به مجمع معاون وزیر ورزش با ارسال نامه‌ای به حیدری سرپرست فدراسیون این مجمع فوق العاده و برگزاری انتخابات را لغو کرد. 

طبق اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی برای برگزاری یا لغو مجمع بایست حداقل یک سوم اعضای مجمع درخواست بدهند. بعضی اعضای مجمع در این خصوص گلایه دارند و معتقدند  درخواستی از سوی اعضای مجمع برای لغو مطرح نشده است. در همین رابطه گلناز مرادی عضو کمیسیون ورزشکاران فدراسیون سوارکاری که نماینده ورزشکاران سوارکاری و پرامتیازترین سوارکار ملی پوش ایران در رشته استقامت، و اولین و تنها مربى بانوى رشته استقامت در خاورمیانه است، امروز راهی وزارت ورزش شد تا طبق قانون این ماجرا را پیگیری کند.منتهی وزارت ورزش به وی اجازه ورود به وزارت را ندارد و ترجیح داد پرسش‌های او را نشنود. گفتگوی گلناز مرادی را با ایلنا در زیر می‌خوانید:

*دلیل عدم برگزاری مجمع فدراسیون سوارکاری تنها 2 روز قبل تاریخ مقرر برگزاری چه بود؟

 طبق برنامه قرار بود که سوم آبان ماه مجمع فوق العاده فدراسیون برگزار شود اما 2 روز قبل خبر لغو این مجمع مطرح شد. طبق اساسنامه باید یک سوم اعضا برای لغو مجمع درخواست بدهند. به همین دلیل به همراه جمعی از افراد مجمع راهی وزارت ورزش شدیم تا پاسخ سوالات خودمان را بگیریم. اولین سوالمان این بود که آیا افرادی که در خواست لغو مجمع را داده اند،  عضو مجمع هستند؟ که اگر چنین است خیلی شفاف نام آنها مطرح شود. 

*سوال دیگرتان از وزارت ورزش و معاون توسعه قهرمانی چه بود؟

دومین سوالم در خصوص دلیل آقای پولادگر برای لغو مجمع است. در نامه‌ای که از سوی ایشان ارسال شده  دلیل لغو مجمع،اعتراض به نحوه انتخاب اعضای کمیسیون ها است. در واقع می‌گویند این افراد غیرقانونی اعلام شدند.در حالی که در همان زمان لیست این افراد به تایید دو تن از نمایندگان وزارت ورزش رسیده بود و آیا وزارت ورزش در 8 یا 9 ماه اخیر متوجه غیرقانونی بودن این فرایند نبوده و درست 2 روز قبل مجمع متوجه این موضوع شده است؟ 

*ظاهراً پیش از این بعضی اعضای مجمع برای برکناری سرپرست فدراسیون درخواست رسمی ارسال کردند؟

 30 نفر از(57 نفر) اعضای مجمع فدراسیون سوارکاری خواستار برکناری آقای حیدری سرپرست فدراسیون هستند؛ اما وزارت به این درخواست پاسخی نداده است. اما بنا به استناد اعضای نامشخص دستور لغو مجمع را صادر نمودند! چرا به درخواست آن 30 نفر توجه‌اى نمی‌شود؟ ما به وزارت ورزش رفتیم تا این رشته از بلاتکلیفی رها و قضیه مجمع مشخص شود. این دومین مرتبه‌ای است که وزارت ورزش در آستانه مجمع آن را لغو می کند. 

*چرا وزارت ورزش برگزاری مجمع فوق العاده و برگزاری انتخابات را به تاخیر می اندازد، آیا دلیل خاصی دارد؟

واقعاً من هم دلیل این موضوع را متوجه نمی شوم چرا که منطقی نیست. مرتبه قبل ساعت 12 شب قبل از مجمع، لغو مجمع را در یک سایت اطلاع رسانی کردند. و این بار ۲ روز قبل! 3 ماه فدراسیون با ریاست آقای خلیلی پیش رفت ولی طی تصمیم ناگهانی وزارت ورزش در تاریخ۲۳ شهریور ماه حکم سرپرستی برای شخص دیگری صادر شد . جالب اینکه در نامه تعیین سرپرست فدراسیون یکی از وظایفی که به آقای حیدری سرپرست انتخابی محول شد تسریع در برگزاری مجمع بود در حالیکه پس از سرپرستی ایشان تا به حال دو مرتبه تاریخ برگزاری مجمع اعلام شده ولی متاسفانه هر بار به دلایل نامعلومی لغو شد و  وزارت ورزش حتی تمایل ندارد صحبت‌های ما را بشنود و ما را به وزارت ورزش راه ندادند! 

*از لغو مجمع چه کسانی سود می‌برند؟  

احتمالا لغو مجمع تنها از سوی افرادی است که از این بلاتکلیفی فدراسیون منفعت می برند، با این حال براى بار چندم از وزارت ورزش خواهشمندیم با توجه به هزینه‌های سنگین و شرایط خاص این رشته،جامعه سوارکارى را از این بلاتکلیفی که باعث دلسردی سوارکاران، تولید کنندگان و مالکان می‌گردد، نجات داده و دستور برگزارى هر چه سریعتر مجمع را صادر نمایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز