خبرگزاری کار ایران

نگاهی به تیم ولز، هم گروه ایران در جام جهانی.

تیم ملی ولز فقط گرت بیل نیست

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۰۱۲۶

شاید تصور شود ولز روی کاغذ آسان‌ترین حریف ایران در جام جهانی است ولی با نگاهی به این تیم می‌توان فهمید آنها حریف دست و پا بسته ای نخواهند بود.

به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران کمتر از یک ماه دیگر باید در قطر و آماده مصاف با سه حریف سرسخت خود در گروه B جام جهانی باشد. انگلیس، آمریکا و ولز، شاید تیم ملی ولز روی کاغذ ساده‌ترین حریف ایران به نظر برسد ولی بررسی اجمالی وضعیت این تیم داشته‌هایش نشان می‌دهد خیلی هم نباید آنها را دست پایین گرفت.

برخلاف تصور رایج فوتبالدوستان که تیم ملی ولز را با گرت بیل، ستاره نام آشنای این تیم ‌می‌شناسند ولی باید گفت ولز هم مانند امریکا در یک نام خلاصه نمی شود و این تیم بازیکنان با کیفیتی در تمامی پست ها دارد که در راه رسیدن به جام جهانی هم بعضاً عملکرد درخشانی از خود به جا گذاشته‌اند.

در اینجا نگاهی انداختیم به ترکیب احتمالی ولز در جام جهانی و نکاتی که باید در مورد بازیکنان این تیم بدانیم.

نکته اصلی قابل توجه در ترکیب ولز چیدمان این تیم است; 3-4-3 ای که هافبک‌های کناری می‌توانند از وینگ بک ها باشند و با شناوری خود در حمله 3-4-3 و در دفاع به 1-4-5 تغییر فرم دهند.

 

دروازه بان:

تیم ملی ولز فقط گرت بیل نیست

وین هنسی 35 ساله بازیکن فعلی باشگاه ناتینگهام فارست در لیگ برتر انگلیس, با 106 بازی ملی برای ولز یکی از با سابقه ترین بازیکنان تاریخ فوتبال این کشور است. آخرین بازی این دروازه‌بان در انتخابی جام جهانی منتهی شد به پیروزی مقابل اوکراین و رسیدن به دور گروهی جام جهانی. وی در آن بازی با نمره 8.8 بهترین بازیکن زمین شناخته شد تا نقش کلیدی خود را در ترکیب این تیم بار دیگر ثابت کند.

 

مدافعان میانی:

تیم ملی ولز فقط گرت بیل نیست

بن دیویس: مدافع 29 ساله سفیدهای شمال لندن, تاتنهام. این مدافع باتجربه 74 بازی ملی را با ولز پشت سر گذاشته است و انتظار می رود همانند دور انتخابی در جام جهانی نیز یکی از 3 دفاع وسط های ولز باشد.

اثان آمپادو: دفاع جوان باشگاه اسپتزیا ایتالیا که با 22 سال سن سابقه 37 بازی ملی را در کارنامه خود می بیند یکی دیگر از گزینه های این تیم برای پست دفاع میانی تلقی می شود.

جو رودون: مدافع مرکزی باشگاه رن فرانسه در 24 سالگی 30 بازی ملی را تجربه کرده است و احتمال فیکس بازی کردنش در جام جهانی 2022 بالاست.

کریس گانتر: مدافعی با بیشترین بازی ملی برای ولزی ها که 33 سال سن و 109 بازی ملی دارد این جام جهانی گزینه اصلی فیکس بازی کردن در جام جهانی نیست اما حضورش در لیست تیم ملی وزنه بسیار مهم به شمار می رود. این بازیکن که ظاهرا در سالهای پایانی فوتبال خود به سر می برد در تیم دسته چندمی ویمبلدون در انگلستان توپ می زند.

 

مدافعان کناری:

تیم ملی ولز فقط گرت بیل نیست

نکو ویلیامز: وینگ‌بک 21ساله با سابقه 23بار حضور با پیراهن ولز در بازی‌های ملی که شاغل در لیگ‌برتر انگلیس و تیم ناتینگهام‌فارست است مدافع کناری خوبی است که تا چندسالی می‌تواند سمت چپ تیم ملی ولز را بیمه کند.

کانر رابرتز: مدافع سمت راست تیم ملی ولز که با 27سال سن سابقه 41بازی ملی را در کارنامه دارد و هم اکنون با پیراهن باشگاه برنلی در چمچونشیپ انگلیس توپ می زند.

 

هافبک‌های میانی:

تیم ملی ولز فقط گرت بیل نیست

جو آلن: هافبک میانی با تجربه ولزی‌ها که این شاید آخرین شانس او برای جام‌جهانی باشد. 32ساله است و سابقه بازی در تیم‌های بزرگی مثل لیورپول و استوک‌سیتی را در کارنامه خود دارد. این هافبک در 72بازی نیز با پیراهن تیم ملی ولز به میدان رفته است.

آرون رمزی: قاتل سابق. یک زمان با هر گلی که به ثمر می‌رساند یک فرد معروف دار فانی را وداع می‌گفت. امروز اما کرییر این بازیکن در روزهای خوبی نیست و باید منتظر ماند و دید که این هافبک 31ساله با سابقه 75بازی ملی چه عملکردی از خود در جام‌جهانی به جای خواهد گذاشت.

هری ویلسون: بین زوج باتجربه خط میانی ولز یک نام آشنا دیگر نیز به چشم می‌خورد که البته از نظر سنی در شرایط بهتری قرار دارد. هری ویلسون هافبک 25ساله باشگاه لیگ‌برتری فولام که هم توانایی بازی در پست هافبک میانی را دارد و هم می‌تواند در پست‌های هافبک کناری به میدان برود.

 

مهاجمان:

تیم ملی ولز فقط گرت بیل نیست

کیفر مور: پیکان خط حمله ولزی‌ها به احتمال زیاد در جام‌جهانی به این بازیکن سپرده شود. کیفر مور بازیکن باشگاه بورنموث است و با 30سال سن تنها 28بازی ملی در کارنامه دارد. این مهاجم تنها 9 بار موفق به گلزنی با پیراهن این کشور شده است.

دنیل جیمز: نامی آشنا برای طرفداران فوتبال. وینگر چپ سابق منچستر یونایتد و حال حاضر فولام در لیگ‌برتر انگلیس که در مقدماتی جام‌جهانی عملکرد خوبی از خود به جا گذاشته است و آماده تجربه اولین جام‌جهانی خود است. این وینگر 24ساله در 38بازی برای ولز به میدان رفته است و انتظار می‌رود این آمار در جام‌جهانی افزایش پیدا کند.

گرت بیل: و حالا فوق ستاره! گرت بیل با سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌های رئال مادرید و تاتنهام و الان هم لس‌آنجلس اف‌سی بدون شک بزرگترین نام در ترکیب فعلی تیم ملی ولز است و انگیزه‌های زیادی برای حضور در این تورنومنت دارد. بیل 33ساله در 108بازی که با پیراهن کشورش انجام داده موفق به زدن 39گل شده است. البته گرت بیل در تاریخ 19اوت دچار مصدومیت شده است و مدت زمان دوری او از ترکیب به طور دقیق مشخص نیست و باید منتظر ماند و دید که آیا به احتمالا آخرین جام‌جهانی که شانس حضور در آن را دارد می‌رسد یا نه!

تا رویارویی با تیم ملی ایران پیش‌بینی‌ها در مورد ترکیب ولز ادامه خواهد داشت ولی بر اساس ترکیبی که در مقدماتی جام‌جهانی بیشتر استفاده کرده‌اند می‌توان انتظار حضور بازیکنان نام برده شده در چینش احتمالی را داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز