خبرگزاری کار ایران

آشوبی: پرسپولیس 3 امتیاز ارزشمندی مقابل مس رفسنجان گرفت

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۷۷۵۶

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص دیدار این تیم مقابل مس رفسنجان صحبت کرد.

به گزارش ایلنا، فرزاد آشوبی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص دیدار سرخپوشان مقابل مس رفسنجان صحبت کرد.

بعد از برد مقابل مس رفسنجان، روند پرسپولیس را بعد از خللی که در امتیازگیری برای این تیم به وجود آمده بود چگونه ارزیابی کردید؟

 تا قبل از بازی مقابل تراکتور شرایط امتیازگیری پرسپولیس بسیار خوب بود اما با اتفاقاتی که از بیرون به این تیم القا شد احساس و حالت خوب از پرسپولیس گرفته شد تا به نوعی تیم در دو بازی از فرم مطلوب به دور باشد و سپری کردن این دوران هم مدتی زمان برد. با وجود این پرسپولیس بعد از شکست مقابل تراکتور در مقابل سپاهان بازی متعادلی را ارائه داد. در مقابل مس رفسنجان هم خصوصاً در نیمه دوم پرسپولیس می‌توانست بازی بهتری را با توجه به فضای خوبی که بین مدافعان و هافبک‌های این تیم وجود داشت طراحی کند که این مهم بخوبی انجام نشد. پرسپولیس سه امتیاز با ارزش بازی مقابل تیم رفسنجانی را دشت کرد و به خواسته‌اش هم رسید اما هنوز هارمونی و درک ویژه و همکاری‌های مؤثر به ویژه در خط حمله دیده نمی‌شود به همین دلیل هم از فضاهای متعددی که در بین بازیکنان مس رفسنجان وجود داشت استفاده نشد تا در نهایت سرخپوشان با یک گل اختلاف، تیم مس رفسنجان را از پیش رو بردارند.

 فکر نمی‌کنید که پرسپولیس باید از دو مهاجم خصوصاً در بازی‌های خانگی‌اش استفاده کند؟

 در این رابطه باید دید چه طرح و ایده‌ای پشت این موضوع قرار دارد. از طرفی بازی کردن با دو مهاجم یعنی اینکه با دو هافبک میانی بازی کنید و عملاً یک شماره هشت را در اختیار داشته باشید که به پرسپولیس کمک می‌کند. جای چنین بازیکنی در پرسپولیس خالی است. البته در دو سه بازی سروش این کار را انجام می‌داد اما سروش هم نزدیک به دروازه حریف بازی می‌کرد به همین دلیل مشکلی برای استفاده از روش 1-3-2-4 وجود ندارد و شرح وظایف باید به گونه‌ای باشد که در فاز حمله بهتر در کارهای هجومی بازی کنند و به نوعی با یک روش در تمامی بازی‌ها شرکت داشته باشند.

در رابطه با دو بازی که پرسپولیس مقابل ملوان و مس کرمان تا قبل از مسابقات جام جهانی دارد چه صحبتی دارید؟

 پرسپولیس باید با دو تیمی بازی کند که از لحاظ جدولی از جایگاه خوبی برخوردار نیستند اما با وجود این باید حداکثر استفاده را از این مسابقات و امتیازاتش ببرد. دو تیمی که به لحاظ انگیزشی قطعاً انگیزه بسیار بالایی مقابل پرسپولیس دارند به همین دلیل بازی‌های راحتی را متصور نیستم اما قطعاً ارزش این شش امتیاز قبل از جام جهانی بسیار بالاست هر چند صدرنشینی از حالا خیلی مهم و تأثیر‌گذار نیست. در این بین برای پرسپولیس نکته مهم به این مسأله باز می‌گردد که در زمین خودش و در بازی‌هایی که در زمین حریفان برگزار می‌شود تحت هر شرایطی برنده باشد و روند و شخصیت بالای خودش را برای قهرمانی حفظ کرده و تحت هر شرایطی در DNA بازیکنان پرسپولیس باشد.

فکر می‌کنید شکل گرفتن زوج لوکادیا و دیاباته شدنی است؟

 خیلی سخت است با توجه به مدل بازی دو مهاجم خارجی پرسپولیس آنها بتوانند مکمل خوبی برای یکدیگر باشند و در واقع اگر هر دو بازی کنند از هافبک‌ها یک بازیکن کم می‌شود به همین دلیل من خودم هم مخالف حضور هر دو مهاجم خارجی به طور همزمان در بازی‌ها هستم و معتقدم لوکادیا به‌عنوان مهاجم اصلی بازی کند و از دیاباته که فعلاً به شرایط خوبی هم نرسیده به‌عنوان بازیکن جایگزین استفاده شود.

در بین مدعیان چه تیمی را شانس اول برای قهرمانی می‌دانی؟

من فکر می‌کنم به لحاظ شخصیت تیمی و کیفیت فنی پرسپولیس بهترین تیم لیگ است و باقی تیم‌های مدعی به یک اندازه شانس دارند.

یحیی گل محمدی گفته که زمین خوب نداشتند به همین دلیل نتوانستیم خوب تمرین کنیم.

 صحبت کردن در این رابطه نیاز به اطلاعات دارد اما اگر سرمربی پرسپولیس این صحبت را داشته این موضوع را اصلاً اتفاق خوبی نمی‌دانم چون زمین خوب برای هر مربی و هر تیمی بسیار لازم است و جزو ضروریات یک تیم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز