خبرگزاری کار ایران

شبیه‌سازی تیم ملی در سپاهان مدل ایراندوست/ نگاه درست زردپوشان به فوتبال بانوان

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۳۷۳۱

تیم فوتبال بانوان سپاهان بعد از عقد قرارداد همکاری با زردپوشان سعی

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال سپاهان در یکم شهریور ماه 1401 مریم ایراندوست رسماً به عنوان سرمربی تیم فوتبال بانوان سپاهان انتخاب شد. البته این خبر خیلی تازه نبود چرا که ایلنا در چهارم تیرماه این خبر را اعلام کرده بود.(از اینجا بخوانید.) حتی آن زمان فضا روشن بود که شهبازی سرمربی سابق ذوب‌آهن به عنوان دستیار این سرمربی مشخص می‌شود و در گزارشی این موضوع را توضیح دادیم. (از اینجا بخوانید.

*دلیل برکناری سرمربی سابق سپاهان

سپاهان در سال‌های اخیر ترجیح داد با حفظ بیان محمودی روی نیمکت تیم بانوانش، رفته رفته به سمت قهرمانی حرکت کند. امکانات خوبی هم در اختیار این تیم قرار گرفت. در نهایت سال گذشته که سپاهان با 50 امتیاز در رده سوم قرار گرفت و برای دومین سال متوالی در سایه نمایندگان استان کرمان قرار گرفت، همان زمان مشخص شد که محمودی به پایان راه همکاری خود با سپاهان رسیده است.

اما واقعیت این بود که استان کرمان در بخش فوتبال بانوان قوی‌تر بودند و در نقاط ضعف خود با جذب بازیکنان بزرگ ملی‌پوش برای کسب عنوان قهرمانی تلاش کردند. طبیعتاً پرداختی این تیم‌ها از نظر میزان پرداختی در فوتبال بانوان، در سطح خوبی قرار داشت. از سوی دیگر در فوتبال بانوان ارتباط بین سرمربی و بازیکنان برای قبول پیشنهاد کاری اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل مرضیه جعفری و مریم جهان نجاتی در جذب ستاره‌ها روند موفق‌تری دنبال کردند. 

مربی سابق تیم ملی چطور به سمت سپاهان رفت؟

مربی سابق تیم ملی در روز 23 خرداد 1401 از سمتش برکنار شد. اگر چه قرارداد رسمی او در 28 اسفند 1400 به پایان رسیده بود. هرچند او در شهر انزلی آکادمی تاسیس کرده و قصد دارد از رده‌های پایین تیمش را به لیگ برتر بانوان برساند. با این حال چند پیشنهاد همکاری متفاوت باعث شد او به هدایت تیم‌های حرفه‌ای‌تر فکر کند. آنطور که این سرمربی اعلام کرد او چهار جلسه با مدیران سپاهان داشت تا دو طرف خواسته‌های خود را عنوان کنند. به نظر می‌رسد یکی از اهداف باشگاه سپاهان توجه به پیشرفت و شناسایی استعدادهای اصفهانی فوتبال بانوان است.از طرف دیگر ایراندوست تمایلی برای ادامه همکاری با ملوان نداشت. 

شبیه‌سازی تیم ملی در سپاهان مدل ایراندوست/ نگاه درست زردپوشان به فوتبال بانوان

*کوچ ستاره‌های ذوب‌آهن به سپاهان

در همین حال قضیه انحلال دیگر نماینده فوتبال اصفهان، ذوب آهن هم به کمک سپاهان آمده است. با توجه به اینکه بازیکنان ملی پوش سبزپوشان ارتباط بسیار خوبی با ایراندوست دارند و قصد آنها تلاش برای کسب عنوان قهرمانی است، رفته رفته شاهد جذب بازیکنان گاندوها توسط سپاهان هستیم. جذب زهره کودایی و الهام فرهمند در چنین پازلی کاملاً طبیعی است. ناگفته نماند که سپاهان در فصل گذشته از ناحیه دروازه‌بان مشکل داشت و حتی قصد داشت در نیم فصل دروازه‌بان به خدمت بگیرد. اما دروازه‌بان مدنظر محمودی نتوانست از باشگاهش رضایتنامه بگیرد. 

شبیه‌سازی تیم ملی در سپاهان مدل ایراندوست/ نگاه درست زردپوشان به فوتبال بانوان

به نظر می‌رسد در این فصل 3 تیم مشابه با تیم ملی داریم: خاتون بم، شهرداری سیرجان، سپاهان اصفهان.

*پاشنه آشیل سپاهان مدل ایراندوست

با توجه به تغییرات در سطح فدراسیون فوتبال،‌ این امکان وجود دارد که در سطوح مختلف فوتبال بانوان هم تغییرات ایجاد شود. اگر ایراندوست بعد از قرارداد با سپاهان همچنان بخواهد پیگیر حواشی و شرایط پیرامون تیم ملی باشد قطعا در رقابت با تیم‌های قدرتمند خاتون بم و شهرداری سیرجان از کورس قهرمانی جا می‌ماند. ضمن اینکه این مربی اهل انزلی به خوبی باید بداند که در شهر زادگاهش همراهی زیادی با او شد، شاید در اصفهان کمی فضا برای او متفاوت باشد. اگر این مربی در فصل اول حضورش در اصفهان نتواند قهرمان شود، نباید نا امید و سرخورده شود. بلکه فارغ از هرگونه حواشی و اختلاف سلیقه باید به حرکت درستی که شروع کرده ادامه بدهد. 

شبیه‌سازی تیم ملی در سپاهان مدل ایراندوست/ نگاه درست زردپوشان به فوتبال بانوان

*وعده عملی نشده سرخابی‌ها 

استقلال و پرسپولیس فصل گذشته نتواستند مجوز حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند و به همین دلیل از دور رقابت‌ها کنار رفتند. در همین حال شنیده می‌شد که سرخابی‌ها قصد تشکیل تیم فوتبال بانوان را دارند، با این حال این صحبت‌ها تنها در حد گمانه‌زنی باقی ماند. ذوب‌آهن هم به دلایل مسائل مالی از ادامه تیمداری بانوان انصراف داد. گل‌گهر هم تنها در سطح آکادمی فعالیت می‌کند.

با این حال جای شکرش باقیست که سپاهان برخلاف رویه تیم‌های شناخته شده لیگ برتر آقایان، در این حوزه به تقویت تیمش پرداخته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز