خبرگزاری کار ایران

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر؛ حضور پررنگ استقلالی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۷۹۷۸

استقلال با عملکرد خوبش مقابل ملوان بیشترین نماینده را در تیم منتخب هفته دوم دارد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر هم پنجنشبه و جمعه با انجام 8 دیدار برگزار شد و به پایان رسید. مطابق رسم هر دوره لیگ برتر و هفته‌های مختلف هر فصل تیمی منتخب از برترین بازیکنان تیم‌ها که در این هفته از رقابت‌ها عملکرد خوبی در ترکیب داشتند و توانستند برای تیم‌شان مفید عمل کنند تشکیل دادیم. با تیم منتخب هفته نخست لیگ برتر همراه ما باشید:

 

دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر؛ حضور پررنگ استقلالی‌ها

اگرچه این روزها به عملکرد پرسپولیس در دو هفته ابتدایی لیگ برتر انتقادات زیادی وارد می‌شود ولی بازهم نمی‌توان از نمایش خوب بیرانوند در بازگشت به ترکیب این تیم در دو هفته ابتدایی خصوصاً بازی دوم مقابل فولاد خوزستان چشم پوشی کرد که دو کلین شیت تا اینجای کار به نامش ثبت شده است. بیرانوند روز گذشته مقابل فولاد چند بار با واکنش های به موقع و جایگیری خوب خودش مانع گل زنی مهاجمان فولاد خوزستان شد و توانسته اطمینان خاطری برای سرخپوشان در دروازه باشد و حالا بازیکنان پرسپولیس مطمئن هستند روی هر توپی دروازه شان باز نخواهد شد. در روزی که تیم پرسپولیس خوب نبود، گلرش توانست از بهترین های هفته لقب بگیرد.

 

مدافع راست: مهدی شیری (فولاد خوزستان)

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر؛ حضور پررنگ استقلالی‌ها

مدافع راست تیم فوتبال فولاد در روزی که به ورزشگاه آزادی برگشته بود تا مقابل تیم سابقش پرسپولیس قرار بگیرد و علیرغم شعارهایی که از روی سکوها علیهش داده شد توانست روز خوبی را رقم بزند و بهترین بازیکن تیمش لقب گرفت. شیری که به هماهنگی خوبی با وریا غفوری در سمت راست رسیده است، با 4 قطع پاس و 9 دفع توپ و 10 بازیابی توپ عملکرد دفاعی قابل قبولی از خودش در زمین به جا گذاشت و با 2 پاس کلیدی توانست در فاز هجومی هم به تیمش کمک کند و موقعیت گل ایجاد کند که با بدشانسی و بی دقتی مهاجمان فولاد از دست رفت.

 

مدافع میانی: عارف غلامی (استقلال)

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر؛ حضور پررنگ استقلالی‌ها

استقلال در خط میانی در دو بازی گذشته اوضاع و احوال خوبی نداشته است و این بیشتر به سبک بازی هجومی و جدید این تیم با ساپینتو برمی‌گردد که آبی پوشان به آن عادت ندارند و هنوز در فضای سیستم بسته فرهاد مجیدی هستند. از همین رو در بازی با سپاهان و نیمه اول دیدار با ملوان سه بار دروازه استقلال باز شد موقعیت‌های قابل توجهی هم به جز این سه گل به حریف دادند ولی در نیمه دوم با تغییر سیستم و تبدیل آن به چهار دفاعه اوضاع تغییر کرد. عارف غلامی در این سیستم توانست هم عملکرد دفاعی خوبی از خودش به نمایش بگذارد و هم گل نخست آبی ها را به ملوان زد تا از این طریق کمک دیگری هم به تیمش کرده باشد و یکی از خوب های استقلال در هفته دوم بود.

 

مدافع میانی: مهران موسوی (آلومینیوم)

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر؛ حضور پررنگ استقلالی‌ها

آلومینیوم توانست در هفته دوم لیگ برتر مقابل صنفعت نفت به برتری برسد و یک گل بزند و با دفاع خوب از آن سه امتیاز مهم و حیاتی به دست بیاورد. مهران موسوی، مدافع بلند قامت میانی آلومینیوم که روز کم اشتباهی را در این بازی پشت سر گذاشت بهترین بازیکن تیمش لقب می‌گیرد و یکی از برترین‌های هفته است. او یک قطع پاس و 9 دفع توپ در طول نود دقیقه داشت و در کنارش 8 نبرد موفق و 5 بازیابی توپ به ثبت رساند تا در فاز دفاعی بی نقص ظاهر شود.

 

مدافع چپ: میلاد خدایی (مس کرمان)

مس کرمان پدیده هفته دوم بود و توانست با برتری پر گل سه بر صفر مقابل پیکان در دیدار خانگی تعجب‌ها را به خود بر بیانگیزد. مسی‌ها هم در فاز دفاعی تیم خوبی بودند و هم در خط حمله به خوبی با کار کردن روی نقاط ضعف پیکانی‌ها به سمت دروازه تیم حریف حمله ور شدند و سه بار هم به گل رسیدند. نارنجی‌پوشان کرمان بازیکن خوب در این بازی زیاد داشتند و به نمایندگی از خط دفاعی این تیم میلاد خدایی در تیم منتخب هفته قرار می‌گیرد که هم اجازه نفوذ از جناح خودش را به پیکانی‌ها نداد و هم در حمله توانست کمک حال تیمش باشد و چند پاس خوب در طول بازی ارسال کرد.

 

هافبک دفاعی: رضا اسدی (تراکتور)

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر؛ حضور پررنگ استقلالی‌ها

آخرین دوران اوجی که پیش از این از رضا اسدی سراغ داشتیم مربوط به حضورش در ترکیب تیم تراکتور بود و حالا با بازگشت به تبریز و پوشیدن دوباره لباس این تیم شاهد عملکرد درخشان دوباره از سوی وی هستیم. اسدی در بازی مقابل ذوب آهن به خوبی حلقه اتصال خط دفاع و خط حمله تیمش بود و هم در کار تخریبی و مقابله با طراحی حملات ذوبی‌ها به خوبی ایفای نقش کرد و هم در پخش کردن توپ از نیمه زمین برای مهاجمان هم تیمی قابل قبول کار کرد و اوج کارش هم گل یک امتیازی در ثانیه‌های پایانی بازی بود که تراکتور را از دومین شکست پیاپی در فصل جدید نجات داد تا در بین برترین‌های هفته قرار بگیرد.

 

هافبک میانی: مهدی حسینی (مس رفسنجان)

 

در کنار درخشش مس کرمان، دیگر تیم همنام و هم استانی هم روز خوبی را در هفته دوم داشت و توانست نمایش چشم نوازی مقابل شاگردان امیر قلعه نویی داشته باشد تا جایی که سرمربی گل گهر اعتراف کرد تیمش شایسته تک امتیازی که از این دیدار دشت کرد نبود. مسی‌ها نبض بازی را به طور کامل در اختیار داشتند و بارها موقعیت روی دروازه گل گهر ساختند که تبدیل به گل نشد. ستاره این تیم هم در دربی استان کرمان مهدی حسینی هافبک میانی این تیم بود. حسینی 12 نبرد موفق، دو پاس کلیدی، دو قطع پاس و 3 دفع توپ در طول 90 دقیقه از خودش به جا گذاشت و ستاره تیمش در زمین بود.

 

هافبک هجومی: یاسین سلمانی (سپاهان)

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر؛ حضور پررنگ استقلالی‌ها

جوان رعنای سپاهان امسال آمده تا ستاره تیمش باشد و در هفته دوم با بازوبند کاپیتانی موفق شد مثل هفته نخست برای تیمش گل زنی کند و به برتری طلایی پوشان در گام دوم و شش امتیازی شدنشنان که آنها را به صدر جدول فرستاد کمک بسزایی کرده باشد. یاسین سلمانی به جز گلی که زد بازهم موقعیت گلزنی و البته دادن پاس گل داشت که از دست رفت. او یک پاس کلیدی، 2 قطع پاس و 10 بازیابی توپ در میانه میدان برای تیمش داشت و بهترین بازیکن تیمِ مورایس در هفته دوم مقابل نساجی بود که اتفاقا ایستادگی خوبی در این هفته جلوی سپاهان داشت.

 

هافبک هجومی: محمد امین کاظمیان (مس کرمان)

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر؛ حضور پررنگ استقلالی‌ها

درخشش مس کرمان در هفته دوم جلوی پیکان مرهون درخشش بازیکنان این تیم بود و سرآمد بازیکنان تیمش بود که در پست پشت مهاجم توانست عملکرد خیلی خوبی از خودش به نمایش بگذارد و یکی از سه گل تیمش در این بازی را هم به ثمر رساند و فرصت هایی هم برای هم تیمی های خود خلق کرد. او 3 دریبل موفق داشت و 10 نبرد موفق و 3 بازیابی توپ تا در آن قسمت و منطقه حساس و مهم زمین بتواند کمک شایانی به حفظ بار هجومی تیمش داشته باشد و اگر در ادامه بتواند چنین کیفیتی از خودش به نمایش بگذارد یکی از پدیده های فصل جدید لیگ برتر خواهد بود.

 

هافبک هجومی: کوین یامگا (استقلال)

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر؛ حضور پررنگ استقلالی‌ها

حتی در شرایطی که استقلال مقابل ملوان بد بازی می‌کرد خصوصاً در نیمه اول این کوین یامگا بود که عملکرد قابل قبولی داشت. او به عقب می‌آمد، توپ گیری می‌کرد، استارت های انفجاری می‌زد و با استفاده از فاکتور سرعت و گام های بلندش از خط دفاع حریف عبور می‌کرد و برای تیمش موقعیت گل می‌ساخت. یامگا دو توپ خیلی خوب به محوطه جریمه ملوان در نیمه نخست انتقال داد که یکی از آنها را شهباززاده با بی دقتی از دست داد و یکی دیگر را هم خودش به سمت دروازه زد ولی هوشیاری گلر ملوان مانع فروپاشی دروازه شد ولی یامگا در نیمه دوم زهر خودش را به حریف ریخت و پاس هوشمندانه او به قایدی با فرصت طلبی این بازیکن همراه شد و گل پیروزی بخش آبی ها به ثمر رسید.

 

مهاجم: مهدی قایدی (استقلال)

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر؛ حضور پررنگ استقلالی‌ها

کمتر کسی فکرش را می‌کرد قایدی تازه به استقلال اضافه شده پس از چند ماه دوری از شرایط بازی و تمرینی و بدون پشت سر گذاشتن تمرینات مهم پیش فصل به این زودی‌ها به ترکیب استقلال اضافه شده و بتواند بازیکن مثمر ثمری باشد ولی 25 دقیقه فرصت برای او کافی بود تا به زمین بیاید و معادلات بازی را یک تنه تغییر دهد. در دقایقی که استقلال گل تساوی را به ملوان زده بود و تحت فشار قرار گرفته بود قایدی یک گل به ثمر رساند و تیشم را پیش انداخت و در ثانیه‌های پایانی بازی روی تکنیک ناب خودش یک پنالتی از تیم حریف گرفت که سومین گل تیمش در این بازی بود و یک برد خوب برای آبی‌های پایتخت در هفته دوم به ثبت رسید.

 

تیم منتخب هفته دوم لیگ برتر؛ حضور پررنگ استقلالی‌ها

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز