خبرگزاری کار ایران

تغذیه مانع موفقیت بازیکنان ایرانی در شرق آسیا است

شفیعی: بنگلادشی‌ها به حجازی احترام زیادی قائل هستند / خشن نیستم با تمام توانم بازی می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۱۰۶۴

بازیکن تیم فوتبال باشوندارا بنگلادش گفت: خشونت در بازی؟ است این را خودم نمی‌توانم خیلی نظر بدهم اما معتقدم با هر تیمی قرارداد امضا می‌کنم با تمام توانم باید بجنگم.

خالد شفیعی در گفتگو با ایلنا، در خصوص آخرین شرایطش در لیگ فوتبال بنگلادش اظهار داشت: خدارا شکر شرایطم خوب است. در دو سال اخیر قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شدیم و شرایط خوبی داریم. در مسابقات AFC کاپ هم حضور داشتیم.

وی در رابطه با اینکه آیا از لیگ برتر ایران پیشنهاد دریافت کرده است، تصریح کرد: در هفته‌های اخیر از لیگ ایران پیشنهاد داشتم اما چون بازیها به پایان نرسیده بود، منتظر ماندم لیگ تعطیل شود. در تعطیلات درباره بازگشت به فوتبال ایران تصمیم می‌گیرم.

بازیکن تیم فوتبال باشوندارا بنگلادش در پاسخ به این سوال که چرا بازیکنان ایرانی نمی توانند معمولا در فوتبال شرق آسیا موفق نیستند، عنوان کرد: شما نمی‌توانید به طور کلی نام ببرید. باید نام تیم آن کشور را بگویید. مثلا در فوتبال کره جنوبی، سطح فوتبالش خیلی بالا است و لژیونرهای خیلی خوبی در این فوتبال بازی می‌کنند. بحث دیگر از نظر تغذیه است به هر حال فرهنگ این کشورها کمی با فرهنگ ما متفاوت است. خودم وقتی به کره جنوبی رفتم نیم فصل آنها بود و نتوانستم با بدنسازی خوبی وارد مسابقات شوم. همین موضوع باعث شد مصدوم شوم و چند هفته را از دست دادم.

شفیعی پیرامون آخرین شرایط تیم فوتبال تراکتور عنوان کرد: چند سال در این تیم بازی کردم مسلماً در تبریز هواداران خیلی پرشور هستند و به تیم علاقه دارند. در این فصل چندبازیکن خارجی خوب جذب شده است و خوشحالم کاپیتان سابقم مهدی کیانی به تیم بازگشته است. ضمن اینکه قربان بردیف سابقه زیادی در لیگ روسیه دارد که این موضوع هم می‌تواند به نتایج تیم تراکتور کمک کند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا نسبت دستمزدهای بازیکنان فوتبال در ایران و فوتبال شرق آسیا مانند کره جنوبی چطور ارزیابی می‌کند، گفت: قطعاً پولی که در کره‌جنوبی به بازیکنان پرداخت می‌شود و میزان آن قابل مقایسته با فوتبال ایران نیست. در فوتبال ایران شاید شما بر سر دریافت یک مبلغی توافق کنید اما بخش زیادی از آن پول را به دلیل شرایط اقتصادی باشگاه شاید دریافت نکنید. هر وقت هم به مشکل برمی‌خورید باید سراغ مدیرعامل باشگاه بروید و زمان زیادی منتظر بمانید تا در صورت ارائه وقت ملاقات شاید بخشی از مبلغ قرارداد شما را پرداخت کنند.

بازیکن باشوندارا در خصوص آب و هوای بنگلادش و تاثیر آن بر کیفیت بازی‌ها گفت: هوای بنگلادش شرجی است و این موضوع روی کیفیت بازی‌ها و زمین مسابقه تاثیر می‌گذارد و حتی امکان مصدومیت بازیکنان را بالا می‌برد. برای خودم شرایط شرجی اینجا بسیار اذیت کننده بود. اما در کل حضور بزرگانی مانند شادروان حجازی، آقای بیژن طاهری و... باعث شده است که بنگلادشی‌ها به فوتبالیست‌ها و مربیان ایرانی احترام زیادی قائل و اعتماد زیادی به سبک بازی ما داشته باشند.

شفیعی درباره اینکه شبیه «جنارو گتوزو» خشن بازی می‌کند، تصریح کرد: پست بازی‌ام با گتوزو فرق می‌کند. اگر منظورتان خشونت در بازی است این را خودم نمی‌توانم خیلی نظر بدهم باید دیگرانی که بازی‌ام را دیده‌اند نظر بدهند. اما معتقدم با هر تیمی قرارداد امضا می‌کنم باید با تمام توانم بجنگم تا بهترین عملکرد را داشته باشم. طبیعتاً پست دفاع شرایط خاص خودش را دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز