خبرگزاری کار ایران

غلامعلی: امیدوارم مهاجرین به صورت سهمیه در فوتبال ایران بازی کنند / تیم امیدهای پرسپولیس را به چالش کشیدیم

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۸۵۲

سرمربی تیم مهاجرین افغانستان درباره آماده سازی این تیم و برنامه‌های پیش روی شاگردانش صحبت کرد.

عباس غلامعلی، سرمربی تیم مهاجرین افغانستان در گفتگو با ایلنا درخصوص انتخاب بازیکنان این تیم و آماده سازی آن‌ها اظهار داشت: حدود 500 از بچه‌های مهاجرین در سراسر کشور برای تست به تهران آمدند و با توجه به محدودیتی که داشتیم 23 نفر را انتخاب کردیم. رنج سنی این بازیکنان از 17 تا 22 سال است که برای تیم ملی زیر 23 سال افغانستان انتخاب می‌شوند. 

او ادامه داد: حدود 90 درصد از تیم ملی زیر 23 سال افغانستان از همین بچه‌ها هستند چراکه تیم ملی آن‌ها در واقع دیگر انسجامی ندارد و قرار برای مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا آماده شوند. 

غلامعلی افزود: طی 4 روز تست گیری انجام شد و تا دو هفته دیگر فرصت داریم که این بچه ها را آماده کنیم. سپس به شهر کابل سفر می‌کنیم و یک تورنمنت چهارجانبه آنجا برگزار می‌شود. ما یک بازی با تیم‌های امید استقلال انجام دادیم که در فرصت کم نکات تاکتیکی را به آن‌ها اعلام کردیم.

سرمربی تیم مهاجرین درباره شرایط بازیکنان انتخاب شده، عنوان کرد: آن‌ها بسیار بازیکنان با استعدادی هستند ولی به صورت آکادمیک بازی نکرده اند و مدیریت نشده اند. از لحاظ فنی و فردی واقعا قابل توجه هستند و می توانند جزو لژیونرها باشند. متاسفانه طبق قانونی که از سال 96 وجود دارد بازیکنان مهاجر نمی توانند اینجا بازی کنند و لیگ افغانستان هم قوی و پویا نیست که بتوانند خودی نشان بدهند. این مشکل باعث شده که عقب بیفتند و شبانه روزی با این بچه‌ها کار می‌کنیم.

او درمورد دیدار با تیم امیدهای استقلال عنوان کرد: این بازی فیزیکی و خوب بود. خیلی تیم چغری هستند و چون رده امید نزدیک به بازیکنان بزرگسال هستند اغلب ملی پوش در رده امید و جوانان هستند. بچه های ما با توجه به شرایطی که داشتند توانستند یک بر صفر پیروز شوند.

غلامعلی درباره تقابل با تیم امیدهای پرسپولیس همچنین بیان کرد: پرسپولیس با نفرات کامل مقابل ما بازی کرد و به شدت تیم مدعی‌ای هستند. تا دقیقه 75 بازی بدون گل با تساوی دنبال می شد. حتی مربی پرسپولیس هم اعتراف کرد که آن‌ها را به چالش کشیدیم. آن ها خودشان تیم بزرگسالان پرسپولیس را به چالش کشیدند و مقابل ما اما کار بسیار سختی داشتند. استراتژی ما اینطور است که در دو نیمه دو تیم متفاوت را به میدان می فرستیم تا نقاط قوت و ضعف آن‌ها را بشناسیم. به این ترتیب چون شاکله تیم تغییر کرده بود در نیمه دوم از روی یک کرنر و یک پنالتی گل خوردیم.

غلامعلی درمورد حمایت‌ها از تیم مهاجرین همچنین گفت: این تیم از سوی فدراسیون فوتبال افغانستان، سفارت افغانستان در ایران و همچنین کمیته ملی المپیک این کشور از بچه‌ها حمایت دارند. از سوی ایران هم حمایت‌هایی صورت می گیرد تا برای سفرهای خارج از کشور مشکل نداشته باشند. از نظر مالی هم چند اسپانسر وجود دارد و مشکلی از این نظر وجود ندارد. تمرینات تیم در زمین 17 شهریور برگزار می‌شود و برنامه‌ها را دنبال می‌کنیم.

سرمربی تیم مهاجرین افغانستان درباره برنامه‌های پیش روی این تیم گفت: با تیم های ملی نوجوانان و جوانان ایران هماهنگی هایی را انجام داده ایم که بتوانیم دو بازی انجام بدهیم. چون بحث آماده سازی وجود دارد در همین بازی های دوستانه نقاط قوت و ضعف را بررسی می کنیم تا خیلی بازی های بهتری انجام بدهیم.

او همچنین درباره همکاری با این بازیکنان اظهار داشت: من چندین سال است که با تیم مهاجرین کار می کنم. به شدت بازیکنان مستعدی هستند. در فوتسال رده دوم را در بازی های آسیایی به دست آوردند. دلخوشی دیگری به غیر از ورزش ندارند و انسان های متعهدی به ورزش حرفه ای هستند. از موقعیت هایی که به دست می آورند بسیار قدردان هستند. فیزیک قوی‌ای دارند و اگر راهکار درست را به آن‌‎ها نشان بدهید به دنبال تنبلی نیستند. امیدوارم که این بچه‌ها به صورت سهمیه در فوتبال ایران بازی کنند. مثلا هر تیمی 5 سهمیه برای تمام رده ها داشته باشد چون حق‌شان است و در این کشور زندگی می‌کنند. اگر به صورت محدود هم چنین اجازه ای به آن‌ها داده شود خیلی خوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز