خبرگزاری کار ایران

بیداریان: خوشحالیم دو شناگر از نصف جهان راهی مسابقات جهانی شدند/ طرح شنا هفت سطح حضور رئیس فدراسیون جهانی شنا افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۴۷۹

عضو اسبق تیم ملی شنا درباره درخشش نمایندگان کشورمان و طرح های فدراسیون شنا و هیئت استان تهران با ایلنا صحبت کرد.

محمد بیداریان دبیر هیئت شنا،شیرجه و واترپلو استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، درباره فعالیت و رویداد های پیش رو اظهار کرد: هیئت شنا شیرجه و واترپلو استان تهران در زمینه برگزاری کلاسهای آموزشی، بازآموزی و قهرمانی در دو بخش بانوان و آقایان و همچنین کمیته استعدادیابی فعالیت‌های مثبتی را از ابتدای سال 1401 داشته و اقدامات خوبی را انجام داده است.

قهرمان اسبق تیم ملی شنا در ادامه افزود: در بخش استعداد یابی همانطور که می‌دانید امسال سومین دوره المپیاد برتر ایرانیان قرار است در مردادماه برگزار شود. تیم های شنا، شیرجه و واترپلو در بخش دختران و پسران هم در مرحله آمادگی داریم تا بعد از ابلاغ آئین نامه بتوانیم انتخابی آنها را برگزار کنیم که مانند سال 1398 که آخرین دوره‌ای بود که برگزار گردید، امیدواریم بتوانیم با حداکثر مدال همچون گذشته نتایج خوب و درخوری را بدست آوریم و خروجی خوبی را از این مسابقات کسب کنیم.

او ادامه داد: در سال 98 خروجی مسابقات شنا شیرجه و واترپلو استان تهران در کل 57 مدال کسب کرد که 24 تا از از این مدال ها متعلق به دختران استان تهران بوده است. بعد از این مسابقات جلسات متعددی که در هیئت برگزار شد و کمیته فنی شنا تصمیم گرفت لیگ مدارس شنا را در دو بخش دختران و پسران برگزار کند که آئین نامه آن در حال تنظیم و بررسی می‌باشد که انشالا بتوانیم در اواخر تابستان 1401 شاهد برگزاری اولین دوره این رقابت‌ها باشیم.

بیداریان درواکنش به برگزاری مسابقات در روز جهانی فینا عنوان کرد: در تیرماه مسابقات روز جهانی فینا را خواهیم داشت که به صورت سراسری در کل کشور برگزار خواهد شد.

دبیر هئت شنا در ادامه صحبت‌هایش بیان کرد: ما سال گذشته برنامه ریزی کرده بودیم مسابقات جایزه بزرگ دختران  را برگزار کنیم که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کووید 19 مجبور به لغو این برنامه شدیم. امیدواریم در سال جاری بعد از رقابت‌های المپیاد استعداد های برتر این مسابقات را پیگیری کنیم.

او درباره برنامه‌های فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در سال جاری گفت: از سال گذشته طرح شنا هفت سطح در این فدراسیون مطرح شد که با کم شدن اپیدمی ویروس کرونا و بازگشایی اماکن آبی در سال 1401 بتوانیم این مسابقات را آغاز کنیم که  هم اکنون در حال تدوین آئین نامه این طرح هستند. این طرح به این صورت است که در سطح اول نوآموز بین رده سنی 5 تا 11 سال است که وارد استخر می‌شود شنا را فرا می‌گیرد و به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند تا 4 سطح را بطور کامل آموزش ببیند که در واقع همانند یک دوره 4 مرحله‌ای می‌باشد و بعد از آن می‌تواند وارد تیم شود و بطور حرفه‌ای تا سطح قهرمانی پیشروی داشته باشد.

دبیر کمیته ورزشکاران فراکسیون ورزش مجلس در ادامه اظهار کرد: در جلسه‌ای که در 21 خرداد ماه سال جاری برگزار شد، حسین المسلم رئیس فدراسیون جهانی شنا و حیدر فرمان مدیر بازیهای آسیایی و همچنین دکتر کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک، محسن رضوانی عضو هیات اجرایی و رئیس فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو و دکترعلی رغبتی مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و جمعی از مدیران کمیته وارد تهران شدند.

که در این جلسه پس از دیدار با دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور ، با دکتر سجادی وزیر ورزش و جوانان ، دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک دیدار داشته و یکی از برنامه های مورد توجه آنها نشست صمیمانه با جمعی از قهرمانان و نونهالان شنا، شیرجه و واترپلو کشورمان در راستای توسعه طرح جهانی “شنا برای زندگی و شنا برای همه” جهت توسعه ورزش های تحت پوشش فدراسیون بین المللی شنا در ایران بود. طرح شنا 700 بطور رسمی افتتاح گردید که صحبت‌هایی در این راستا هم انجام شد.

عضو اسبق تیم ملی شنا درباره اعزام دو نماینده کشورمان به مسابقات تصریح کرد: مسابقات جهانی شنا از 28 خرداد ماه لغایت 12 خرداد ماه سال جاری به میزبانی کشور مجارستان برگزار خواهد شد. مهرشاد افقری ورودی مسابقات جهانی را کسب کرد و بصورت مستقیم راهی مسابقات شده است. خدارا شکر شاهد حضور دو نماینده شایسته کشورمان در این مسابقا هستیم متین سهران و مهرشاد افقری جالب است که هردو شناگر اصفهانی هستند که برایشان آرزوی موفقیت و سلامتی را داریم و امیدواریم پرچم پر افتخار کشورمان را به اهتزاز دربیاورند و شاهد افتخار آفرینی‌شان باشیم.

او در پایان صحبتهایش افزود: باید بگویم فدراسیون شنا و هیئت ها حمایت های لازم را از شناگران داشته‌اند و خوشحالیم که در دوران شیوع ویروس کرونا پیگیری ها در راستای پیشرفت و اهداف بزرگی که داشتند انجام شده و آنها رها نشدند تا با افتخار امروز شاهد درخشش نمایندگانمان در رقابت‌های جهانی باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز