خبرگزاری کار ایران

استعفای سرمربی، جدایی ستاره ها و احتمال خروج مدیرعانل؛

بحران در اردوگاه زرد؛ خروج سپاهان از جمع مدعیان فصل جدید؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۹۵۵۸

باشگاه سپاهان در مرحله آماده سازی فصل جدید اوضاع خوبی تا کنون نداشته است.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال سپاهان که در لیگ بیست و یکم هم از رسیدن به عنوان قهرمانی بازماند و هفتمین فصل ناکامی خود در بالا بردن جام را هم پشت سر گذاشت، این روزها حال خوشی ندارد و اخبار جالبی پیرامون این باشگاه منتشر نمی‌شود. استعفای سرمربی، خروج یک به یک بازیکنان کلیدی و امضای قرارداد با سایر تیم‌ها، پیشنهاد منفی گزینه اصلی جانشینی نویدکیا و در نهایت صحبت‌هایی در مورد کنار رفتن محمدرضا ساکت از نیمکت این تیم روی‌ هم رفته نشان از اوضاع نا مناسب طلایی پوشان دارد که باعث نگرانی هواداران شده است. 

 

بحرانی که پیش از پایان فصل شروع شد

اوضاع نامناسب در سپاهان در نیم فصل دوم لیگ قبل شکل گرفت. مسایل و مشکلات درونی تیم روی نتایج تاثیر منفی گذاشته بود و کادرفنی هم تحت فشار مجبور به استعفا شد. استعفایی که در نهایت به قطع همکاری با مرزبان و ادامه همکاری با نویدکیا در شرایط جدید منجر شد و تغییرات هم نتیجه مثبتی نداد و سپاهان نه تنها به عنوان قهرمانی نرسید، که حتی نتوانست عنوان نایب قهرمانی فصل گذشته را تکرار کند و جام حذفی را هم با شکست مقابل آلومینیوم اراک خیلی زود از دست داد و در لیگ قهرمانان آسیا هم نتایج قابل قبولی نگرفت تا طلایی پوشان لقب ناکام فصل را بگیرند و در این شرایط انتظار می‌رفت سپاهان عزم خود را برای حضور قدرتمند در فصل بعدی جزم کرده باشد ولی اتفاقات و اخبار پیرامون این باشگاه حکایت دیگری دارد. 

 

خروج یک به یک ستاره‌ها 

هشت، نه ستاره کلیدی سپاهان در پایان فصل قراردادشان به پایان رسیده و تا این لحظه یا اقدام مثبتی برای تمدید با آنها صورت نگرفته یا خود آنها تمایلی به ماندن نشان نداده‌اند. 

دانیال اسماعیلی‌فر که ستاره کلیدی سپاهان در فصل گذشته بود اولین جداشده قطعی تیم است که روز گذشته با پرسپولیس قرارداد امضا کرد و حالا صحبت از جدایی نفراتی مثل گولسیانی، نورافکن (که البته یک فصل دیگر قرارداد دارد) سروش رفیعی و سجاد شهباززاده مطرح شده است. از سویی بازیکنانی مثل مسعود ریگی و کریستوفر کنت که فصل قبل با هزینه قابل توجهی جذب شدند هم قرار نیست فصل بعد با سپاهان ادامه دهند و به این افراد اسامی دیگری از جمله نژادمهدی، میرزایی و سلمانی را هم اضافه کنید که پیشنهاداتی دارند و ممکن است آنها هم فصل بعد در نقش جهان نباشند. البته در این میان ظاهراً توافقاتی با سلمانی صورت گرفته است که هنوز نهایی نشده است. 

 

استعفای محترمانه نویدکیا

اتفاقات هفته‌های پایانی فصل گذشته در کنار انتظار بالای هواداران سپاهان در رسیدن به قهرمانی و فشاری که بدون شک در فصل جدید شدیدتر احساس خواهد شد باعث شده نویدکیا تصمیم به قطع همکاری بگیرد و البته عدم تصویب برنامه‌های او در جلسه با هیات مدیره هم از دلایل اصلی این قطع همکاری و تمایل باشگاه به چنین موضوعی بوده است و به نوعی با استعفای نویدکیا احترام او به عنوان چهره شاخص تاریخ باشگاه حفظ شده است. نویدکیا قصد داشت برای فصل جدید برنامه‌های جدیدی برای سپاهان در نظر بگیرد و بازیکنان جوانی به خدمت بگیرد تا تیمی آینده دار تشکیل دهد ولی مسئولان سپاهان می‌دانند برای رسیدن به قهرمانی چقدر تحت فشار هستند و پا به این پروژه پر خطر نگذاشتند و همه اینها در مجموع به پایان کار نویدکیا در سپاهان بعد از دو سال منجر شد. 

 

ساکت هم رفتنی است؟

در مورد محمدرضا ساکت هم احتمال قطع همکاری با باشگاه سپاهان وجود دارد و این احتمال خیلی هم قوی است. ماجرای بازنشستگی او این روزها دوباره مطرح شده و از طرفی شنیده‌ها حاکی از خیز ساکت برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال دارد و این دو موضوع از دلایل اصلی قطع همکاری سپاهان و ساکت طی روزها و هفته‌های آتی است. البته طبق صحبت‌های انجام شده احتمالاً ساکت تا پایان فصل نقل و انتقالات بر مسند سپاهان باقی می‌ماند و سپس از این مجموعه جدا خواهد شد ولی در نهایت جدایی مدیر با تجربه‌ای مثل ساکت در این مقطع می‌تواند به زیان سپاهان تمام شود. چند گزینه هم برای جانشینی او نامشان مطرح شده است. 

 

گزینه اصلی داخلی منتفی شد

سپاهانی‌ها بعد از جدایی نویدکیا با چند گزینه داخلی وارد مذاکره شدند که اصلی‌ترین آنها جواد نکونام است که مورد توجه استقلال هم قرار گرفته بود. حضور در سپاهان پروژه به مراتب بی دردسرتری نسبت به استقلال برای نکونام محسوب می‌شود ولی در نهایت وی شب گذشته اعلام کرد قصد دارد با فولاد خوزستان ادامه همکاری دهد و بدین ترتیب حضورش در سپاهان هم منتفی شد. چند گزینه داخلی دیگر از جمله ساکت الهامی هم مطرح شده و باشگاه در حال بررسی گزینه‌های خارجی هم هست تا یکی را به خدمت بگیرد و باید دید در نهایت چه سرنوشتی در انتظار نیمکت این تیم است. سپاهانی‌ها نیم نگاهی هم به گابریل پین، مربی ایتالیایی استقلال داشتند که بحثش خیلی جدی مطرح نشد. 

 

بحران در اردوگاه طلایی؟

سپاهان فصل قبل را با ناکامی به پایان رسانده و هواداران ناراضی و عصبی هستند. محرم نویدکیا استعفا داده، ستاره‌ها در حال کوچ کردن هستند و خبری مبنی بر مذاکره با خریدهای جدید به شکل جدی هنوز مطرح نشده و در نهایت اینکه محمدرضا ساکت هم احتمال بالایی برای جدایی دارد و این ها همه نشان از اوضاع بحرانی یا نزدیک به بحران را در سپاهان دارد و با این وضعیت انتظار اتفاقات جالبی در ادامه نمی‌رود و چه بسا سپاهان به روزهای سخت چند فصل قبل خودش برگردد و اگر این شرایط تغییر نکند بعید است حتی با تیمی مدعی برای فصل بعد طرف باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز