خبرگزاری کار ایران

پلی آف مقدماتی جام جهانی

اسکاتلند- اوکراین؛ دوئل روحیه و فوتبال انگلیسی

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۸۳۲۲

تیم‌های فوتبال اسکاتلند و اوکراین در حالی به مصاف هم می‌روند که انگیزه مهمان بیشتر از میزبان است.

به گزارش ایلنا، تیم‌های اسکاتلند و اوکراین در چارچوب بازی پلی آف مقدماتی جام جهانی 2022 قطر از ساعت 23:15 امشب در ورزشگاه هامپدن پارک به مصاف هم خواهند رفت. این بازی به قضاوت دنی ماکلی داور اهل هلند برگزار خواهد شد. برنده بازی اسکاتلند و اوکراین به مصاف ولز خواهد رفت تا مشخص شود کدام تیم در گروه B جام جهانی قطر با انگلیس، آمریکا و ایران همگروه خواهد شد.

*ترس از روحیه زیاد مهمان

طبق آمار اسکاتلند در 5 مسابقه قبلی خود 3 برد و 2 تساوی تجربه کرده است. آنها در آخرین دیدار خود که مهمان اتریش بودند به تساوی 2 بر 2 رضایت دادند. تیم ملی اسکاتلند در مقدماتی جام جهانی قطر خوب ظاهر شد و با ۲۳ امتیاز پایین‌تر از دانمارک به عنوان تیم دوم گروه F مقدماتی جام جهانی در منطقه اروپا صعود کرد. اسکاتلند با ثبت ۱۷ گل از لحاظ هجومی آمار خوبی دارد.

اسکاتلند- اوکراین؛ دوئل روحیه و فوتبال انگلیسی

*بازیکنان معروف اسکاتلند

آندرو رابرتسون(بازیکن لیورپول)، اسکات مک‌تامینی(منچستریونایتد) و کیرن تیرنی(بازیکن آرسنال) از جمله شناخته شده ترین بازیکنان اسکاتلند هستند. بیشتر بازیکنان این تیم در لیگ جزیره شاغل هستند. به همین دلیل سبک بازی این تیم شباهت زیادی به انگلستان دارد.

اسکاتلند- اوکراین؛ دوئل روحیه و فوتبال انگلیسی

*سرمربی ناامید اسکاتلند

استیو کلارک، سرمربی اسکاتلند، در حالی که تیمش برای یک رویارویی هیجانی با اوکراین آماده می شود، برای رسیدن به جام جهانی 2022 قطر "ناامید" است. چرا که معتقد است اوکراین به لحاظ روحی و روانی در سطح بالاتری قرار دارد. در همین رابطه سرمربی تیم ملی اسکاتلند گفت: «آنها می‌خواهند برای نمایندگی کشورشان به قطر بروند، اما من ناامید هستم که با اسکاتلند به قطر بروم.»

اسکاتلند- اوکراین؛ دوئل روحیه و فوتبال انگلیسی

*سابقه اسکاتلند در جام جهانی

تیم ملی فوتبال اسکاتلند یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های ملی فوتبال جهان محسوب می‌شود، این تیم در سال ۱۹۵۴ اولین حضور در جام جهانی را تجربه کرده است. اسکاتلند تا کنون هشت مرتبه به جام جهانی صعود کرده است. این تیم در جام جهانی ۱۹۷۸ مقابل تیم ملی ایران به میدان رفت که با گل‌های اسکندریان (گل‌ به خودی) برای اسکاتلند و دانایی فرد برای ایران با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.

*مهمان جنگ زده اما با روحیه

اوکراین در 5 مسابقه قبلی خود 3 تساوی و 2 برد کسب کرده است. آخرین بازی این تیم مقابل بوسنی و هرزگوین بود که با پیروزی 2 بر صفر به پایان رسید. هدایت این تیم به عهده الکساندر پتراکوف است. اوکراین در گروه D مقدماتی جام جهانی در منطقه اروپا با 12 امتیاز پایین از فرانسه قرار گرفت و به پلی آف صعود کرد. زردپوشان بدون شکست و با 6 تساوی راهی مرحله بعد شدند.

اسکاتلند- اوکراین؛ دوئل روحیه و فوتبال انگلیسی

*سابقه اوکراین در جام جهانی

اوکراین تا کنون یک مرتبه توانسته به جام جهانی صعود کند که آن هم مربوط به جام جهانی 2006 آلمان است. آنها تلاش می‌کنند با پیروزی مقابل اسکاتلند و ولز راهی قطر شوند و برای دومین بار جام جهانی را تجربه کنند. آندری شوچنکو ستاره پیشکسوت اوکراین است که در تیم‌های میلان و چلسی به میدان می‌رفت و برای هواداران فوتبال شناخته شده است.

*تاثیر جنگ بر دیدار روحیه تیم ملی اوکراین

تقابل با اسکاتلند اولین مسابقه رقابتی اوکراین از زمان حمله روسیه به این کشور  خواهد بود، حتی افرادی که در این مسابقه بی‌طرف هستند احتمالاً در گلاسکو به تشویق مهمان می‌پردازند. به همین دلیل انتظار می‌رود آنها از نظر روحی دست بالا را در مسابقه داشته باشند. اوکراین در این مدت برای آماده‌سازی پیش از بازی مقابل اسکاتلند به اسلوونی رفته و یک کمپ تمرینی تشکیل داده است.

اسکاتلند- اوکراین؛ دوئل روحیه و فوتبال انگلیسی

*خط و نشان زینچنکو برای اسکاتلند

الکساندر زینچنکو بازیکن 25 ساله اوکراینی که به همراه منچسترسیتی در لیگ جزیره قهرمان شد یکی از معروف ترین بازیکنان تیمش است. او روز گذشته با حالتی ناراحت در نشست خبری حاضر و خواستار توقف جنگ بود، درباره بازی تیمش مقابل اسکاتلند گفت: «وقتی صحبت از فوتبال و تیم به میان می‌آید، ما رویای خودمان را داریم. ما می‌خواهیم به جام جهانی برویم، می‌خواهیم این احساسات باورنکردنی را به اوکراینی‌ها بدهیم، زیرا آنها در این لحظه بسیار شایسته آن هستند.»

اسکاتلند- اوکراین؛ دوئل روحیه و فوتبال انگلیسی

آندری یارمولنکو دیگر بازیکن معروف اوکراین است که در تیم وستهام بازی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز