خبرگزاری کار ایران

باقرزاده: احتمال برگزاری بازی‌های آسیایی خیلی کم است

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۱۵۱۷

نایب رئیس کمیته ملی المپیکعنوان کرد: با توجه به این که کنفدراسیون‌ها برنامه فشرده‌ای برای سال آینده دارند، برگزاری رقابت‌های آسیایی بعید به نظر می‌رسد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو؛ دکتر فضل الله باقرزاده، نایب رئیس کمیته ملی المپیک با حضور در برنامه « ورزش بدون ویرایش » درباره آینده کمیته ملی المپیک در دولت سیزدهم و انتخابات پیش روی آن گفتگو کرد.

فضل الله باقرزاده در آغاز با بیان این که برنامه ریزی برای انتخابات ریاست کمیته در روزهای پایانی سال 1400 صورت گرفته بود، اظهار کرد: در بحبوحه برگزاری انتخابات متوجه شدیم که در اساسنامه فدراسیون، بندی وجود دارد که بر اساس آن آیین نامه انتخابات باید به تصویب IOC ( کمیته بین المللی المپیک ) برسد. از این رو مجمع فوق العاده‌ای تشکیل شد و مقرر شد پس از مسابقات آسیایی این مراحل پیگیری شود.

وی افزود: آیین نامه‌ای که در هیئت اجرایی مصوب شد و در مجمع کمیته ملی المپیک به تصویب رسید اواخر اسفندماه به لوزان ارسال گردید و ما منتظر هستیم تا آیین نامه تایید شده به دست ما برسد. پیش بینی می‌شود انتخابات کمیته چند روز پس از پایان مسابقات کشورهای مسلمان یا پیش از این رقابت‌ها یعنی اواسط تیرماه برگزار شود.

نایب رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به پرسش مجری رادیو گفت‌وگو مبنی بر این که برنامه کمیته ملی برای کسب سهمیه المپیک 2024 پاریس با توجه به همزمان بودن با بازی‌های آسیایی چیست، توضیح داد: معتقدم امکان برگزاری بازی‌های آسیایی وجود ندارد چرا که این مسابقات در رنکینگ جهانی نقشی ندارد، از این رو از سال آینده به دلیل فرصت کوتاهی که تا المپیک باقی است، تمام تیم‌های ورزشی بر رقابت‌های جهانی متمرکز خواهند شد.

باقرزاده تاکید کرد: کمیته ملی المپیک از هم اکنون برای حفظ سطح تیم‌ها در رنکینگ جهانی دست به کار شده است و برنامه ریزی‌ها بر اساسی است که در بیستم خرداد یعنی مسابقات قهرمانی آسیا حضوری پر افتخار داشته باشیم تا بتوانیم سطح خود را برای المپیک بهبود ببخشیم. در واقع چون امتیازات این مسابقات ضریب یک و نیم دارد، بر وضعیت ما در جام جهانی و المپیک 2024 تاثیرگذار است.

وی درباره آکادمی ملی المپیک گفت: در گذشته اگر می‌خواستیم وارد آکادمی شویم باید بهای خدمات و اسکان را پرداخت می‌کردیم اما در حال حاضر همه چیز رایگان است، هتل و سیستم‌های بدن سازی اصلاح و بازسازی شده است، مرکز روان شناسی راه اندازی شده و خدمات پزشکی بی نظیر است.

عضو هیئت رئیسه کمیته ملی المپیک اظهار امیدواری کرد: امکانات ایجاد شده در آکادمی المپیک می‌تواند تا 20سال آینده برای کمیته ملی المپیک خدمت رسانی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز