خبرگزاری کار ایران

کشفی: باید روند پیروزی‌مان ادامه دار باشد/ مربیان شاید یک سوم یک بازیکن مطرح حقوق بگیرند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۴۴۳

کمک مربی تیم بسکتبال زنان ذوب‌آهن گفت: باید در مسابقات بعدی هم با همین روند پیش برویم تا نتیجه دلخواه را کسب کنیم و فشار بازی‌ها که لیگ ما خیلی طولانی شد و 9 ماه درگیر آن بودیم. تمام اینها را باید مدیریت کرد و این خیلی سخت است.

مطهره کشفی  در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایلنا، پس از پیروزی ذوب‌آهن مقابل شیدای کردستان در سری اول فینال لیگ دسته یک والیبال، اظهار داشت:  خوشبختانه اولین فینال را با پیروزی پشت سر گذاشتیم و باید در مسابقات بعدی هم با همین روند پیش برویم تا نتیجه دلخواه را کسب کنیم.

او پیرامون تفاوت دوران بازیگری و مربیگری بسکتبال، اظهار داشت: فضای مربیگری و بازیکنی خیلی متفاوت است. ببینید یک بازیکن مسئولیت‌هایش و وظایفی که دارد خیلی کمتر است. علاوه بر عملکردی تیمی که ارائه می‌دهد مرکز بازیکن روی بازی‌اش است. اما وقتی در قالب مربیگری قرار می گیرید شما مسئولیت همه بچه‌ها را باید به عهده بگیرید. مسئولیت کادرفنی و همه مواردی که مربوط به مربی می‌شود.

کمک مربی تیم بسکتبال زنان ذوب‌آهن درباره اینکه قبلاً هم سابقه مربیگری در سطوح پایین‌تر را داشته عنوان کرد: امسال اولین سالی نیست که مربیگری را تجربه می کنم. مربی تیم‌های استانی، قهرمان کشوری و آکادمیک بودم، اما اولین سالی است که مسئولیت تیم لیگی را قبول کردم. قطعاً در سطح بالاتر( سوپر لیگ) مسئولیت‌هایم بیشتر هم می‌شود. چرا که هم باید از لحاظ روانی خیلی به بازیکنان نزدیک بوده و  با آنها دوست باشید و هم آن فاصله مورد نظر را حفظ کنیم. 

کشفی درباره تاثیر طولانی مسابقات لیگ دسته یک بسکتبال زنان ایران گفت: بازیکنان ما جوان بودند و مدیریت آنها سخت است. اینکه بازیکن چه سبک زندگی دارد؟ چه زمانی می خوابند و همه این شرایط برای مربی اهمیت دارد. مدیریت همه اینها به علاوه فشار بازی‌ها که لیگ ما خیلی طولانی شد و 9 ماه درگیر آن بودیم. تمام اینها را باید مدیریت کرد و این خیلی سخت است. 

او درباره همکاری با فرحناز شمس سرمربی تیم بسکتبال زنان ذوب‌آهن، گفت: با خانم شمس سدر رده‌های مختلف سابقه همکاری داشتم و به اخلاق او آشنایی کامل داشتم. از نظر اخلاقی هماهنگ هستیم. ابتدا به عنوان دوست و همکار بزرگتر در کنارم هم هستند.  دوم اینکه ایشان  به عنوان سرمربی که در راس کادرفنی قرار دارد، همه نظرات را به خوبی گوش می کند .اگر با منافع تیم همخوانی داشته باشد، استفاده می کند. این موضوع برای من که به عنوان اولین بار مربیگری در  سطح لیگ را تجربه می کنم، هم آموزنده است و هم دشواری کار را آسانتر می‌کند. این موضوع برای من خیلی قابل احترام است. 

کشفی در پاسخ به این سوال که مبلغ قرارداد بازیکنان بهتر است یا مربیان، تصریح کرد: چون  قبلاً بازیکن بودم و حالا فضای مربیگری را تجربه می‌کنم. با قاطعیت باید بگویم بازیکنی خیلی به صرفه‌تر است. مربیان شاید یک سوم یک بازیکن مطرح حقوق بگیرند. 

وی افزود: در صورتی که شاید مربیان و کادرفنی ده برابر یک بازیکن مسئولیت و مشغله دارند. بازیکن طبق قراردادش روزانه چندساعت تمرین می‌کند و معمولاً آخر هفته در بازی حاضر می‌شود. اما مربی شب و روز ندارد و تمام وقت در حال آنالیز، تمرین و مدیریت بقیه کارها است. در کل تمام روزهای فصلش درگیر می شود. 

کمک مربی تیم ذوب آهن درباره شرایط مالی تصریح کرد:  اما بازیکنان و مربیان بسکتبال کشور در یک چیز مشترک هستند بیشتر از اینکه ابعلاد مالی فراهم باشد، دنبال علاقه‌شان هستند. ولی مربیگری واقعاً عشق می خواهد. پول هایی که رد و بدل می شود آنقدر ناچیز است که اصلا حسابی روی آن باز نمی کنید. آنطور به آن نگاه می کنید که انگار سالیان زیادی برای آن زحمت کشیدم. درسش راخوانده‌ام و دوره‌اش را دیده‌ام، اما باید همینطور ادامه بدهیم. 

کشفی پیرامون اینکه یک مربی بسکتبال چند سال زمان نیاز دارد تا به عنوان سرمربی تیم برگزیده شود، اظهار داشت: انسان‌ها باید پله پله مسیر خودشان را طی کنند. خیلی اهل اینکه راه صدساله را یک شبه طی کنم موافق نیستم. به همین خاطر از رده های پایه، مدارس، استان، قهرمان کشوری، لیگ دسته یک و بعد سوپر لیگ تجربه اندوزی کردم. تا اینکه مقطع کوتاهی به عنوان سرمربی یک تیم سوپر لیگی باشم. دوست دارم کارم را درست انجام بدهم و چیزهای بیشتری یاد بگیرم. اما سرمربی شدن دور از دسترس نیست. جدی تر برای سال‌های بعد برنامه‌ریزی می‌کنم.

کمک مربی تیم بسکتبال ذوب‌آهن در خصوص اینکه در کنار کار ورزشی اردوها معمولا کتاب مطالعه می‌کند، گفت: آخرین کتابی که خواندم «حکمت بالغانه زیستن» بود. کتاب خواندن به آرامشم کمک می کند و روی ارتقا سطح روابطم کمک می کند. این موضوع به کنترل روابطم با شاگردان و تزریق حال خوب  به اطرافیان کمکم می‌کند. 

وی در پایان درباره اینکه همزمان با مربیگری مشغول تدریس در دانشگاه هست، تصریح کرد: از سنین خیلی پایین‌تر به تدریس و آموزش علاقه داشتم. فکر می کنم همین علاقه بود که باعث شد در رده های پایین تر مربیگری را هم دنبال کنم. مدرکم در رشته روانشناسی ورزشی است اما در دانشگاه بسکتبال تدریس می‌کنم. ۶  سال است که دوران تحصیلم به پایان رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز