خبرگزاری کار ایران

گرانیت ژاکا و آرسنال: آیا این آخرین خداحافظی است؟

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۹۲۳

هافبک توپچی ها همچنان یک مهره کلیدی در ترکیب اصلی میکل آرتتا است اما جدایی تابستانی از امارات همچنان یک احتمال واقعی است.

به گزارش ایلنا، چهره الکساندر لاکازت پس از گل گرانیت ژاکا در هفته گذشته مقابل منچستریونایتد گویای همه چیز بود.

در حالی که این ملی پوش سوئیسی ممکن است بین طرفداران آرسنال اختلاف نظر داشته باشد، در رختکن بازیکنان کمی وجود دارند که به اندازه این بازیکن 29 ساله احترام قائل شوند.

و این واضح بود که شنبه گذشته، زمانی که لاکازت و هم تیمی هایش ژاکا را در جشن پس از یک ضربه هیجان انگیز غرق کردند و پیروزی مهم 3-1 را در رقابت برای صعود به جمع چهار تیم برتر لیگ برتر، رقم زدند.

میکل آرتتا درباره لحظه بزرگ ژاکا گفت: "من رویای آن را داشتم زیرا او لیاقتش را دارد. اگر هر هوادار یا فردی پنج، 10 دقیقه یا حتی دو دقیقه را با گرانیت سپری کند، متوجه خواهد شد که او چه کسی است، حرفه ای است و چقدر به باشگاه اهمیت می دهد.

وقتی صحبت از جنجال به میان می آید، واقعاً هیچ کس مانند ژاکا در آرسنال وجود ندارد.

پنج کارت قرمز در پنج سال و همچنین چندین خطای بزرگ فردی که برای تیم او گران تمام شده است.

و البته، لحظه بدنامی بود که روابط تیره او با هواداران آرسنال به شکلی دیدنی و جذاب زمانی که او توسط اونای امری در جریان بازی خانگی مقابل کریستال پالاس در اکتبر 2019 تعویض شد، به پایان رسید.

ژاکا که فقط یک ماه قبل به عنوان کاپیتان معرفی شده بود، پیراهن خود را در آورد و به وضوح دیده شد که به هواداران در اطراف ورزشگاه امارات می گوید که "دهانتان را ببندید".

این اتفاقی بود که منجر به سلب کاپیتانی از هافبک شد و او از آن زمان اعتراف کرد که "چمدان هایش به معنای واقعی کلمه کنار در بود". اما به زودی خروج امری و انتصاب آرتتا همه چیز را به هم زد.

ژاکا در مصاحبه ای با The Players' Tribune گفت: "میکل شروع به صحبت در مورد اینکه چگونه من بخش بزرگی از برنامه های او بودم، کرد. من از صمیمیت او خوشم آمد. او صادق و رک بود. برنامه های روشنی احساس کردم و اینکه می توانم به او اعتماد کنم. او به من گفت شش ماه به او فرصت بدهم و اگر باز هم بخواهم بروم مشکلی نیست. معمولاً زمان زیادی را صرف این تصمیم‌ها می‌کنم، اما آن روز قوانین خودم را زیر پا گذاشتم. سرم از آرسنال رفته بود، اما قلبم نه. قلبم به من می گفت، "نمی توانی این باشگاه فوتبال را اینطور ترک کنی."

بنابراین، ژاکا در شمال لندن ماند و به بخشی جدایی ناپذیر از تیم آرتتا تبدیل شد. و اکنون، دو سال بعد، او هنوز هم در ظاهر جدید آرسنال که تحت هدایت سرمربی اسپانیایی ظاهر شده است، یک چهره اصلی است.

در حالی که چندین ستاره ارشد دیگر در جریان بازنگری چشمگیر که در ورزشگاه امارات انجام شد، جابه‌جا شدند، ژاکا باقی ماند و حتی تابستان گذشته پس از شکست احتمالی انتقال به رم، قرارداد جدیدی به او واگذار شد.

آرتتا در مورد اهمیت ژاکا گفت: «ما در هر کاری که انجام می دهیم به تعادل نیاز داریم. به خصوص با شخصیت ها و شخصیت هایی که در تیم هستند. با جوانان و بازیکنان آکادمی که می آوریم، با خریدهایی که انجام دادیم، به نظر من حفظ گرانیت کلیدی بود. او همیشه نقش رهبری کلیدی برای [کمک به ما] داشت تا به آنچه می‌خواستیم برسیم.»

ایرادات ژاکا در طول اقامت او در شمال لندن مشخص شده است. مسائل انضباطی و اشتباهاتی که منجر به گل خودی شد، به خوبی اعلام شده است.

با این حال، علی‌رغم همه این‌ها، هر سه مربی که او در شمال لندن زیر نظر او بازی می‌کرد، زمانی که او در دسترس بوده، همچنان از او در قلب خط میانی خود استفاده می‌کنند.

آرتتا به طور ضمنی به او اعتماد دارد و 22 بازی را در لیگ برتر به او داده است و ژاکا او را ناامید نکرده است. اما نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد این بازیکن سرمربی بالاخره می تواند بدون ژاکا در آرسنال برای زندگی آماده شود.

او تابستان گذشته تقریباً تیم را ترک کرد و تنها چیزی که مانع از پیوستن او به ژوزه مورینیو در پایتخت ایتالیا شد، ناکامی آرسنال و رم در توافق بر سر مبلغ انتقال بود. با این حال، دیدن بازگشت رم بری خرید ژاکا در پایان فصل، تعجبی ندارد.

مورینیو همچنان از تحسین‌کنندگان بزرگ این هافبک است و بعید است که آرتتا مانع از هر حرکتی شود، مشروط بر اینکه شرایط تیم سری آ با قیمت درخواستی آرسنال مطابقت داشته باشد.

در حالی که سرمربی آرسنال همچنان به ژاکا ایمان کامل دارد، یک تغییر جزئی در ترکیب از ابتدای سال، نگاهی اجمالی به نحوه تشکیل تیمش در فصل آینده نشان داده است.

ژاکا قبل از مصدومیت پارتی یکی از آن نقش‌ها را ایفا می‌کرد و با اینکه عملکرد خوبی داشت، مشخصاً در درازمدت این موقعیت برای او نیست. شاید به همین دلیل است که آرسنال در حال بررسی امکان جذب یوری تیلمانز از لستر در این تابستان است و همچنان علاقه خود را به روبن نئوس از ولوز حفظ کرده است - بازیکنی که با احتمال انتقال ژاکا به رم، سال گذشته آن را زیر نظر گرفتند.

در حالی که بسیاری این سوال را مطرح می کردند که چرا ژاکا پس از شکست این قرارداد احتمالی تمدید کرد اما از نظر آرسنال از ارزش بازار او محافظت شد.

بنابراین، اگر پیشنهاد مناسبی در تابستان امسال برسد، ممکن است امسال سالی باشد که هافبک در نهایت پرده حضور همیشه پر اتفاق خود در شمال لندن را پایین می‌آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز