خبرگزاری کار ایران

بایرن مونیخ - دورتموند: جنگ قهرمانی در درکلاسیکر

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۸۵۸

بایرن مونیخ از ساعت ۲۱ امشب در ورزشگاه آلیانز آرنا میزبان تیم دورتموند خواهد بود.

به گزارش ایلنا، پیروزی راحت 3-0 مقابل آرمینیا بیله فلد که در معرض خطر سقوط قرار داشت، بایرن را در آستانه یک قهرمانی دیگر در بوندسلیگا قرار داد.

گل به خودی یاکوب لورسن تنها در 10 دقیقه باواریایی‌ها را پیش از گل های بعدی سرژ گنابری و جمال موسیالا در پایان هر نیمه، به یک پیروزی معمولی در برابر مینوها رساند.

این سه امتیاز تیم یولیان ناگلزمن را با 9 امتیاز اختلاف در صدر جدول قرار داد و فرصت ایده آلی را برای آن‌ها فراهم کرد تا حفظ تاج و تخت خود در بوندسلیگا را در برابر رقبای خود ثابت کنند.

شاید بایرن در هفته‌های اخیر به بهترین شکل خود نرسیده باشد - با حذف مقابل ویارئال و باخت به آگزبورگ - اما یک چیز تقریباً تضمین‌کننده است. سه سال از شکست بایرن توسط دورتموند می‌گذرد و پنج سال از شکست آن‌ها در زمین خانگی مقابل رقبای عنوان قهرمانی خود می گذرد و همچنین در طول مسیر چند پیروزی جامع در آلیانز آرنا به ثبت رسیده است.

با این حال، بعید به نظر می‌رسد که رضایت در روز شنبه برای میزبان مطرح باشد و با توجه به اینکه در چند هفته باقی مانده از رقابت‌های لیگ باقی مانده است، ناگلزمن مطمئناً به دنبال بازیکنانش خواهد بود تا قهرمانی اجتناب‌ناپذیر خود را به راحتی قطعی کنند.

در همین حال، دورتموند به دنبال متوقف کردن پوسیدگی مقابل باواریایی‌ها در سفر روز شنبه است؛ با هفت شکست متوالی در سال‌های اخیر که مطمئناً در ذهن آنها خواهد بود. دیدارهای اخیر در آلیانز آرنا شامل شکست های 5-0 و 6-0 بوده، در حالی که دورتموند در هر 5 دیدار اخیر خود در تمامی رقابت ها حداقل 3 گل از صدرنشینان لیگ دریافت کرده است.

این ضعف‌های دفاعی و ناهماهنگی نسبی، مانع از امید دورتموند برای جلوگیری از دهمین قهرمانی متوالی بایرن در این فصل شده است، زیرا لغزش‌های غیرمنتظره متعددی از رقبای آنها در طول فصل بدون واکنش باقی مانده است.

با این حال، این نگرانی‌ها در دفعه قبل در هیچ جایی دیده نمی‌شد، با دو گل ارلینگ برات هالند که به تیم مارکو رز کمک کرد تا آخر هفته گذشته در سیگنال ایدونا پارک وولفسبورگ را با نتیجه 6-1 شکست بدهد. تام روث، اولین بازیکن هفده ساله گلزن بوندسلیگا، توپ را در نیمه اول به دست آورد و در عرض 15 دقیقه، دورتموند با نمایشی ویرانگر در 45 دقیقه ابتدایی، 5-0 خود را پیش انداخت.

اکسل ویتسل، مانوئل آکانجی و امره جان نیز خود را به گل رساندند اما در حالی که گلزنی شنبه گذشته مشکلی نبود و همچنین در دیدارهای اخیر با بایرن مشکلی نداشت، خط دفاعی متزلزل آنها احتمالا بزرگترین نگرانی آنها در این بازی باشد.

اگر دورتموند بتواند ثبات خط دفاع خود را تضمین کند و منافذ را ببندد، می‌تواند مانند تیم‌های متعدد در هفته‌های اخیر، میزبان خود را ناامید کند و اگر موفق شود به یک پیروزی بعید دست یابد، در آن صورت نور امیدشان در رقابت قهرمانی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز