خبرگزاری کار ایران

کاهش قیمت بلیت، تخفیف به طرفداران محلی و هواداران نوجوان

گزارش: راهکار یک هوادار دلسوز برای جلوگیری از فاجعه نیوکمپ

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۹۲۰۱

یک هوادار بارسلونا در توییتر راهکاری پس از بررسی اتفاقات مسابقه برابر آینتراخت فرانکفورت ارائه کرده که این باشگاه دیگر شاهد چنین اتفاقی نباشد.

به گزارش ایلنا، تیم بارسلونا در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ اروپا میزبان آینتراخت فرانکفورت بود و با نتیجه سه بر دو شکست خورد تا در مجموع 4 بر سه از دور مسابقات کنار برود.

در این مسابقه برخلاف اینکه بازی به میزبانی ورزشگاه نیوکمپ برگزار می شد اما انگار بارسلونا میهمان تیم آلمانی بود.

در این دیدار حدود 30 هزار هوادار اینتراخت در ورزشگاه حضور داشتند و برد تیمشان را جشن گرفتند. ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا، پس از شکست از حضور گسترده هواداران تیم آلمانی در ورزشگاه انتقاد کرد و گفت: این یک اشتباه برنامه ریزی شده بود. حدود 30 هزار هوادار فرانکفورت در نیوکمپ بزرگ حضور داشتند که با صدای بلند  تیم شان را تشویق کردند. در چنین بازی مهمی نباید چنین اتفاقی بیفتد."

این در حالی بود که تنها 5 هزار بلیت برای هواداران اینتراخت فرانکفورت در ورزشگاه نیوکمپ در نظر گرفته شده بود. هواداران اینتراخت فرانکفورت موفق شدند بلیت های سایر جایگاه های ورزشگاه نیوکمپ را از هواداران بارسلونا در بازار سیاه خریداری کنند و بدین ترتیب وارد ورزشگاه نیوکمپ شدند.

گزارش: راهکار یک هوادار دلسوز برای جلوگیری از فاجعه نیوکمپ

Barsalev، نام یک حساب کاربری در توییتر که طرفدار بارسلوناست شاهد شکست تیمش در این مسابقه در ورزشگاه نیوکمپ بود. او با بررسی اتفاقات مسابقه برابر فرانکفورت به مدیران باشگاه بارسلونا راهکاری را ارائه کرده تا دیگر چنین فاجعه‌ای برای آنها رخ ندهد. رشته توییت‌های این کاربر را در ادامه می‌خوانید:

"دیروز به نیوکمپ رسیدم و اولین چیزی که گفتم این بود: شبیه برنابئوی لعنتی است!«پارس ال پوتو برنابئو!» چه قدر شرم آور«Que vergonya» «به هیچ وجه ما نمی‌توانیم این بازی را ببریم» و به‌دنبال آن «و به‌عنوان تمام معماها شایسته این هستیم که این بازی را ببازیم!»

این تقصیر باشگاه نیست. شما نمی توانید با کارت های اعتباری آلمانی بلیط بخرید. شما نمی توانید از یک آدرس آی پی آلمانی بلیط بخرید. در برخی مواقع، اپراتورهای تور و فروشندگان، بلیت‌ها را به صورت دسته جمعی به آلمانی‌هایی که به صورت انبوه به بارسلونا سفر کرده بودند، می‌فروختند.

باشگاه قیمت ها را دیوانه وار افزایش داد. شما می توانید شکایت کنید که هواداران محلی به قیمت تمام شده اعتراض دارند، اما حدس بزنید چه چیزی... طرفداران محلی به بازی ها نمی روند! در هر روز ممکن است 40 تا 50 هزار هوادار محلی در نیوکمپ و 10 تا 20 هزار گردشگر (که بسیاری از آنها از بارسا حمایت می کنند) وجود داشته باشند.

85 هزار فروش بلیت فصلی وجود دارد که 20 تا 25 هزار نفر از آنها بلیط های فصل خود را در این فصل به دلیل کرونا مسدود کردند. این بدان معناست که در هر روز مسابقه، 60 تا 65 هزار صندلی باید توسط دارندگان بلیط فصل پر شود. در این فصل به طور میانگین 52685 تماشاگر داریم. و من به شما یادآوری می کنم که بسیاری از آنها توریست هستند!!!

بلیط‌های فصلی قیمت مناسبی دارند (برای من تقریباً 22-24 یورو در هر بازی خلاصه می شود). بلیط‌های تکی گران هستند، یک صندلی در ردیف من بسته به بازی و/یا موقعیت بین 80 تا 180 یورو قیمت دارد. امروز دوشنبه ساعت 9 شب بازی با کادیز است.

با این حال، برای بسیاری از بازی ها، ساکنان کاتالونیا از تخفیف برخوردار می شوند. آنها باید مدرک اقامت را همراه با بلیط خود در ورودی ورزشگاه نشان دهند. این باعث می‌شود قیمت بلیت بازی کادیز به 47 یورو (یا ارزان‌تر در سکوهای بالا یا پایین‌تر از پشت دروازه) کاهش یابد.

اگر ساکنان محلی چنین بلیت‌های تخفیف‌خورده‌ای را خریداری کرده و مجدداً می‌فروختند، شرکت امنیتی شخص ثالث که به افراد اجازه عبور از گیت‌ها را می‌دهد، اعتبار آنها را بررسی نمی‌کند. این یک مشکل است اما چیزی نیست که بتوان آن را برای اولین بار سرزنش کرد.

مشکل واقعی این است که باشگاهی با 65 هزار دارنده بلیط فصل فعال، ارائه 40 درصد تخفیف به هواداران محلی، در یک منطقه شهری 3.5 میلیون نفری، با تیمی پر از بازیکنان شگفت انگیز که در یکی از تماشایی ترین مسابقات رئال مادرید را هم شکست دادند؛ نمی توانند استادیوم خود را پر کنند!!! این باشگاه نیست، هیئت مدیره نیست، مربوط به تیم هم نیست. این مربوط به طرفداران است!

این مربوط به کاربران Socios(سایتی برای خریداری بلیت) است که بلیط فصلی دارند و فقط به 2-3 بازی در هر فصل می روند، در حالی که حتی به خود زحمت نمی دهند کارت خود را در مسابقاتی که نمی روند به دوست یا پسر عموی خود بدهند!

باشگاه چه کاری می تواند انجام دهد؟

بسیاری از دارندگان بلیط فصل خود را یا به خانواده و/یا دوستان خود می دهند که نمی توانند در آن شرکت کنند یا آن را (بدون سود) به افراد دیگر برای یک فصل کامل می فروشند تا بلیط فصل بعد را از دست ندهند.

برخلاف تصور عموم، دارندگان بلیط فصلی صندلی های خود را برای کسب سود در مقیاس انبوه نمی فروشند. این اتفاق نمی افتد (و اگر مقابل فرانکفورت این اتفاق افتاد، این برای اولین بار بود.) باشگاه باید مطمئن شود که دارندگان بلیط فصل به بازی ها بروند:

1) حداقل حضور 75% در مسابقات را تعیین کنید. اگر اینطور نباشد پس نمی توانند بلیط خود را برای فصل بعدی تمدید کنید. در صورت مسافرت می توانید به نوعی برای غیبت خود معافیت بگیرید. (انتقاد رایج از کاربران Socios برای خریداری بلیط فصل: "ما خارج از شهر زندگی می کنیم، رفتن به بازی ها در ساعت 9 شب دشوار است.")

آیا می دانید چه کسی خارج از شهر زندگی می کند؟ هواداران اینتراخت فرانکفورت!!! 10 هزار نفر در لیست انتظار برای بلیط فصل وجود دارند. بلیط های فصلی را از برخی از آن ماهی های مرده 20 تا 30 هزار نفری بگیرید که 500 تا 1200 یورو در هر فصل برای رفتن به پنج بازی می پردازند و این صندلی ها را به افرادی بدهید که منتظر فرصت هستند. (باشگاه بلیت‌های فصلی را بدون حق تمدید در پایان فصل به افرادی که در لیست انتظار بودند فروخت. مطمئن نیستم چه تعداد آنها را خریده‌اند، اما قطعاً نه 10 هزار نفر. من نیز در لیست انتظار هستم، اما در حال حاضر از بلیط فصل شخص دیگری استفاده می کنم.)

2) به طرفداران محلی تخفیف بدهید. بلیط ها را کمی ارزان تر کنید. اطمینان حاصل کنید که امنیت اعتبارنامه ها را بررسی می کند تا افراد محلی واقعاً محلی باشند. 

3) به بازیکنان نوجوان باشگاه های پایه محلی 80 درصد تخفیف بدهید. آنها بارسا را ​​دوست دارند، ورزشگاه را پر می کنند و سر و صدا می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز